Keizer Karelplein 1 1185 HL Amstelveen

€ 230 /m²/jaar

Omschrijving

Er zijn in Amstelveen maar weinig toplocaties, waar u uw kantoor met een eigen, kleinschalige identiteit en vernieuwende architectuur kan uitoefenen. In het vrijstaande gebouw “Brandmeester” wordt TE HUUR aangeboden een schitterende, zelfstandige kantoorruimte op de begane grond ter grootte van ca. 724,4 m² v.v.o. met ROYAAL DAKTERRAS, dubbele entree en eigen, overdekte parkeergelegenheid.

Algemeen
Het met oog voor detail ontworpen, moderne kantoorgebouw is zichtbaar gelegen direct langs één van de belangrijkste verkeersaders van Amstelveen, op steenworp afstand van de op- en afrit A9.

Het Stadshart van Amstelveen, alsmede diverse openbaar vervoer voorzieningen waaronder het busstation en diverse haltes op de Keizer Karelweg bevinden zich op korte loopafstand van het kantoor.

Naast de voorzieningen in het Stadshart, bevinden ook de winkels en gezellige terrassen en horecagelegenheden in het Oude Dorp van Amstelveen zich op enkele minuten lopen.

Kortom, een unieke plek voor een onderneming op zoek naar moderne huisvesting met een eigen identiteit, prettige voorzieningen en uitstekende bereikbaarheid.

Oppervlakte:
Overeenkomstig het nader uit te werken NEN 2580 meetcertificaat van het object bedraagt de totale vloeroppervlakte van de kantoorruimte ca. 724,4 m² v.v.o. (incl. omslag algemene ruimte). Het royale dakterras met perfecte zonligging is gelegen op het zuidwesten en kent een oppervlakte van ca. 338 m².

Voorzieningen/ installaties:
“Brandmeester” is van alle gemakken voorzien. De kantoorruimte is royaal van daglicht voorzien dankzij de verdiepingshoge raampartijen en is hoogwaardig afgewerkt. Er zijn diverse indelingen mogelijk, waarover wij u graag informeren.
Het kantoor is momenteel nog in gebruik. Het basis opleveringsniveau van het kantoor voorziet onder meer in een:
- representatieve centrale hoofdentree v.v. automatische schuifdeur;
- zelfstandige entree ter hoogte van het trappenhuis/parkeergarage
- liftinstallatie tot aan het gehuurde;
- energiezuinig mechanisch ventilatiesysteem gecombineerd met een warmtepompinstallatie voor verwarming en koeling middels units in het
plafondsysteem incl. bediening per ruimte;
- houten kozijnen v.v. isolerende beglazing en te openen ramen;
- systeemplafond (hoogte ca. 2.70 m) v.v. inbouw verlichtingsarmaturen in de kantoorruimtes en sanitaire ruimten;
- brandslanghaspels en rookmelders met ontruimingsinstallatie;
- videofooninstallatie;
- ingebouwde punten ten behoeve van data, elektra en telefonie;
- dubbele toiletgroep.

Huidige indeling:
Begane grond:
Zelfstandige entree, lift, ontvangstruimte, kopieerruimte, diverse kantoor-/ vergaderruimtes, kantoortuin, een royale keukenfaciliteit/lunchruimte met doorloop naar buitenterras, dubbele sanitaire voorzieningen, trappenhuis naar 2e zelfstandige entree.

Parkeerkelder:
Royaal opgezet en voorzien van automatisch rolluik incl. belinstallatie, fietsenstalling, parkeerplaatsen.

Bestemming:
Het gebouw ‘Brandmeester’ wordt gebruikt als kantoorruimte en de parkeergarage voor het parkeren van personenauto’s, motorfietsen en fietsen.
Conform het vigerende bestemmingsplan “Amstelveen Midden-West Fokkerlaan” d.d. 05- 10-2010 kent het object de enkelbestemming ‘Kantoor’ incl. het gebruik als parkeergarage.
Voor exacte voorwaarden en overige invullingen of een uitgebreide bestemmings- omschrijving verwijzen wij u naar de gemeente Amstelveen, afdeling Ruimtelijke Ordening.

Bereikbaarheid:
Komt u met de auto?
Het gebouw kent een uitstekende ligging ten opzichte van Amsterdam, Luchthaven Schiphol en het Stadshart Amstelveen en is praktisch aan de A9 (afslag 5, Amstelveen) gelegen.

Komt u met het Openbaar Vervoer?
Op slechts enkele minuten lopen bevindt zich het busstation van Amstelveen, met rechtstreekse verbindingen richting Schiphol, Uithoorn en Amsterdam. Ook via tram 5 (Amstelveen Binnenhof, via Amsterdam-Zuid naar Amsterdam CS), heeft het kantoorgebouw een goede bereikbaarheid.

Parkeergelegenheid:
Uniek aan het kantoorgebouw is de eigen parkeergelegenheid in de half verdiepte stallingsgarage direct gelegen onder het gebouw welke voorzien is van een speedgate en belplateau. Hier bevinden zich 15 parkeerplaatsen welke toebehoren aan het gehuurde.
Daarnaast kan worden geparkeerd op de openbare weg.

Huurtermijn:
5 jaar, waarna de huurovereenkomst wordt voortgezet met een verlengingsperiode van telkens 5 jaar behoudens opzegging van huurder en/of verhuurder.

Opzegtermijn:
Wederzijds, met inachtneming van een termijn van 12 maanden.

Contract:
Verhuurders model op basis van de standaard overeenkomst met bijbehorende algemene bepalingen zoals opgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (model 2015) aangevuld met het recht om bepalingen en bijzondere voorwaarden te kunnen wijzigen of toe te voegen.

Huurprijsindexering:
De huurprijs zal jaarlijks worden geïndexeerd. Wijziging van de huurprijs vindt plaats op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau van de Statistiek.

Bankgarantie/waarborgsom:
Huurder zal uiterlijk per datum sleuteloverdracht c.q. huuringangsdatum een bankgarantie conform standaard model ROZ stellen, dan wel een waarborgsom voldoen ter grootte van 3 maanden huurverplichting incl. BTW.

BTW:
Alle genoemde prijzen zijn exclusief te betalen BTW. Verhuurder is bij vastgestelde huurprijs er van uitgegaan dat deze met BTW wordt belast. Huurder verklaart dat hij voor tenminste 90% met omzetbelasting belaste prestaties zal verrichten. Indien huurder op enig moment niet meer aan dit criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd, dat het voor verhuurder financiële nadeel wordt gecompenseerd.

Servicekosten:
Als voorschot voor de servicekosten wordt een bedrag van € 30,- per m² v.v.o. per jaar excl. BTW aangehouden voor de kosten van onder andere:
- elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve eigen ruimte, alsmede van de installatie(s) en de verlichting van de gemeenschappelijke
ruimten;
- waterverbruik inclusief vastrecht;
- onderhoud, periodieke controle en keuring van verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
- idem van liftinstallatie(s);
- idem van hydrofoorinstallatie;
- idem van brandmelder-, gebouwbewakings-, storingsmelder- en eventuele noodstroominstallatie(s);
- idem van parkeerbewakingsinstallatie;
- idem van automatische deurbediening;
- kosten t.b.v. meldkamer lift alarmering, aansluitkosten brandmeldinstallatie, abonnement surveillance, telefoonkosten BMI, installaties
brandpreventie inclusief blussers, jaarlijkse keuring blussers, blusleiding etc, bliksembeveiliging;
- kosten t.b.v. onderhoud parkeergarage (ventilatie en CO/LPG systeem);
- kosten t.b.v. toegang parkeergarage (Speedgate), toegangsdeuren gebouw;
- schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten incl. parkeergarage, buitengevel, kozijnen (buitenzijde), liften, beglazing buitenzijde,
beglazing gemeenschappelijke ruimten, hemelwaterafvoer;
- kosten t.b.v. servicedesk Bicaro (technisch beheerder), vuilwaterpomp en eventuele ontstopping riolering;
- verzorging huisvuil, service-overeenkomst PreZero (Sita, Suez);
- assurantiepremie buitenbeglazing;
- onderhoud groenvoorzieningen;
- aanpassing van de installatie aan de wettelijke eisen;
- administratiekosten ad. 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.

Het dakterras wordt onderhouden door de huurder incl. de daarbij behorende glasbewassing. Dit kan desgewenst door de Servicedesk Bicaro worden geregeld en door verhuurder (tegen vergoeding) aan huurder worden gefactureerd.

Huurder draagt op eigen risico en kosten zelf zorg voor eventuele contracten ten behoeve van o.a. telefonie/internet, schoonmaak van de kantoorruimte en gerelateerde faciliteiten.

Huurbetalingen per:
Betalingen per kwartaal bij vooruitbetaling.

Oplevering:
Oplevering en aanvaarding in overleg.

Energielabel gebouw:
Het gebouw is gasloos. Het gehuurde beschikt over een duurzaam EPA-certificaat labelklasse: A (EI 0,91).

Bouwjaar:
2012.

Bijzonderheden:
Deze informatie is door ons met de nodige zorgvuldigheid samengesteld. Onzerzijds wordt echter geen enkele aansprakelijkheid aanvaard voor enige onvolledigheid, onjuistheid of anderszins, dan wel de gevolgen daarvan.

De oppervlakte is met grootst mogelijke zorgvuldigheid gemeten, maar biedt geen garantie en er kunnen geen rechten aan worden ontleend.

Goedkeuring eigenaar/verhuurder voorbehouden.

Voor vragen, nadere informatie en/of een afspraak tot bezichtiging kunt u contact opnemen met Brockhoff Bedrijfsmakelaars: 020-5437373.

Kenmerken

Overdracht

Huurprijs
€ 230 per vierkante meter per jaar
Servicekosten
€ 30 per vierkante meter per jaar (21% BTW van toepassing)
Aangeboden sinds
5 weken
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
In overleg

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
2012

Oppervlakten

Oppervlakte
724 m²

Indeling

Aantal bouwlagen
1 bouwlaag
Voorzieningen
Topkoeling, mechanische ventilatie, inbouwarmaturen, liften, te openen ramen, systeemplafond, toilet, pantry, verwarming en kamerindeling

Energie

Energielabel
A 0,91

Omgeving

Ligging
Stadscentrum/dorpskern en in woonwijk
Bereikbaarheid
Bushalte op minder dan 500 m, metrohalte op 500 m tot 1000 m, NS Intercitystation op 5000 m of meer en snelwegafrit op minder dan 500 m
Lokale voorzieningen
Ontspanning op 500 m tot 1000 m, restaurant op minder dan 500 m en winkel op 500 m tot 1000 m

Parkeergelegenheid

Parkeerplaatsen
15 overdekte parkeerplaatsen
Parkeerkosten
Vanaf € 0,- per parkeerplaats per jaar

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.

Keizer Karelplein 1

€ 230 /m²/jaar