Willemsplein 46 6811 KD Arnhem
€ 200 /m²/year

Description
Omschrijving:
Te huur, ca. 300 m² zeer representatieve kantoorruimte in één van de meest markante objecten in de binnenstad van Arnhem gelegen aan het Willemsplein 46. Het betreft een kantoorruimte met een open karakter op de eerste verdieping van het object, door zijn rijke historie ook wel bekend als ‘Royal’. Royal is een toonaangevend pand in het hart van Arnhem waar creativiteit, ontmoeting en innovatie centraal staan.
Ligging:
Royal is gelegen aan de rand van City-Centrum Arnhem en omsloten door de Jansbinnensingel, Willemsplein en het Gele Rijdersplein. Het Willemsplein geldt ook wel als verkeersknooppunt voor autoverkeer op de ring als ook voor fietsers en voetgangers die de binnenstad bezoeken. Alle denkbare voorzieningen zijn op korte loopafstand bereikbaar. Deze locatie biedt uw bedrijf een zeer goede zichtbaarheid en daarmee een opvallend karakter en straalt het professionaliteit uit.
Bereikbaarheid:
Royal is uitstekend bereikbaar per auto, fiets en openbaar vervoer. Voor de deur ligt o.a. een bus knooppunt waar de meeste trolleybussen als ook streekvervoerbussen een stop hebben. Op twee minuten lopen is tevens NS station Arnhem Centraal gelegen, waardoor uw medewerkers en relaties ook een goede trein verbinding hebben.
Royal en haar gebruikers:
Royal is geen standaard kantoorgebouw en heeft een diversiteit aan gebruikers. Afgezien van de begane grond is het object in gebruik bij toonaangevende huurders als o.a. De Gelderlander,
Perplex, Regionaal Instituut voor Dyslexie, RIO-zorg en Call-4us.nl. Een relaxte werkomgeving waarin alle huurders zich vrij bewegen door de algemene ruimten en hier en daar interactie ontstaat tussen verschillende bedrijven. Op de begane grond zijn twee kwalitatieve en zeer goed bezochte horecabedrijven als Loetje en Stan&Co gevestigd. Beide hebben een omvangrijk terras wat veel roering rondom Royal verzorgt zonder dat dit de rust op de kantoorvloeren verstoord.
Vloeroppervlakte:
De zeer lichte kantoorruimte heeft een open karakter en leent zich zeer goed voor het realiseren van open space werkplekken. Indien er, naast de twee bestaande vergaderruimtes, behoefte is aan extra aparte ruimtes, kan dit optioneel worden gerealiseerd. De totale oppervlakte bedraagt circa 300 m² waarin tevens een deel algemene verkeersruimte is verdisconteerd. Om een idee te geven van de ruimte, de huidige huurder De Gelderlander heeft hier voor haar redactie 34 werplekken ingericht.
Opleveringsniveau:
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat, inclusief:
- Intercomsysteem met op afstand te openen deuren;
- Elektrisch bedienbare screens;
- Cat 5 databekabeling;
- Wifi netwerk;
- Glasvezelaansluiting;
- Alarminstallatie op huurdersniveau;
- Dames en heren toilet;
- Pantry voorzien van inbouw apparatuur;
- Centrale verwarming door middel van CV en radiatoren;
- Geavanceerd duurzaam klimaatsysteem met voldoende koelcapaciteit en Priva besturing;
- Akoestische plafond;
- Spots en verlichtingsarmaturen (LED) met voldoende Lux op bureauniveau;
- Bestaande vloerbedekking;
- Te openen ramen;
Royal beschikt tevens over een zeer ruim opgezette verkeersruimte met allerlei extra faciliteiten:
- Representatieve hoofdentree aan de voorzijde;
- Fietsenberging in de kelder;
- Camerabeveiliging;
- Sterk algemeen wifi-netwerk;
- Douche voorziening;
- Vergaderfaciliteiten;
- Personenlift;
- AED;
- Diverse verblijfplekken voor algemeen gebruik.
Parkeren:
Royal beschikt over een achtergelegen parkeerterrein als ook parkeerkelder die wordt afgesloten met een elektrische poort. Op dit parkeerterrein zijn in overleg enkele plaatsen beschikbaar voor personeel of bezoekers. In de parkeerkelder is tevens een fietsenberging gesitueerd voor algemeen gebruik. Via de achter entree is de kantoorruimte binnendoor te bereiken. Mochten er meer parkeerplaatsen nodig zijn, dan kan Royal op basis van flexibiliteit meer parkeerplaatsen bieden bij externe parkeergelegenheden in directe omgeving.
Vergaderfaciliteit:
Royal beschikt over twee volledig ingerichte en met moderne presentatievoorzieningen geoutilleerde vergaderruimten genaamd de King (tot ca. 16 pers) en de Prince (tot ca. 8 pers.). Deze ruimtes zijn te reserveren voor alle huurders van Royal.
Huurprijs:
Kantoorruimte € 200,- per m²/jr
Parkeren eigen terrein € 1.450,- pp/jr
Voorgaande huursom dient te worden vermeerderd met BTW en servicekosten. De vergader-, en overige faciliteiten zijn inbegrepen bij de huur.
Servicekosten:
Een voorschot van ca. € 55,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW, voor onder andere de volgende leveringen en diensten:
- elektriciteitsverbruik, inclusief vastrecht, ten behoeve van de algemene installatie(s), verlichting van de gemeenschappelijke ruimten, parkeer terrein/kelder, buitenverlichting e.d.;
- gasverbruik, inclusief vastrecht, ten behoeve van de verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
- waterverbruik, inclusief vastrecht, ten behoeve van de gemeenschappelijke ruimten (toiletten, keuken koffie e.d.)
- onderhoud en periodieke controle van de verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s), brandmeld-, gebouwbewakings-, storingsmeld- noodstroom- en intercominstallatie(s) en zonwering;
- alarmopvolging;
- schoonmaak van de gemeenschappelijke ruimten, binnen beglazing gemeenschappelijke ruimten en terrein;
- periodieke schoonmaak beglazing binnen-, en buitenzijde;
- periodiek reinigen van de daken en hemelwaterafvoeren;
- onderhoud van de parkeerterrein/parkeerkelder en toegangspoort;
- gladheidsbestrijding;
- vuilafvoer en containerhuur;
- vervanging en reparatie van de lampen in de gemeenschappelijke ruimten;
- risicopremie buitenbeglazing en beglazing gemeenschappelijke ruimten;
- zuiveringslasten;
- algemene openbare wifi;
- facilitaire diensten
- administratiekosten ad. 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
Energielabel:
Bij de renovatie en keuze van o.a. klimaatinstallaties en isolatie is veel rekening gehouden met de duurzaamheid. Zodoende heeft Royal een energielabel A verkregen.
Bijzonderheden:
• Royal is een full-service kantoor met een zeer hoge afwerking en kwaliteit. Met betrekking tot het intensieve gebruik is er o.a. tijdens kantooruren een facilitair team aanwezig die zorgdraagt voor een interne en externe vlekkeloze en nette uitstraling van het gebouw.
• Door de in huis horecavoorziening is het mogelijk interne catering af te nemen.
• De mogelijkheid bestaat i.o. een gevelreclame aan te brengen wat een zeer hoge zichtbaarheid heeft.
• Op dit moment wordt de naastgelegen AKU-fontein gerestaureerd en heeft de gemeente plannen het Willemsplein daarna een substantiële opknapbeurt te geven waarbij veel extra groen en beplanting zal worden toegepast. Hiermee zal de uitstraling van het omliggende gebied een groener en duurzamer karakter krijgen.
• Er is een mogelijkheid op basis van offerte facilitaire diensten af te nemen om bijvoorbeeld de gehuurde ruimte op werkplekniveau schoon te laten maken.
• De voorkeur gaat uit naar een huurder die de waarde van Royal erkent en past bij de andere gebruikers in het object.
Aanvaarding per 1 januari 2026 of zo veel eerder als mogelijk.
Zie voor meer informatie over Royal:
Heeft Royal uw interesse gewekt? Wij nodigen u graag uit om het pand vrijblijvend te bezichtigen. Neem hiervoor gerust contact op met ons kantoor:
Franke & Van der Aa Makelaars op nr. 026-3617923
Te huur, ca. 300 m² zeer representatieve kantoorruimte in één van de meest markante objecten in de binnenstad van Arnhem gelegen aan het Willemsplein 46. Het betreft een kantoorruimte met een open karakter op de eerste verdieping van het object, door zijn rijke historie ook wel bekend als ‘Royal’. Royal is een toonaangevend pand in het hart van Arnhem waar creativiteit, ontmoeting en innovatie centraal staan.
Ligging:
Royal is gelegen aan de rand van City-Centrum Arnhem en omsloten door de Jansbinnensingel, Willemsplein en het Gele Rijdersplein. Het Willemsplein geldt ook wel als verkeersknooppunt voor autoverkeer op de ring als ook voor fietsers en voetgangers die de binnenstad bezoeken. Alle denkbare voorzieningen zijn op korte loopafstand bereikbaar. Deze locatie biedt uw bedrijf een zeer goede zichtbaarheid en daarmee een opvallend karakter en straalt het professionaliteit uit.
Bereikbaarheid:
Royal is uitstekend bereikbaar per auto, fiets en openbaar vervoer. Voor de deur ligt o.a. een bus knooppunt waar de meeste trolleybussen als ook streekvervoerbussen een stop hebben. Op twee minuten lopen is tevens NS station Arnhem Centraal gelegen, waardoor uw medewerkers en relaties ook een goede trein verbinding hebben.
Royal en haar gebruikers:
Royal is geen standaard kantoorgebouw en heeft een diversiteit aan gebruikers. Afgezien van de begane grond is het object in gebruik bij toonaangevende huurders als o.a. De Gelderlander,
Perplex, Regionaal Instituut voor Dyslexie, RIO-zorg en Call-4us.nl. Een relaxte werkomgeving waarin alle huurders zich vrij bewegen door de algemene ruimten en hier en daar interactie ontstaat tussen verschillende bedrijven. Op de begane grond zijn twee kwalitatieve en zeer goed bezochte horecabedrijven als Loetje en Stan&Co gevestigd. Beide hebben een omvangrijk terras wat veel roering rondom Royal verzorgt zonder dat dit de rust op de kantoorvloeren verstoord.
Vloeroppervlakte:
De zeer lichte kantoorruimte heeft een open karakter en leent zich zeer goed voor het realiseren van open space werkplekken. Indien er, naast de twee bestaande vergaderruimtes, behoefte is aan extra aparte ruimtes, kan dit optioneel worden gerealiseerd. De totale oppervlakte bedraagt circa 300 m² waarin tevens een deel algemene verkeersruimte is verdisconteerd. Om een idee te geven van de ruimte, de huidige huurder De Gelderlander heeft hier voor haar redactie 34 werplekken ingericht.
Opleveringsniveau:
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat, inclusief:
- Intercomsysteem met op afstand te openen deuren;
- Elektrisch bedienbare screens;
- Cat 5 databekabeling;
- Wifi netwerk;
- Glasvezelaansluiting;
- Alarminstallatie op huurdersniveau;
- Dames en heren toilet;
- Pantry voorzien van inbouw apparatuur;
- Centrale verwarming door middel van CV en radiatoren;
- Geavanceerd duurzaam klimaatsysteem met voldoende koelcapaciteit en Priva besturing;
- Akoestische plafond;
- Spots en verlichtingsarmaturen (LED) met voldoende Lux op bureauniveau;
- Bestaande vloerbedekking;
- Te openen ramen;
Royal beschikt tevens over een zeer ruim opgezette verkeersruimte met allerlei extra faciliteiten:
- Representatieve hoofdentree aan de voorzijde;
- Fietsenberging in de kelder;
- Camerabeveiliging;
- Sterk algemeen wifi-netwerk;
- Douche voorziening;
- Vergaderfaciliteiten;
- Personenlift;
- AED;
- Diverse verblijfplekken voor algemeen gebruik.
Parkeren:
Royal beschikt over een achtergelegen parkeerterrein als ook parkeerkelder die wordt afgesloten met een elektrische poort. Op dit parkeerterrein zijn in overleg enkele plaatsen beschikbaar voor personeel of bezoekers. In de parkeerkelder is tevens een fietsenberging gesitueerd voor algemeen gebruik. Via de achter entree is de kantoorruimte binnendoor te bereiken. Mochten er meer parkeerplaatsen nodig zijn, dan kan Royal op basis van flexibiliteit meer parkeerplaatsen bieden bij externe parkeergelegenheden in directe omgeving.
Vergaderfaciliteit:
Royal beschikt over twee volledig ingerichte en met moderne presentatievoorzieningen geoutilleerde vergaderruimten genaamd de King (tot ca. 16 pers) en de Prince (tot ca. 8 pers.). Deze ruimtes zijn te reserveren voor alle huurders van Royal.
Huurprijs:
Kantoorruimte € 200,- per m²/jr
Parkeren eigen terrein € 1.450,- pp/jr
Voorgaande huursom dient te worden vermeerderd met BTW en servicekosten. De vergader-, en overige faciliteiten zijn inbegrepen bij de huur.
Servicekosten:
Een voorschot van ca. € 55,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW, voor onder andere de volgende leveringen en diensten:
- elektriciteitsverbruik, inclusief vastrecht, ten behoeve van de algemene installatie(s), verlichting van de gemeenschappelijke ruimten, parkeer terrein/kelder, buitenverlichting e.d.;
- gasverbruik, inclusief vastrecht, ten behoeve van de verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
- waterverbruik, inclusief vastrecht, ten behoeve van de gemeenschappelijke ruimten (toiletten, keuken koffie e.d.)
- onderhoud en periodieke controle van de verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s), brandmeld-, gebouwbewakings-, storingsmeld- noodstroom- en intercominstallatie(s) en zonwering;
- alarmopvolging;
- schoonmaak van de gemeenschappelijke ruimten, binnen beglazing gemeenschappelijke ruimten en terrein;
- periodieke schoonmaak beglazing binnen-, en buitenzijde;
- periodiek reinigen van de daken en hemelwaterafvoeren;
- onderhoud van de parkeerterrein/parkeerkelder en toegangspoort;
- gladheidsbestrijding;
- vuilafvoer en containerhuur;
- vervanging en reparatie van de lampen in de gemeenschappelijke ruimten;
- risicopremie buitenbeglazing en beglazing gemeenschappelijke ruimten;
- zuiveringslasten;
- algemene openbare wifi;
- facilitaire diensten
- administratiekosten ad. 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
Energielabel:
Bij de renovatie en keuze van o.a. klimaatinstallaties en isolatie is veel rekening gehouden met de duurzaamheid. Zodoende heeft Royal een energielabel A verkregen.
Bijzonderheden:
• Royal is een full-service kantoor met een zeer hoge afwerking en kwaliteit. Met betrekking tot het intensieve gebruik is er o.a. tijdens kantooruren een facilitair team aanwezig die zorgdraagt voor een interne en externe vlekkeloze en nette uitstraling van het gebouw.
• Door de in huis horecavoorziening is het mogelijk interne catering af te nemen.
• De mogelijkheid bestaat i.o. een gevelreclame aan te brengen wat een zeer hoge zichtbaarheid heeft.
• Op dit moment wordt de naastgelegen AKU-fontein gerestaureerd en heeft de gemeente plannen het Willemsplein daarna een substantiële opknapbeurt te geven waarbij veel extra groen en beplanting zal worden toegepast. Hiermee zal de uitstraling van het omliggende gebied een groener en duurzamer karakter krijgen.
• Er is een mogelijkheid op basis van offerte facilitaire diensten af te nemen om bijvoorbeeld de gehuurde ruimte op werkplekniveau schoon te laten maken.
• De voorkeur gaat uit naar een huurder die de waarde van Royal erkent en past bij de andere gebruikers in het object.
Aanvaarding per 1 januari 2026 of zo veel eerder als mogelijk.
Zie voor meer informatie over Royal:
Heeft Royal uw interesse gewekt? Wij nodigen u graag uit om het pand vrijblijvend te bezichtigen. Neem hiervoor gerust contact op met ons kantoor:
Franke & Van der Aa Makelaars op nr. 026-3617923
Features
Transfer of ownership
- Rental price
- € 200 per square meter per year
- Service charges
- € 55 per square meter per year (21% VAT applies)
- Listed since
-
- Status
- Available
- Acceptance
- Available in consultation
Construction
- Main use
- Office
- Building type
- Resale property
- Construction period
- 1906-1930
Surface areas
- Area
- 300 m²
Layout
- Number of floors
- 1 floor
- Facilities
- Air conditioning, mechanical ventilation, built-in fittings, elevators, windows can be opened, cable ducts, toilet, pantry and heating
Energy
- Energy label
- A
Surroundings
- Location
- Town center
- Accessibility
- Bus stop in less than 500 m, Dutch Railways Intercity station in less than 500 m and motorway exit in 3000 m to 4000 m
NVM real estate agent
Photos



























