Description
ALGEMEEN
Hoogwaardig en representatief kantoorgebouw gelegen naast het centraal station van Amersfoort. Gezien de uitstekende ligging, de goed indeelbare layout met grote vloervelden en door het hoogwaardige opleveringsniveau behoort Brouwershof tot de beste gebouwen van Amersfoort en voldoet daarmee aan alle hoge eisen van de hedendaagse huurders. De centrale hal is het centrale plein van het kantoorgebouw. Bezoekers/gasten worden op vriendelijke wijze ontvangen door een gastvrouw (bemande receptie) die de huurders van het pand kan doorverwijzen.
In de directe nabijheid zijn onder andere KPN, Friesland Campina, Vestiging Finance en Iddink gehuisvest. Naast het pand is het NH hotel gevestigd. Hier kan men lunchen/ dineren in het restaurant of kunnen indien gewenst vergaderfaciliteiten worden afgenomen. De Stationsstraat is gelegen tussen Centraal Station Amersfoort en het stadscentrum. Op loopafstand zijn winkels, restaurants en cafés bereikbaar.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer
De bereikbaarheid met de auto is uitstekend. De A1 (Amsterdam – Enschede) en de A28 (Utrecht – Zwolle) bevinden zich op circa 5-10 minuten rijafstand. Vanaf A28 vanuit Utrecht, afslag Amersfoort-Zuid, via Stichtse?Ronde/P+R-borden, langs station, afslagen volgen, vervolgens via Smallepad en Brouwersstraat naar parkeergarage onder het object.
Openbaar vervoer:
Op loopafstand bevindt zich het NS-station Amersfoort CS en het historische centrum van Amersfoort. De bereikbaarheid met het openbaar vervoer is door de ligging nabij het NS-station, waar tevens diverse stad- en streekvervoerverbindingen worden onderhouden.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal: circa 411 m² v.v.o., verdeeld als volgt:
1e verdieping | 411 m² kantoorruimte | Per direct
Bovenvermelde metrage is inclusief toedeling algemene en gemeenschappelijke ruimten. Het bovenvermelde metrage is ingemeten conform NEN 2580.
PARKEERGELEGENHEID
Het gebouw beschikt over een ruime parkeerkelder en de mogelijkheid om in de directe nabijheid van het object te parkeren. Hierdoor heeft het object een parkeernorm van 1:55 m²
OPLVERNIVEAU
Algemeen:
• algemene representatieve entree voorzien van MIVA-toilet;
• 3 personenliften;
• nieuwe slagboominstallatie op basis van kentekenregistratie;
• brandmeld- en ontruimingsinstallatie;
• glasvezel aanwezig in het gebouw.
Kantoorruimte:
• een nieuw systeemplafond voorzien van ledverlichting met aanwezigheidsdetectie en daglichtreductie;
• koeling en verwarming via plafonds, per vertrek regelbaar;
• gesausde bouwkundige wanden;
• een geëgaliseerde legklare vloer;
• huidige toiletgroepen per verdieping;
• huidige liften per bouwdeel;
• kabelgoten ten behoeve van databekabeling
• pantryaansluiting per verdieping.
De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.
ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A+++.
AANVAARDING
Per direct.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 170,00 per m² per jaar.
Parkeerplaatsen:
€ 1.250,00 per parkeerplaats per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met BTW.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met aansluitende verlengingsperioden van telkens 5 (vijf) jaar. Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met BTW, per kwartaal vooruit.
SERVICEKOSTEN
€ 60,00 per m² per jaar, te vermeerderen met BTW, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
Kosten gebouw I en II:
- Onderhouds- en servicecontracten technische installaties;
- Aanvullende kosten betreffende het onderhoud technische installaties;
- Schoonmaakkosten rondom het object en parkeergarage;
- Gladheidbestrijding;
- Groenvoorziening en terreinonderhoud;
- Aansluitovereenkomst openbaar brandmeldsysteem;
- Onderhoudscontract brandmeldinstallatie;
- Controle blikseminstallatie;
- Servicecontract parkeerinstallaties en toegangscontrole;
- Servicecontract ongediertebestrijding;
- Gevelonderhoudscontract;
- Aanvullende kosten gevelinstallatie;
- Onderhoudscontract hydrofoor;
- Onderhoudscontract vuilwaterpompinstallatie;
- Algemene verlichting parkeergarage, noodverlichting;
- Abonnementskosten telefoon i.v.m. technische installaties;
- Glasverzekering;
- Diverse kosten (waaronder fietsen voor algemeen gebruik);
- Administratiekosten 5%.
Kosten gebouw I (nr. 77):
- Nutsvoorzieningen t.a.v. de algemene ruimte in het gebouw waarin het gehuurde is gelegen;
- onderhouds- en serviceovereenkomsten (incl. keuringen) t.b.v. technische installaties o.a. LBK;
- aanvullende kosten betreffende het onderhoud technische installaties;
- waterverbruik;
- onderhoudscontract plateaulift;
- onderhoudscontract liften incl. storingen;
- onderhoudscontract automatische deuren;
- lampen, starters en noodverlichting;
- inzameling bedrijfsafval;
- onderhoud blussers en droge stijgleidingen;
- legionellabestrijding (algemene ruimten);
- schoonmaakkosten algemene ruimten;
- stroomverbruik inclusief trafo en kosten Innax;
- kosten WKO incl. elektrakosten;
- administratiekosten van 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is ervan rechtswege sprake van BTW vrijgestelde verhuur en zal de huurprijs zodanig worden verhoogd zodat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel volledig wordt gecompenseerd.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met BTW.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in maart 2025 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Hoogwaardig en representatief kantoorgebouw gelegen naast het centraal station van Amersfoort. Gezien de uitstekende ligging, de goed indeelbare layout met grote vloervelden en door het hoogwaardige opleveringsniveau behoort Brouwershof tot de beste gebouwen van Amersfoort en voldoet daarmee aan alle hoge eisen van de hedendaagse huurders. De centrale hal is het centrale plein van het kantoorgebouw. Bezoekers/gasten worden op vriendelijke wijze ontvangen door een gastvrouw (bemande receptie) die de huurders van het pand kan doorverwijzen.
In de directe nabijheid zijn onder andere KPN, Friesland Campina, Vestiging Finance en Iddink gehuisvest. Naast het pand is het NH hotel gevestigd. Hier kan men lunchen/ dineren in het restaurant of kunnen indien gewenst vergaderfaciliteiten worden afgenomen. De Stationsstraat is gelegen tussen Centraal Station Amersfoort en het stadscentrum. Op loopafstand zijn winkels, restaurants en cafés bereikbaar.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer
De bereikbaarheid met de auto is uitstekend. De A1 (Amsterdam – Enschede) en de A28 (Utrecht – Zwolle) bevinden zich op circa 5-10 minuten rijafstand. Vanaf A28 vanuit Utrecht, afslag Amersfoort-Zuid, via Stichtse?Ronde/P+R-borden, langs station, afslagen volgen, vervolgens via Smallepad en Brouwersstraat naar parkeergarage onder het object.
Openbaar vervoer:
Op loopafstand bevindt zich het NS-station Amersfoort CS en het historische centrum van Amersfoort. De bereikbaarheid met het openbaar vervoer is door de ligging nabij het NS-station, waar tevens diverse stad- en streekvervoerverbindingen worden onderhouden.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal: circa 411 m² v.v.o., verdeeld als volgt:
1e verdieping | 411 m² kantoorruimte | Per direct
Bovenvermelde metrage is inclusief toedeling algemene en gemeenschappelijke ruimten. Het bovenvermelde metrage is ingemeten conform NEN 2580.
PARKEERGELEGENHEID
Het gebouw beschikt over een ruime parkeerkelder en de mogelijkheid om in de directe nabijheid van het object te parkeren. Hierdoor heeft het object een parkeernorm van 1:55 m²
OPLVERNIVEAU
Algemeen:
• algemene representatieve entree voorzien van MIVA-toilet;
• 3 personenliften;
• nieuwe slagboominstallatie op basis van kentekenregistratie;
• brandmeld- en ontruimingsinstallatie;
• glasvezel aanwezig in het gebouw.
Kantoorruimte:
• een nieuw systeemplafond voorzien van ledverlichting met aanwezigheidsdetectie en daglichtreductie;
• koeling en verwarming via plafonds, per vertrek regelbaar;
• gesausde bouwkundige wanden;
• een geëgaliseerde legklare vloer;
• huidige toiletgroepen per verdieping;
• huidige liften per bouwdeel;
• kabelgoten ten behoeve van databekabeling
• pantryaansluiting per verdieping.
De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.
ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A+++.
AANVAARDING
Per direct.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 170,00 per m² per jaar.
Parkeerplaatsen:
€ 1.250,00 per parkeerplaats per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met BTW.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met aansluitende verlengingsperioden van telkens 5 (vijf) jaar. Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met BTW, per kwartaal vooruit.
SERVICEKOSTEN
€ 60,00 per m² per jaar, te vermeerderen met BTW, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
Kosten gebouw I en II:
- Onderhouds- en servicecontracten technische installaties;
- Aanvullende kosten betreffende het onderhoud technische installaties;
- Schoonmaakkosten rondom het object en parkeergarage;
- Gladheidbestrijding;
- Groenvoorziening en terreinonderhoud;
- Aansluitovereenkomst openbaar brandmeldsysteem;
- Onderhoudscontract brandmeldinstallatie;
- Controle blikseminstallatie;
- Servicecontract parkeerinstallaties en toegangscontrole;
- Servicecontract ongediertebestrijding;
- Gevelonderhoudscontract;
- Aanvullende kosten gevelinstallatie;
- Onderhoudscontract hydrofoor;
- Onderhoudscontract vuilwaterpompinstallatie;
- Algemene verlichting parkeergarage, noodverlichting;
- Abonnementskosten telefoon i.v.m. technische installaties;
- Glasverzekering;
- Diverse kosten (waaronder fietsen voor algemeen gebruik);
- Administratiekosten 5%.
Kosten gebouw I (nr. 77):
- Nutsvoorzieningen t.a.v. de algemene ruimte in het gebouw waarin het gehuurde is gelegen;
- onderhouds- en serviceovereenkomsten (incl. keuringen) t.b.v. technische installaties o.a. LBK;
- aanvullende kosten betreffende het onderhoud technische installaties;
- waterverbruik;
- onderhoudscontract plateaulift;
- onderhoudscontract liften incl. storingen;
- onderhoudscontract automatische deuren;
- lampen, starters en noodverlichting;
- inzameling bedrijfsafval;
- onderhoud blussers en droge stijgleidingen;
- legionellabestrijding (algemene ruimten);
- schoonmaakkosten algemene ruimten;
- stroomverbruik inclusief trafo en kosten Innax;
- kosten WKO incl. elektrakosten;
- administratiekosten van 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is ervan rechtswege sprake van BTW vrijgestelde verhuur en zal de huurprijs zodanig worden verhoogd zodat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel volledig wordt gecompenseerd.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met BTW.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in maart 2025 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Map
Map is loading...
Cadastral boundaries
Buildings
Travel time
Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.