Hardwareweg 11 3821 BL Amersfoort

€ 125 /m²/jaar

Omschrijving

Algemeen:
Het vrijstaande complex waar dit kantoorgebouw deel van uit maakt ligt op het bedrijventerrein ‘De Hoef’. Het gebouw is omstreeks 1989 gerealiseerd en heeft een kantoorgedeelte bestaande uit 4 bouwlagen. Daarnaast beschikt het gebouw over een ruim verhard buitenterrein, dat is omheind en afsluitbaar middels 2 rolhekken.

De in het pand opgestelde installaties zijn in 2015 gemoderniseerd.

Locatie:
De locatie is zowel met eigen- als openbaar vervoer heel goed bereikbaar. Kantorenpark “De Hoef” bevindt zich in het westelijke kwadrant van het verkeersknooppunt “Hoevelaken”. Met de auto is de locatie vanaf de rijkswegen A1 en A28 eenvoudig via doorgaande wegen te bereiken.
Aan de rand van het kantorenpark, is het NS-station “Schothorst” gesitueerd zodat tevens sprake is van goede ontsluiting met het openbaar vervoer. Bij het station stoppen diverse bussen die een regelmatige dienstregeling onderhouden naar alle delen van de stad.

Bereikbaarheid:
Het pand ligt op een zichtlocatie aan de doorgaande weg, de Outputweg, welke geldt als de belangrijkste hoofd- ontsluitingsweg binnen “De Hoef” alsmede tot het centrum van Amersfoort.

Bereikbaarheid per auto:
Het kantoor-/bedrijfsgebouw ligt bij het kruispunt van de rijkswegen A1 (Amsterdam – Hengelo) en A28 (Groningen – Utrecht), waardoor er een directe snelwegverbinding is naar alle richtingen. Het gebouw is zodanig gelegen dat er een directe toegang is tot het centrum van Amersfoort.

Bereikbaarheid per OV:
Het NS-station Amersfoort Schothorst is op circa 15 minuten loopafstand gelegen van het object, waar vandaan regelmatig treinen vertrekken in de richtingen van Utrecht met een reistijd van circa 25 minuten en Zwolle, reistijd circa 35 minuten.

Vloeroppervlakte:
Voor verhuur is beschikbaar een totale oppervlakte van circa 4.917 m².

Verdiepingen kantoorruimte bedrijfsruimte totaal
Begane grond 1.273,71 m² 969,20 m²
(Entresol) 584,54 m²
1ste verdieping 760,79 m²
2de verdieping 763,42 m²
3de verdieping 565,25 m²
Totaal 4.916,91 m²

De bovenstaande oppervlakten zijn gemeten conform NEN 2580 meetcertificaat van EN Vastgoed Vision d.d. 2 juni 2020.

Het pand wordt bij voorkeur in zijn geheel verhuurd, de optie deelverhuur is mogelijk is op aanvraag.

Opleveringsniveau:
Het object zal in casco gerenoveerde staat worden opgeleverd.

• representatieve entree met tochtsluis, voorzien van nieuwe plavuizenvloer (nader te bepalen);
• mechanische luchtbehandeling;
• airco units;
• huidige systeem scheidingswanden (voor zover aanwezig); *
• huidige vloerbedekking (voor zover aanwezig); *
• aluminium draai-/kiepramen;
• nieuwe systeemplafonds voorzien van energie zuinige verlichtingsarmaturen;
• verwarming middels radiatoren voorzien van thermostatische ventielen;
• aanwezige brandmeldinstallatie;
• inbraakinstallatie;
• huidige kabelgoten voorzien van data, telecommunicatie en elektrabekabeling *;
• lift (10 personen/1.300 kg);
• gerenoveerde dubbele sanitaire voorzieningen per verdieping;
• brandslanghaspels per verdieping;
• drietal elektrische schuifhekken;
• fietsenberging op eigen terrein.

Bedrijfsruimte:
• vrije hoogte van circa 6,5 meter;
• betonnen vloer;
• entresolvloer van beton, deels staal voorzien van een houten vloer;
• 2 elektrische overheaddeuren (achter) met doorrijhoogte van circa 4,5 meter;
• lichtstraat;
• heaters;
• Gerenoveerde toiletten.

Zaken uit de hierboven genoemde lijst welke zijn voorzien van een *- teken worden om-niet aan huurder overgedragen. Deze huurdersvoorzieningen behoren uitdrukkelijk niet tot het gehuurde. Huurder draagt zelf zorg voor de kosten van onderhoud, vervanging en reparatie van deze voorzieningen.

Parkeren:
Op eigen terrein zijn circa 136 parkeerplaatsen aanwezig. Wat resulteert in een parkeernorm van 1:20 gerekend naar de oppervlakte van de kantoorruimte.
Dit is voor dit gebied als een zeer goede parkeernorm te betitelen. Tevens bestaat de mogelijkheid om te parkeren aan de openbare weg.

Bestemming:
Kantoorruimte met bedrijfsruimte. Informatie inzake gebruiksmogelijkheden en voorschriften is te verkrijgen via ons kantoor, bij de gemeente of via de website van ruimtelijke plannen.

Huurprijs:
Kantoorruimte begane grond - derde verdieping: € 125,00 per m²;
Inpandige kantoorruimte in bedrijfsruimte: € 70,00 per m²;
Bedrijfsruimte begane grond: € 55,00 per m²;
Entresol: 20,00 per m²;
Parkeerplaatsen € 300,00 per parkeerplaats per jaar.

BTW: Uitgangspunt is een met BTW belaste huurprijs. Indien een huurder niet
voldoet aan de voor belaste verhuur gestelde criteria zal de huurprijs zodanig
worden verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel volledig
wordt gecompenseerd.

Servicekosten: € 35,- per m² v.v.o. per jaar, te vermeerderen met BTW als verrekenbaar voorschot. (kantoor); € 7,50,- per m² v.v.o. per jaar, te vermeerderen met
BTW als verrekenbaar voorschot. (bedrijfsruimte)

De leveringen en diensten kunnen onder meer omvatten:
• gas- en/of olieverbruik inclusief vastrecht;
• waterverbruik inclusief vastrecht;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke ruimten;
• onderhoud en periodieke controle van verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
• onderhoud en periodieke controle van liftinstallatie(s);
• onderhoud en periodieke controle van brandmelder-, gebouwbewakings-, storingsmelder- en noodstroominstallatie(s);
• onderhoud en periodieke controle van noodstroominstallatie(s);
• onderhoud en periodieke controle van toegangscontrole installatie(s);
• alle keuringen aan de E en W installaties welke van overheidswege verplicht worden gesteld;
• schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing buitenzijde alsmede zonwering, beglazing gemeenschappelijke ruimten, terrassen, parkeerkelder en/of terrein;
• verzorging huisvuil, containerhuur e.d.;
• glasverzekering.

Onderhoudscontracten:
Voor zover dit niet in servicekosten is opgenomen zal de huurder in overleg met de verhuurder voor eigen rekening en risico contracten afsluiten voor het periodiek onderhoud en de controle van de tot de ruimte behorende technische installaties.

Huurtermijn: Huurperiode van 5 jaar gevolgd door verlengingstermijnen van telkens 5 jaar

Opzegtermijn: 12 maanden voor afloop van de huurovereenkomst

Huurbetaling: De totale betalingsverplichting dient per kwartaal vooruit te worden voldaan.

Zekerheidstelling: Een bankgarantie ter grootte van drie maanden huur en servicekosten te vermeerderen met de geldende BTW.

Huurindexatie: De huurprijs zal jaarlijks, voor het eerst 1 jaar na de huuringangsdatum worden verhoogd op basis van de consumentenprijsindex (CPI) zoals wordt gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Huurovereenkomst: De huurovereenkomst zal zijn gebaseerd op het model zoals is vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) 2015, inclusief de algemene bepalingen.

Aanvaarding: In overleg.

Kenmerken

Overdracht

Huurprijs
€ 125 per vierkante meter per jaar
Oorspronkelijke huurprijs
€ 152.000 per jaar
Servicekosten
€ 35 per vierkante meter per jaar (21% BTW van toepassing)
Aangeboden sinds
6+ maanden
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
In overleg

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Mogelijke functie(s)
Bedrijfsruimte
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
1989

Oppervlakten

Oppervlakte
3.363 m²
Perceel
3.600 m² (in units vanaf 3.363 m²)

Indeling

Aantal bouwlagen
4 bouwlagen
Voorzieningen
Airconditioning, inbouwarmaturen, liften, systeemplafond en pantry

Energie

Energielabel
Niet beschikbaar

Omgeving

Ligging
Bedrijventerrein en kantorenpark
Bereikbaarheid
NS Intercitystation op minder dan 500 m en snelwegafrit op 1500 m tot 2000 m

Parkeergelegenheid

Parkeerplaatsen
136 niet-overdekte parkeerplaatsen
Parkeerkosten
Vanaf € 300,- per parkeerplaats per jaar (21% BTW van toepassing)

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.

Hardwareweg 11

€ 125 /m²/jaar