Description
VERKOOP BIJ INSCHRIJVING:
(bieden vanaf € 1.100.000,- k.k.).
Kijkdagen op 18 & 19 november 2025 van 15.00 tot 17.00 uur.
Businesskans Bedrijfshuisvesting presenteert namens de eigenaar een aantrekkelijke aankoopmogelijkheid van een bedrijfsobject aan de Nijverheidsweg 22 te Stolwijk.
Het object bestaat uit twee geschakelde bedrijfshallen (eenvoudig tot één grote ruimte te maken) met diverse entresols, gebouwd in 1989. Aan de voorzijde is een showroom met aansluitend een onderheid parkeerterrein. Inpandig is de nodige kantoor-, en kantineruimte aanwezig alsmede diverse toiletten en sanitaire voorzieningen.
Het pand beschikt over 60 zonnepanelen (geplaatst in 2022), glasvezelaansluiting en een 3 x 63 ampère elektra aansluiting
Ligging:
Bedrijventerrein Stolwijk-Zuid is strategisch, met een goede zich locatie gelegen, direct naast de N207, en uitstekend bereikbaar via de nieuwe randweg met aansluiting op de A12 en A20. Plaatsen als Gouda, Waddinxveen en Bergambacht bevinden zich op korte afstand, waardoor de locatie centraal ligt binnen de regio.
Bestemming:
Het object bevindt zich binnen het omgevingsplan Krimpenerwaard. Binnen dit omgevingsplan is het bestemmingsplan Bedrijventerreinen (voormalige gemeente Vlist) van toepassing, dat op 27 september 2016 onherroepelijk is vastgesteld. Dit bestemmingsplan kent de enkelbestemming ‘Bedrijventerrein’ (artikel 4) en de dubbelbestemming ‘Waarde - Archeologie 6’ (artikel 14), met de functieaanduiding ‘detailhandel - perifeer’.
Indien de door u beoogde bedrijfsactiviteiten afwijken van hetgeen uit het omgevingsplan of bestemmingsplan wordt toegestaan, adviseren wij u deze ter beoordeling voor te leggen de Gemeente Krimpenerwaard.
Parkeren:
Voor het pand kan op eigen (onderheid) terrein geparkeerd worden.
Kadastrale gegevens:
Gemeente Stolwijk, sectie E, nummer 242.
Overdrachtsbelasting:
Het tarief van de overdrachtsbelasting (wat ten laste van koper komt) bedraagt 10,4 % over de gerealiseerde koopsom.
Bijzonderheden en voorwaarden:
-Biedingen met voorbehouden worden niet in behandeling genomen.
-De oplevering kan in overleg, doch uiterlijk op maandag 16 februari 2026 plaatsvinden.
-Notaris naar keuze van koper.
-Koper stemt door het doen van een bieding in met de reeds beschikbaar gestelde model koopovereenkomst
-De koper is verplicht uiterlijk vier weken na ondertekenen van de koopovereenkomst de waarborgsom (10 % van de koopsom) te storten of garantie te stellen bij de notaris.
-Het pand wordt leeg (behoudens een aantal magazijnstellingen) opgeleverd.
-Verkoop van plaats onder de bepaling ‘as is where is’ hetgeen het navolgende betekent:
Koper zal het verkochte op de transportdatum in alle opzichten op basis van het uitgangspunt “as is where is” aanvaarden, waaronder onder meer wordt bedoeld de juridische, de (gemeentelijke) bestemming, technische,
milieukundige en feitelijke toestand waarin het verkochte zich bevindt waarbij verkoper géén garanties verstrekt.
Via ons makelaarskantoor kunt u na het sturen van een email (naar met het verzoek tot nadere informatie en onder vermelding van uw naam en adresgegevens / bedrijfsgegevens toegang krijgen tot de digitale documenten (aanvullende op de verkoopbrochure) betreffende dit project;
-Model koopovereenkomst;
-Scope 12 rapportage.
Disclaimer
Deze verkoopinformatie is door ons makelaarskantoor, met input van de verkoper met de nodige zorgvuldigheid samengesteld. Onzerzijds wordt echter geen enkele aansprakelijkheid aanvaard voor enige onvolledigheid, onjuistheid of anderszins, dan wel de gevolgen daarvan. Alle opgegeven maten, oppervlakten, tekeningen en impressies zijn puur indicatief. Er is pas een koop tot stand gekomen bij een door koper en verkoper getekende koopovereenkomst.
(bieden vanaf € 1.100.000,- k.k.).
Kijkdagen op 18 & 19 november 2025 van 15.00 tot 17.00 uur.
Businesskans Bedrijfshuisvesting presenteert namens de eigenaar een aantrekkelijke aankoopmogelijkheid van een bedrijfsobject aan de Nijverheidsweg 22 te Stolwijk.
Het object bestaat uit twee geschakelde bedrijfshallen (eenvoudig tot één grote ruimte te maken) met diverse entresols, gebouwd in 1989. Aan de voorzijde is een showroom met aansluitend een onderheid parkeerterrein. Inpandig is de nodige kantoor-, en kantineruimte aanwezig alsmede diverse toiletten en sanitaire voorzieningen.
Het pand beschikt over 60 zonnepanelen (geplaatst in 2022), glasvezelaansluiting en een 3 x 63 ampère elektra aansluiting
Ligging:
Bedrijventerrein Stolwijk-Zuid is strategisch, met een goede zich locatie gelegen, direct naast de N207, en uitstekend bereikbaar via de nieuwe randweg met aansluiting op de A12 en A20. Plaatsen als Gouda, Waddinxveen en Bergambacht bevinden zich op korte afstand, waardoor de locatie centraal ligt binnen de regio.
Bestemming:
Het object bevindt zich binnen het omgevingsplan Krimpenerwaard. Binnen dit omgevingsplan is het bestemmingsplan Bedrijventerreinen (voormalige gemeente Vlist) van toepassing, dat op 27 september 2016 onherroepelijk is vastgesteld. Dit bestemmingsplan kent de enkelbestemming ‘Bedrijventerrein’ (artikel 4) en de dubbelbestemming ‘Waarde - Archeologie 6’ (artikel 14), met de functieaanduiding ‘detailhandel - perifeer’.
Indien de door u beoogde bedrijfsactiviteiten afwijken van hetgeen uit het omgevingsplan of bestemmingsplan wordt toegestaan, adviseren wij u deze ter beoordeling voor te leggen de Gemeente Krimpenerwaard.
Parkeren:
Voor het pand kan op eigen (onderheid) terrein geparkeerd worden.
Kadastrale gegevens:
Gemeente Stolwijk, sectie E, nummer 242.
Overdrachtsbelasting:
Het tarief van de overdrachtsbelasting (wat ten laste van koper komt) bedraagt 10,4 % over de gerealiseerde koopsom.
Bijzonderheden en voorwaarden:
-Biedingen met voorbehouden worden niet in behandeling genomen.
-De oplevering kan in overleg, doch uiterlijk op maandag 16 februari 2026 plaatsvinden.
-Notaris naar keuze van koper.
-Koper stemt door het doen van een bieding in met de reeds beschikbaar gestelde model koopovereenkomst
-De koper is verplicht uiterlijk vier weken na ondertekenen van de koopovereenkomst de waarborgsom (10 % van de koopsom) te storten of garantie te stellen bij de notaris.
-Het pand wordt leeg (behoudens een aantal magazijnstellingen) opgeleverd.
-Verkoop van plaats onder de bepaling ‘as is where is’ hetgeen het navolgende betekent:
Koper zal het verkochte op de transportdatum in alle opzichten op basis van het uitgangspunt “as is where is” aanvaarden, waaronder onder meer wordt bedoeld de juridische, de (gemeentelijke) bestemming, technische,
milieukundige en feitelijke toestand waarin het verkochte zich bevindt waarbij verkoper géén garanties verstrekt.
Via ons makelaarskantoor kunt u na het sturen van een email (naar met het verzoek tot nadere informatie en onder vermelding van uw naam en adresgegevens / bedrijfsgegevens toegang krijgen tot de digitale documenten (aanvullende op de verkoopbrochure) betreffende dit project;
-Model koopovereenkomst;
-Scope 12 rapportage.
Disclaimer
Deze verkoopinformatie is door ons makelaarskantoor, met input van de verkoper met de nodige zorgvuldigheid samengesteld. Onzerzijds wordt echter geen enkele aansprakelijkheid aanvaard voor enige onvolledigheid, onjuistheid of anderszins, dan wel de gevolgen daarvan. Alle opgegeven maten, oppervlakten, tekeningen en impressies zijn puur indicatief. Er is pas een koop tot stand gekomen bij een door koper en verkoper getekende koopovereenkomst.
Map
Map is loading...
Cadastral boundaries
Buildings
Travel time
Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.