Corsicaweg 10 1044 AB Amsterdam

€ 95 /m²/jaar

Omschrijving

Kerngegevens
Modern en representatief bedrijfs- kantoorgebouw.
Totaal circa 2.262,8 m² kantoorruimte te huur.
In units vanaf 149 m²
Goed bereikbaar met de auto en de 'Westpoort bus'.

Object:
Het Westhavengebouw is een eigentijds ´multi-tenant’ bedrijfs- kantoorgebouw gelegen in het Westelijk havengebied nabij station Sloterdijk. In 2019 zijn er tal van werkzaamheden uitgevoerd, waaronder de buitengevel, entree, en klimaatinstallaties zijn volledig vernieuwd. Recent is de derde verdieping in zijn geheel gerenoveerd met nieuwe vloer, verlichting en gesausde wanden. De indeling en oplevering van het gehuurde zijn volledig naar wens en smaak in te delen.

Locatie:
Het gebouw is gelegen in het dynamische Westelijk havengebied, op circa 5 minuten rijden van de ringweg A10, de rijksweg A5 en treinstation Sloterdijk. Het gebied bestaat uit een mix van professionele-, culturele- en stedelijke voorzieningen en ontwikkelt zich tot een duurzaam en innovatief gebied. Veel toonaangevende bedrijven hebben zich in de omgeving gevestigd, zoals DHL, Nissan, Praxis, Sligro, Heineken, Hitachi, Renewi and DPD.

Bereikbaarheid:
Door de ligging van het gebouw nabij de ringweg A10 en de rijksweg A5 is de bereikbaarheid met eigen vervoer zeer goed te noemen. Het centrum van Amsterdam en de Zuidas zijn binnen 10 minuten te bereiken via de A10. Tevens is Schiphol Airport binnen 15 minuten bereikbaar.
De ‘Westpoort bus’ maakt het Westhaven gebouw goed bereikbaar per openbaar vervoer. Binnen circa 8 minuten brengt deze buslijn u vanaf station Sloterdijk naar bushalte Corsicaweg, welke op loopafstand is gelegen ten opzichte van het Westhaven gebouw. Binnen een kwartier reist u vanaf bushalte Corsicaweg weer naar station Sloterdijk. Amsterdam Sloterdijk beschikt over een directe verbinding met Amsterdam Centraal en Schiphol Airport. Vanaf augustus zal de ‘Westpoortbus’ overgenomen worden door een vaste buslijn gefaciliteerd van uit de GVB.

Vloeroppervlakte:
De totale verhuurbare oppervlakte bedraagt 2.262,8 m² v.v.o. verdeeld over de begane grond en vijf verdiepingen, als volgt verdeeld:
Begane grond: ca. 409,5 m² (verdeeld over 234 m² en 175,5 m²) kantoorruimte
1e verdieping: ca. 807,8 m² kantoorruimte
2e verdieping: ca. 807,8 m² kantoorruimte
4e verdieping: ca. 237,7 m² (verdeeld over 149 m² en 88,7 m²) kantoorruimte
5e verdieping: in zijn geheel verhuurd.
Deelverhuur is mogelijk vanaf 149 m².

Parkeren:
Het object heeft een parkeernorm van 1:35 m² v.v.o. De parkeerplaatsen zijn gelegen aan de voor- en rechterzijde van het gebouw en op het naastgelegen afgesloten parkeerterrein.

Huurprijs:
Kantoor: € 95,- per m² v.v.o. per jaar, te vermeerderen met servicekosten en BTW.
Parkeren: € 750,- per parkeerplaats per jaar, te vermeerderen met BTW.

Beschikbaar:
Per direct.

Opleveringsniveau:
De ruimtes worden in overleg of overeen te komen staat opgeleverd, kunnen o.a. voorzien worden van:
- Systeemplafond met ingebouwde verlichtingsarmaturen.
- Kabelgoten voorzien van elektra en databekabeling.
- Nieuw gesausde wanden.
- Geëgaliseerde en gecoate betonnen vloer met moderne, industriële uitstraling.
- Mechanische ventilatie met topkoeling.
- Sanitaire voorzieningen met de mogelijkheid voor huurder om een pantry per unit/-verdieping te plaatsen.
- Glasvezelinternet tot wel 100 mbps.
- Ruimte geheel naar wens en smaak aan te passen en in te delen.
- Flexibele huurcontracten.

De foto’s zijn puur ter inspiratie van de ruimte.

Faciliteiteiten:
- Gemeenschappelijke, gerenoveerde entree met automatische schuifdeuren.
- Afgesloten parkeerterrein, toegang wordt verleend doormiddel van een digitale pas.
- Twee liften.
- Razendsnel glasvezelinternet.

Servicekosten:
De servicekosten bedragen € 40, - per m² v.v.o. per jaar, te vermeerderen met BTW. Hieronder vallen de volgende diensten:
- stadsverwarming en waterverbruik inclusief vastrecht
- elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van gemeenschappelijke ruimten
- onderhoud en periodieke controle van gebouwgebondeninstallatie(s)
- schoonmaakkosten en onderhoudskosten van de gemeenschappelijke ruimten
- assurantiepremie voor de buitenbeglazing
- administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten
- glasvezelverbinding beschikbaar in overleg.

Internet:
Het gebouw is aangesloten op het kwalitatief hoogwaardig transparant glasvezel netwerk van provider Uniscape. De snelheden die te halen zijn lopen tot 10 Gbps (10.000Mbit) per verbinding. Levering binnen een zeer korte termijn mogelijk.

Huurtermijn:
Flexibel en in overleg bespreekbaar.

Opzegtermijn:
12 maanden voor het einde van een huurtermijn.

Duurzaamheid:
Het gebouw beschikt over een energielabel A.
Het gebouw is voorzien van energie monitoring door Progress, waarmee efficiënt energiegebruik kan worden gewaarborgd. Dit leidt tot een besparing op het energieverbruik van ca. 10% - 20% ten opzichte van vergelijkbare (kantoor)objecten die deze monitoring niet hebben.

Betaling:
Huur, servicekosten en BTW per maand vooruit.

Zekerheidsstelling:
Een bankgarantie van 3 maanden huur en servicekosten, te vermeerderen met BTW.

BTW:
Huurder verklaart het gehuurde voor tenminste 90% te zullen gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting. Indien huurder op enig moment niet meer aan het criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.

Huurcontract:
Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte ex art. 7:230a BW volgens het model van de Raad voor Onroerende Zaken versie februari 2015.

Huurprijsaanpassing:
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijs-indexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-totale bestedingen (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek.

De vermelde informatie is van algemene aard.
Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

Kenmerken

Overdracht

Huurprijs
€ 95 per vierkante meter per jaar
Servicekosten
€ 32 per vierkante meter per jaar (21% BTW van toepassing)
Aangeboden sinds
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
Per direct beschikbaar

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
1989

Oppervlakten

Oppervlakte
3.210 m² (in units vanaf 50 m²)

Indeling

Aantal bouwlagen
6 bouwlagen
Voorzieningen
Mechanische ventilatie, topkoeling, inbouwarmaturen, liften, te openen ramen, systeemplafond, toilet, pantry, verwarming en kamerindeling

Energie

Energielabel
A

Omgeving

Ligging
Bedrijventerrein, havengebied, perifere detailhandelsvestigingen en grootschalige detailhandelsvestigingen
Bereikbaarheid
Bushalte op 500 m tot 1000 m, busknooppunt op 3000 m tot 4000 m, metrohalte op 3000 m tot 4000 m, NS Intercitystation op 3000 m tot 4000 m, NS station op 3000 m tot 4000 m, snelwegafrit op 1500 m tot 2000 m en Tramhalte op 3000 m tot 4000 m

Parkeergelegenheid

Parkeerplaatsen
128 niet-overdekte parkeerplaatsen
Parkeerkosten
Vanaf € 750,- per parkeerplaats per jaar (21% BTW van toepassing)

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.