Noordhoevelaan 54 3319 CH Dordrecht
€ 150 /m²/jaar

Omschrijving
Algemeen
Representatieve kantoorruimte beschikbaar voor verhuur op de eerste verdieping, gelegen in het kleinschalige kantorencomplex “De Blaucamer”. Het complex is gelegen langs de hoofdontsluitingswegen tussen de wijken Dubbeldam en Stadspolders en nabij de afrit van de N3.
Het kantorencomplex bestaat uit drie zelfstandige gebouwen, waarvan er twee zijn gerealiseerd in 2003 en de uitbreiding in 2012. De Blaucamer beschikt over een royaal eigen parkeerterrein dat is afgesloten via een slagboominstallatie.
Het object wordt gekenmerkt door zijn kleinschalige karakter, de gunstige ligging en de goede parkeergelegenheid.
Locatie en bereikbaarheid
Het complex is gelegen naast de afrit Dubbeldam van de verbindingsweg N3, die op haar beurt een goede aansluiting biedt naar rijksweg A-16 (Rotterdam - Breda - Antwerpen) en rijksweg A-15 (Rotterdam - Nijmegen - Duitsland).
Naast de snelweg zijn goede verbindingen via buslijn 2 die de wijk Dubbeldam verbindt met de stad, maar de stations Dordrecht centraal (NS) en Dordrecht Stadspolders (Arriva) zijn nét niet op loopafstand.
De wijk Dubbeldam is gegroeid vanuit een oude dorpskern met voormalige landwegen en diverse nieuwe wijken. Door explosieve afbraak en nieuwbouw vanaf de jaren ’60 is er van de oude dorpskern niet veel meer te zien, maar het Damplein functioneert nog wel als winkelhart. Het dorp Dubbeldam is vanaf 1 juli 1970 na een herindeling onderdeel geworden van de gemeente Dordrecht.
Aan de noordzijde langs de locatie bevindt zich een verkooppunt voor motorbrandstoffen, aan de zuidzijde de wijk Dubbeldrecht met overwegend grondgebonden woningen die een vergelijkbare architectuur / steenkleur hebben als de eerste fase van het kantorenpark.
Kadastrale aanduiding
Gemeente Dubbeldam, Sectie A, Nummer 8197 (gedeeltelijk).
Indeling
Ca. 206,25 m² kantoorruimte op de eerste verdieping van gebouw 2B.
6 gemarkeerde parkeerplaatsen op het eigen afgesloten parkeerterrein.
Voormelde oppervlakten zijn indicatief berekend aan de hand van opname ter plaatse, op basis van plattegrondtekeningen en informatie verkregen via oppervlakten zijn zo secuur mogelijk vastgesteld, doch mogen niet worden aangemerkt als verhuurbare oppervlakte zoals gedefinieerd door het Nederlands Normalisatie-instituut in bijlage B van NEN 2580.
Onder- danwel overmaat van het metrage zal nimmer (kunnen) leiden tot enige verrekening van de huurprijs en/of eventuele kosten bijkomende leveringen en diensten, tijdens de periode van deze huurovereenkomst met inbegrip van eventuele verlenging(en) hiervan.
Voorzieningen
Het object zal vrij van huur en gebruik (schoon en ontruimd) worden opgeleverd in de huidige staat met onder andere de volgende voorzieningen:
• Pantry v.v. onder- en bovenkasten*;
• Inbraakalarmsysteem*;
• Intercominstallatie;
• Vluchtroute aanduiding;
• Vloerbekleding*;
• Raambekleding*;
• Huidige scheidingswanden*;
• Te openen ramen;
• Kabelgoten ten behoeve van data* en elektra aansluitpunten;
• Hoofdentree v.v. automatische schuifdeuren en centrale hal;
• Personenlift installatie;
• Verwarming middels luchtbehandelingsinstallatie en cv-installatie gekoppeld aan radiatoren;
• Topkoeling;
• Systeemplafond* v.v. verlichtingsarmaturen*;
• Gescheiden dames- en herentoilet.
De met een sterretje (*) gearceerde voorzieningen zullen “om niet” aan huurder ter beschikking worden gesteld. Huurder mag dus gebruik maken van deze voorzieningen, doch deze voorzieningen behoren niet tot het gehuurde. Verhuurder staat niet in voor de werking van deze voorzieningen. Eventuele vervanging of onderhoud van deze voorzieningen is geheel voor rekening van huurder. Deze voorzieningen dienen bij einde huurovereenkomst wel in het gehuurde achter te blijven.
Huurprijs
Kantoorruimte:
€ 150,00 per m² per jaar exclusief BTW(-compensatie) en servicekosten.
Parkeerplaatsen:
€ 600,00 per plaats per jaar exclusief BTW.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Vijf jaar met verlengingsperioden van vijf jaar.
Opzegtermijn
Wederzijdse opzegtermijn van twaalf maanden tegen het einde van een huurperiode.
Omzetbelasting
Het uitgangspunt is dat Huurder het gehuurde voor tenminste het bij Wet vastgestelde of nader vast te stellen minimumpercentage blijvend zal gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting, zodanig dat met de ondertekening van de huurovereenkomst zal worden geopteerd voor belaste (ver-)huur. Indien Huurder na de huuringangsdatum niet of niet meer aan dit uitgangspunt kan voldoen, zal de huurprijs worden verhoogd, zodanig dat Verhuurder wordt gecompenseerd voor de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid van het verrekenen van omzetbelasting.
Bijkomende kosten
Door of vanwege Verhuurder wordt de levering van de navolgende zaken en diensten verzorgd:
Bovenop en gelijktijdig met de huurbetaling zal aan Huurder een verrekenbaar voorschot in rekening worden gebracht ter van
€ 42,50 per m² per jaar, te vermeerderen met de wettig verschuldigde BTW, op basis van voorschot en nacalculatie voor onder andere de navolgende leveringen en diensten:
• gasverbruik inclusief vastrecht;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke ruimten inclusief terreinverlichting en gevelreclame naam kantoorgebouw;
• waterverbruik inclusief vastrecht;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht in de gehuurde ruimten;
• onderhoud periodieke controle van verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
• idem van liftinstallatie(s);
• idem van noodstroom- en elektrische installatie(s);
• schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing binnen- en buitenzijde (periodiek wassen van beglazing 4x per jaar aan de buitenzijde en 1x per jaar binnen kozijnen)- gemeenschappelijke ruimten;
• onderhoud gemeenschappelijke buitenruimten, groenstroken en parkeerterrein;
• administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten;
• alsmede alle toekomstige zaken die naar het oordeel van verhuurder via een collectieve regeling georganiseerd dienen te worden.
• Alle overige leveringen en diensten die op basis van art. 11.2 en 11.5 van de algemene bepalingen voor rekening van Huurder zijn worden door Huurder zelf verzorgd en komen geheel en al voor rekening van Huurder.
Alle kosten van bovengenoemde leveringen en diensten, inclusief nutsverbruik en vastrecht, worden naar rato van het door huurder gehuurde aantal vierkante meters ten opzichte van de omvang van het gehele gebouw aan Huurder doorbelast. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door Huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen. Deze servicekosten zullen worden verrekend op basis van jaarlijkse nacalculatie.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief BTW.
Huurovereenkomst
Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in februari 2015.
Energielabel
De kantoorruimte beschikt over een energielabel A en is geldig tot 6 mei 2031.
Datum van oplevering
Per 1 februari 2026.
Bestemmingsplan
Voor de invoering van het Omgevingsplan, viel de locatie binnen het gemeentelijk bestemmingsplan: ‘Dubbeldam‘, vastgesteld bij Raadsbesluit van 16 december 2014.
Op grond van artikel 7 van de planvoorschriften is de enkelbestemming van onderhavige locatie “Gemengd”, met als dubbelbestemming “Waarde Archeologie-3”
De voor “Gemengd” aangewezen gronden zijn bestemd voor:
- bedrijf;
- bedrijfskantoren;
- maatschappelijk (met uitzondering van functies ten behoeve van zorginstellingen en religie);
- sport;
- parkeren
- bij de bestemming behorende voorzieningen, zoals nutsvoorzieningen, parkeren,
- groen een en ander met inachtneming van de specifieke gebruiksregels.
Bovenstaande gegevens, zijn gedownload op peildatum 17 maart 2025 via de website
Privacy
Ooms respecteert uw recht op privacy en garandeert dat uw persoons- en bedrijfsgegevens op een vertrouwelijke en verantwoordelijke wijze zullen worden behandeld, overeenkomstig de richtlijnen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Disclaimer
Nadrukkelijk zij vermeld dat deze vrijblijvende informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd. Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.
Representatieve kantoorruimte beschikbaar voor verhuur op de eerste verdieping, gelegen in het kleinschalige kantorencomplex “De Blaucamer”. Het complex is gelegen langs de hoofdontsluitingswegen tussen de wijken Dubbeldam en Stadspolders en nabij de afrit van de N3.
Het kantorencomplex bestaat uit drie zelfstandige gebouwen, waarvan er twee zijn gerealiseerd in 2003 en de uitbreiding in 2012. De Blaucamer beschikt over een royaal eigen parkeerterrein dat is afgesloten via een slagboominstallatie.
Het object wordt gekenmerkt door zijn kleinschalige karakter, de gunstige ligging en de goede parkeergelegenheid.
Locatie en bereikbaarheid
Het complex is gelegen naast de afrit Dubbeldam van de verbindingsweg N3, die op haar beurt een goede aansluiting biedt naar rijksweg A-16 (Rotterdam - Breda - Antwerpen) en rijksweg A-15 (Rotterdam - Nijmegen - Duitsland).
Naast de snelweg zijn goede verbindingen via buslijn 2 die de wijk Dubbeldam verbindt met de stad, maar de stations Dordrecht centraal (NS) en Dordrecht Stadspolders (Arriva) zijn nét niet op loopafstand.
De wijk Dubbeldam is gegroeid vanuit een oude dorpskern met voormalige landwegen en diverse nieuwe wijken. Door explosieve afbraak en nieuwbouw vanaf de jaren ’60 is er van de oude dorpskern niet veel meer te zien, maar het Damplein functioneert nog wel als winkelhart. Het dorp Dubbeldam is vanaf 1 juli 1970 na een herindeling onderdeel geworden van de gemeente Dordrecht.
Aan de noordzijde langs de locatie bevindt zich een verkooppunt voor motorbrandstoffen, aan de zuidzijde de wijk Dubbeldrecht met overwegend grondgebonden woningen die een vergelijkbare architectuur / steenkleur hebben als de eerste fase van het kantorenpark.
Kadastrale aanduiding
Gemeente Dubbeldam, Sectie A, Nummer 8197 (gedeeltelijk).
Indeling
Ca. 206,25 m² kantoorruimte op de eerste verdieping van gebouw 2B.
6 gemarkeerde parkeerplaatsen op het eigen afgesloten parkeerterrein.
Voormelde oppervlakten zijn indicatief berekend aan de hand van opname ter plaatse, op basis van plattegrondtekeningen en informatie verkregen via oppervlakten zijn zo secuur mogelijk vastgesteld, doch mogen niet worden aangemerkt als verhuurbare oppervlakte zoals gedefinieerd door het Nederlands Normalisatie-instituut in bijlage B van NEN 2580.
Onder- danwel overmaat van het metrage zal nimmer (kunnen) leiden tot enige verrekening van de huurprijs en/of eventuele kosten bijkomende leveringen en diensten, tijdens de periode van deze huurovereenkomst met inbegrip van eventuele verlenging(en) hiervan.
Voorzieningen
Het object zal vrij van huur en gebruik (schoon en ontruimd) worden opgeleverd in de huidige staat met onder andere de volgende voorzieningen:
• Pantry v.v. onder- en bovenkasten*;
• Inbraakalarmsysteem*;
• Intercominstallatie;
• Vluchtroute aanduiding;
• Vloerbekleding*;
• Raambekleding*;
• Huidige scheidingswanden*;
• Te openen ramen;
• Kabelgoten ten behoeve van data* en elektra aansluitpunten;
• Hoofdentree v.v. automatische schuifdeuren en centrale hal;
• Personenlift installatie;
• Verwarming middels luchtbehandelingsinstallatie en cv-installatie gekoppeld aan radiatoren;
• Topkoeling;
• Systeemplafond* v.v. verlichtingsarmaturen*;
• Gescheiden dames- en herentoilet.
De met een sterretje (*) gearceerde voorzieningen zullen “om niet” aan huurder ter beschikking worden gesteld. Huurder mag dus gebruik maken van deze voorzieningen, doch deze voorzieningen behoren niet tot het gehuurde. Verhuurder staat niet in voor de werking van deze voorzieningen. Eventuele vervanging of onderhoud van deze voorzieningen is geheel voor rekening van huurder. Deze voorzieningen dienen bij einde huurovereenkomst wel in het gehuurde achter te blijven.
Huurprijs
Kantoorruimte:
€ 150,00 per m² per jaar exclusief BTW(-compensatie) en servicekosten.
Parkeerplaatsen:
€ 600,00 per plaats per jaar exclusief BTW.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Vijf jaar met verlengingsperioden van vijf jaar.
Opzegtermijn
Wederzijdse opzegtermijn van twaalf maanden tegen het einde van een huurperiode.
Omzetbelasting
Het uitgangspunt is dat Huurder het gehuurde voor tenminste het bij Wet vastgestelde of nader vast te stellen minimumpercentage blijvend zal gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting, zodanig dat met de ondertekening van de huurovereenkomst zal worden geopteerd voor belaste (ver-)huur. Indien Huurder na de huuringangsdatum niet of niet meer aan dit uitgangspunt kan voldoen, zal de huurprijs worden verhoogd, zodanig dat Verhuurder wordt gecompenseerd voor de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid van het verrekenen van omzetbelasting.
Bijkomende kosten
Door of vanwege Verhuurder wordt de levering van de navolgende zaken en diensten verzorgd:
Bovenop en gelijktijdig met de huurbetaling zal aan Huurder een verrekenbaar voorschot in rekening worden gebracht ter van
€ 42,50 per m² per jaar, te vermeerderen met de wettig verschuldigde BTW, op basis van voorschot en nacalculatie voor onder andere de navolgende leveringen en diensten:
• gasverbruik inclusief vastrecht;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke ruimten inclusief terreinverlichting en gevelreclame naam kantoorgebouw;
• waterverbruik inclusief vastrecht;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht in de gehuurde ruimten;
• onderhoud periodieke controle van verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
• idem van liftinstallatie(s);
• idem van noodstroom- en elektrische installatie(s);
• schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing binnen- en buitenzijde (periodiek wassen van beglazing 4x per jaar aan de buitenzijde en 1x per jaar binnen kozijnen)- gemeenschappelijke ruimten;
• onderhoud gemeenschappelijke buitenruimten, groenstroken en parkeerterrein;
• administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten;
• alsmede alle toekomstige zaken die naar het oordeel van verhuurder via een collectieve regeling georganiseerd dienen te worden.
• Alle overige leveringen en diensten die op basis van art. 11.2 en 11.5 van de algemene bepalingen voor rekening van Huurder zijn worden door Huurder zelf verzorgd en komen geheel en al voor rekening van Huurder.
Alle kosten van bovengenoemde leveringen en diensten, inclusief nutsverbruik en vastrecht, worden naar rato van het door huurder gehuurde aantal vierkante meters ten opzichte van de omvang van het gehele gebouw aan Huurder doorbelast. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door Huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen. Deze servicekosten zullen worden verrekend op basis van jaarlijkse nacalculatie.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief BTW.
Huurovereenkomst
Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in februari 2015.
Energielabel
De kantoorruimte beschikt over een energielabel A en is geldig tot 6 mei 2031.
Datum van oplevering
Per 1 februari 2026.
Bestemmingsplan
Voor de invoering van het Omgevingsplan, viel de locatie binnen het gemeentelijk bestemmingsplan: ‘Dubbeldam‘, vastgesteld bij Raadsbesluit van 16 december 2014.
Op grond van artikel 7 van de planvoorschriften is de enkelbestemming van onderhavige locatie “Gemengd”, met als dubbelbestemming “Waarde Archeologie-3”
De voor “Gemengd” aangewezen gronden zijn bestemd voor:
- bedrijf;
- bedrijfskantoren;
- maatschappelijk (met uitzondering van functies ten behoeve van zorginstellingen en religie);
- sport;
- parkeren
- bij de bestemming behorende voorzieningen, zoals nutsvoorzieningen, parkeren,
- groen een en ander met inachtneming van de specifieke gebruiksregels.
Bovenstaande gegevens, zijn gedownload op peildatum 17 maart 2025 via de website
Privacy
Ooms respecteert uw recht op privacy en garandeert dat uw persoons- en bedrijfsgegevens op een vertrouwelijke en verantwoordelijke wijze zullen worden behandeld, overeenkomstig de richtlijnen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Disclaimer
Nadrukkelijk zij vermeld dat deze vrijblijvende informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd. Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.
Kenmerken
Overdracht
- Huurprijs
- € 150 per vierkante meter per jaar
- Servicekosten
- € 42 per vierkante meter per jaar (21% BTW van toepassing)
- Aangeboden sinds
-
- Status
- Beschikbaar
- Aanvaarding
- Beschikbaar per 1-2-2026
Bouw
- Hoofdfunctie
- Kantoor
- Soort bouw
- Bestaande bouw
- Bouwjaar
- 2003
Oppervlakten
- Oppervlakte
- 206 m²
Indeling
- Aantal bouwlagen
- 1 bouwlaag
- Voorzieningen
- Topkoeling, inbouwarmaturen, te openen ramen, systeemplafond, toilet, pantry en verwarming
Energie
- Energielabel
- A
Foto's












