Verlengde Velmolen 22 5406 NT Uden
- New
€ 130 /m²/year

Description
Luxe kantoorruimte van circa 405 m² op de begane grond in een exclusief en hoogwaardig kantoorgebouw gelegen op een goede zichtlocatie in Uden (op zicht vanaf rotonde Lipstadsingel / Velmolenweg). In het pand is op de eerste verdieping Karakter gevestigd en zijn op de tweede verdieping meerdere bedrijven gehuisvest. De begane grond heeft een eigen entree en is beschikbaar voor één huurder. In de directe omgeving bevinden zich de kantoorgebouwen van onder andere Van Iersel & Luchtman Advocaten, Brabant Accountants, Verbossen Assurantiën en CSU Zorg.
VOORAF:
De kantoorruimte is op dit moment verhuurd aan Alfa Accountants en Adviseurs B.V. Door de fusie van Alfa en ABAB Accountants en Adviseurs tot Aaff komt de kantoorruimte aan de Verlengde Velmolen 22 te Uden vrij per 1 januari 2026.
HUURPRIJS:
De huurprijs bedraagt € 130,00 per m² (= € 52.650,- excl. BTW per jaar).
Bij de begane grond behoren 10 privé parkeerplaatsen achter het complex. De huurprijs hiervan bedraagt € 300,00 excl. BTW per parkeerplaats per jaar. De totale huurprijs exclusief de servicekosten bedraagt dus € 55.650,- excl. BTW per jaar). In overleg is het mogelijk meer parkeerplaatsen te huren. Op het parkeerterrein is een laadpaal voor elektrische auto’s aanwezig waar tegen betaling gebruik van kan worden gemaakt. De huurprijs wordt jaarlijks per 1 januari geïndexeerd met 4%.
SERVICEKOSTEN:
De servicekosten bedragen € 39,00 per m² excl. BTW (= € 15.795,- excl. BTW per jaar). Er vindt jaarlijks geen verrekening plaats van de servicekosten. In de servicekosten zitten de kosten voor gas, water, elektra, container, tuinonderhoud, glazenwassen en onderhoud van tuin, parkeerplaatsen, liftinstallatie, verwarmingsinstallatie, luchtbehandeling, koeling, brandmeldinstallatie, noodverlichting, vluchtwegaanduiding, brandslanghaspels, handbrandblussers, inbraakdetectie, buitenzonwering en intercom.
Alle bovengenoemde kosten en werkzaamheden zullen in opdracht van verhuurder worden uitgevoerd en zijn begrepen in de servicekosten.
Met betrekking tot de servicekosten vindt geen verrekening plaats. De servicekosten worden jaarlijks geïndexeerd gelijktijdig met en gelijk aan de indexering van de huurprijs (4%).
De schoonmaakkosten van de gehuurde ruimte zelf worden uitgevoerd in opdracht en voor rekening van de huurder.
Indien de verhuurder dit wenst, kan de verhuurder de servicekosten in de toekomst ook in rekening brengen op basis van de werkelijk gemaakte kosten. In dat geval dient verhuurder jaarlijks een overzicht te verstrekken van de werkelijk gemaakte kosten en een berekening te maken waarbij de totale servicekosten worden verrekend in verhouding tot de door huurder gehuurde vierkante meters ten opzichte van het totaal aantal vierkante meters. Het voorschot servicekosten wordt dan jaarlijks aangepast op basis van de werkelijke kosten van het voorgaande jaar. Indien er één of meer gebruikers zijn met een sterk afwijkend gebruikersgedrag door bijvoorbeeld bijzondere apparatuur, dient hier rekening mee te worden gehouden bijvoorbeeld door het plaatsen van tussenmeters.
INDELING:
Royale ontvangsthal.
Vergaderruimte.
Diverse kantoorruimten.
Toilettengroep.
Keuken / pantry.
Archiefruimte.
Technische ruimte.
TECHNISCHE VOORZIENINGEN:
• Sanitaire voorzieningen en pantry
• Verwarming, ledverlichting en screens
• Klimaatbeheerssysteem/topkoeling en 4 airco-units
BEREIKBAARHEID:
Door de strategische ligging is Uden uitstekend bereikbaar met zowel de auto als het openbaar vervoer. Via de snelweg A50 is er een prima verbinding naar Eindhoven, Oss, Nijmegen en via de A59 naar ’s-Hertogenbosch. De locatie is via de Lipstadsingel direct ontsloten op de afslag Uden Zuid van de A50.
BOUWJAAR:
2009
PARKEREN:
Bij de begane grond behoren 10 privé parkeerplaatsen op het achterterrein. Daarnaast zijn aan de straatzijde gratis parkeerplaatsen beschikbaar. Op het achterterrein is een laadpaal aanwezig voor elektrische auto’s waarvan tegen betaling gebruik gemaakt kan worden.
ZEKERHEIDSSTELLING:
Bankgarantie ter grootte van drie maanden huur inclusief BTW.
HUURPRIJSAANPASSING:
Jaarlijks verhoging van 4% (in afwijking van de algemene bepalingen van de huurovereenkomst), voor het eerst één jaar na de huuringangsdatum.
OMZETBELASTING:
Huurder garandeert aan verhuurder dat hij het huurobject bij ingang van de huurovereenkomst voor tenminste het bij de wet vastgestelde minimum percentage blijvend zal gebruiken voor doeleinden die recht geven op aftrek van BTW. Indien huurder echter niet (meer) voldoet aan de wettelijke criteria voor belaste verhuur of een optieverzoek tot belaste verhuur niet (meer) door de inspecteur der belastingdienst wordt gehonoreerd, dan zal huurder het gehele daardoor financieel te lijden nadeel voor verhuurder aan verhuurder vergoeden, overeenkomstig de terzake op te nemen bijzondere bepalingen van de huurovereenkomst.
HUURCONTRACT EN ALGEMENE BEPALINGEN:
Door verhuurder zal de huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, met bijbehorende Algemene Bepalingen, zoals die zijn vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken op 05 maart 2025 en respectievelijk op 03 juni 2025 en 10 april 2025 zijn gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te ’s-Gravenhage en aldaar zijn ingeschreven, gehanteerd worden.
HUURTERMIJN:
7 jaar en daarna van jaar tot jaar
AANVAARDING:
1 januari 2026
Disclaimer en voorwaarden:
Verhuurder en Makelaar behouden zich het recht voor te allen tijde met één of meer gegadigden te onderhandelen en/of zich zonder opgaaf van redenen uit de verhuurprocedure van het object terug te trekken.
Deze informatie is door Derks Makelaardij met zorgvuldigheid samengesteld. Door ons wordt echter geen aansprakelijkheid aanvaard voor enige onvolledigheid, onjuistheid of anderszins, dan wel de gevolgen daarvan. Alle opgegeven maten en oppervlakten zijn indicatief.
VOORAF:
De kantoorruimte is op dit moment verhuurd aan Alfa Accountants en Adviseurs B.V. Door de fusie van Alfa en ABAB Accountants en Adviseurs tot Aaff komt de kantoorruimte aan de Verlengde Velmolen 22 te Uden vrij per 1 januari 2026.
HUURPRIJS:
De huurprijs bedraagt € 130,00 per m² (= € 52.650,- excl. BTW per jaar).
Bij de begane grond behoren 10 privé parkeerplaatsen achter het complex. De huurprijs hiervan bedraagt € 300,00 excl. BTW per parkeerplaats per jaar. De totale huurprijs exclusief de servicekosten bedraagt dus € 55.650,- excl. BTW per jaar). In overleg is het mogelijk meer parkeerplaatsen te huren. Op het parkeerterrein is een laadpaal voor elektrische auto’s aanwezig waar tegen betaling gebruik van kan worden gemaakt. De huurprijs wordt jaarlijks per 1 januari geïndexeerd met 4%.
SERVICEKOSTEN:
De servicekosten bedragen € 39,00 per m² excl. BTW (= € 15.795,- excl. BTW per jaar). Er vindt jaarlijks geen verrekening plaats van de servicekosten. In de servicekosten zitten de kosten voor gas, water, elektra, container, tuinonderhoud, glazenwassen en onderhoud van tuin, parkeerplaatsen, liftinstallatie, verwarmingsinstallatie, luchtbehandeling, koeling, brandmeldinstallatie, noodverlichting, vluchtwegaanduiding, brandslanghaspels, handbrandblussers, inbraakdetectie, buitenzonwering en intercom.
Alle bovengenoemde kosten en werkzaamheden zullen in opdracht van verhuurder worden uitgevoerd en zijn begrepen in de servicekosten.
Met betrekking tot de servicekosten vindt geen verrekening plaats. De servicekosten worden jaarlijks geïndexeerd gelijktijdig met en gelijk aan de indexering van de huurprijs (4%).
De schoonmaakkosten van de gehuurde ruimte zelf worden uitgevoerd in opdracht en voor rekening van de huurder.
Indien de verhuurder dit wenst, kan de verhuurder de servicekosten in de toekomst ook in rekening brengen op basis van de werkelijk gemaakte kosten. In dat geval dient verhuurder jaarlijks een overzicht te verstrekken van de werkelijk gemaakte kosten en een berekening te maken waarbij de totale servicekosten worden verrekend in verhouding tot de door huurder gehuurde vierkante meters ten opzichte van het totaal aantal vierkante meters. Het voorschot servicekosten wordt dan jaarlijks aangepast op basis van de werkelijke kosten van het voorgaande jaar. Indien er één of meer gebruikers zijn met een sterk afwijkend gebruikersgedrag door bijvoorbeeld bijzondere apparatuur, dient hier rekening mee te worden gehouden bijvoorbeeld door het plaatsen van tussenmeters.
INDELING:
Royale ontvangsthal.
Vergaderruimte.
Diverse kantoorruimten.
Toilettengroep.
Keuken / pantry.
Archiefruimte.
Technische ruimte.
TECHNISCHE VOORZIENINGEN:
• Sanitaire voorzieningen en pantry
• Verwarming, ledverlichting en screens
• Klimaatbeheerssysteem/topkoeling en 4 airco-units
BEREIKBAARHEID:
Door de strategische ligging is Uden uitstekend bereikbaar met zowel de auto als het openbaar vervoer. Via de snelweg A50 is er een prima verbinding naar Eindhoven, Oss, Nijmegen en via de A59 naar ’s-Hertogenbosch. De locatie is via de Lipstadsingel direct ontsloten op de afslag Uden Zuid van de A50.
BOUWJAAR:
2009
PARKEREN:
Bij de begane grond behoren 10 privé parkeerplaatsen op het achterterrein. Daarnaast zijn aan de straatzijde gratis parkeerplaatsen beschikbaar. Op het achterterrein is een laadpaal aanwezig voor elektrische auto’s waarvan tegen betaling gebruik gemaakt kan worden.
ZEKERHEIDSSTELLING:
Bankgarantie ter grootte van drie maanden huur inclusief BTW.
HUURPRIJSAANPASSING:
Jaarlijks verhoging van 4% (in afwijking van de algemene bepalingen van de huurovereenkomst), voor het eerst één jaar na de huuringangsdatum.
OMZETBELASTING:
Huurder garandeert aan verhuurder dat hij het huurobject bij ingang van de huurovereenkomst voor tenminste het bij de wet vastgestelde minimum percentage blijvend zal gebruiken voor doeleinden die recht geven op aftrek van BTW. Indien huurder echter niet (meer) voldoet aan de wettelijke criteria voor belaste verhuur of een optieverzoek tot belaste verhuur niet (meer) door de inspecteur der belastingdienst wordt gehonoreerd, dan zal huurder het gehele daardoor financieel te lijden nadeel voor verhuurder aan verhuurder vergoeden, overeenkomstig de terzake op te nemen bijzondere bepalingen van de huurovereenkomst.
HUURCONTRACT EN ALGEMENE BEPALINGEN:
Door verhuurder zal de huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, met bijbehorende Algemene Bepalingen, zoals die zijn vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken op 05 maart 2025 en respectievelijk op 03 juni 2025 en 10 april 2025 zijn gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te ’s-Gravenhage en aldaar zijn ingeschreven, gehanteerd worden.
HUURTERMIJN:
7 jaar en daarna van jaar tot jaar
AANVAARDING:
1 januari 2026
Disclaimer en voorwaarden:
Verhuurder en Makelaar behouden zich het recht voor te allen tijde met één of meer gegadigden te onderhandelen en/of zich zonder opgaaf van redenen uit de verhuurprocedure van het object terug te trekken.
Deze informatie is door Derks Makelaardij met zorgvuldigheid samengesteld. Door ons wordt echter geen aansprakelijkheid aanvaard voor enige onvolledigheid, onjuistheid of anderszins, dan wel de gevolgen daarvan. Alle opgegeven maten en oppervlakten zijn indicatief.
Features
Transfer of ownership
- Rental price
- € 130 per square meter per year
- Service charges
- € 39 per square meter per year (21% VAT applies)
- Listed since
-
- Status
- Available
- Acceptance
- Available on 1/1/2026
Construction
- Main use
- Office
- Building type
- Resale property
- Year of construction
- 2009
Surface areas
- Area
- 405 m²
Layout
- Number of floors
- 1 floor
- Facilities
- Peak cooling, elevators, toilet and pantry
Energy
- Energy label
- A+
Surroundings
- Location
- Office park and in residential district
- Accessibility
- Bus stop in less than 500 m, bus junction in 1000 m to 1500 m, subway station in 5000 m or more, Dutch Railways Intercity station in 5000 m or more, motorway exit in 1000 m to 1500 m and Tram stop in 5000 m or more
Parking
- Parking spaces
- 10 uncovered parking spaces
- Parking costs
- From € 300,- per lot per year (21% VAT applies)
NVM real estate agent
Photos




































