De Bouw 107 3991 SZ Houten

€ 26.410 /jr
Blikvanger Kantoorruimte De Bouw 107 te Houten

Omschrijving

WAAROM DE BOUW 107 VOOR U DE IDEALE PLEK IS
1. Binnen afzienbare tijd geheel nieuwe klimaatinstallatie
2. Uitstekend bereikbaar met de auto, openbaar vervoer en fiets
3. Gelegen in een woon-/werkgebied
4. Eigen parkeerplaatsen
5. Ligging nabij winkelcentrum en NS Station Castellum

ADRES
De Bouw 107 te Houten (3991 SZ).

ALGEMEEN
Voor verhuur is beschikbaar een kantoor-/overige ruimte ter grootte van ca. 278 m², onderdeel uitmakend van een kantoorgebouw met eigen parkeerplaatsen. Binnen afzienbare tijd wordt de gehele klimaatinstallatie vernieuwd wat zal zorgen voor een duurzaam gebruik van de ruimte. In de directe omgeving zijn ondernemingen gevestigd als Arcade ICT, Unster De Meent accountants en Tandartsenpraktijk De Bouw.

De kantoorruimte is gelegen op steenworp afstand van NS Station Castellum, nabij kantorengebied “De Molenzoom”, het wijkwinkelcentrum Castellum met een parkeerkelder voor ca. 350 auto's en ca. 8.800 m² aan winkels, dienstverlening en horeca.

LIGGING EN BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid van het object is goed. Door de ontsluiting van de rijksweg A27 op circa 5 kilometer welke aansluiting biedt op rijkswegen in alle richtingen van Nederland (via verkeersknooppunt Oudenrijn) is er een goede bereikbaarheid met eigen vervoer. Daarnaast is afslag Houten van de rijksweg A12 op korte afstand gelegen.

Met het openbaar vervoer is het object eveneens zeer goed te bereiken. De aanwezigheid van NS Station Houten Castellum en NS Station Houten alsmede een bushalte in de directe omgeving zorgen voor een goede bereikbaarheid met het openbaar vervoer.

OPPERVLAKTE
Totaal ca. 278 m² v.v.o. kantoor- en overige ruimte gelegen op de 1e verdieping ten behoeve van kantoorgebruik.

De vermelde metrages zijn uitsluitend indicatief. Het object is niet conform de meetnorm van het normblad NEN2580 ingemeten en derhalve kan geen enkel recht worden ontleend aan de genoemde metrages.

OPLEVERINGSNIVEAU
Het object wordt in de huidige staat opgeleverd inclusief o.a.:

Algemeen
• representatieve gezamenlijke entree
• lift;
• centrale trappartij;
• inpandige fietsenstalling met kelder;
• toiletruimten met voorportaal voorzien van fontein en tegelwerk;
• invalide toilet (begane grond);
• intercom/deuropener;
• camera installatie;
• bestaande brandmeld-/ontruimingsinstallatie;
• brandslanghaspel(s) en poederblusser(s);
• bestaande alarminstallatie;
• klimaatinstallatie voorzien van airco (nieuw);
• glasvezel aans2luiting.

Kantoorruimte
• systeemplafond voorzien van deels inbouw en deels opbouw verlichtingsarmaturen;
• pantry voorzien van onderkasten en close in boiler;
• bestaande scheidingswanden systeemwanden met tussendeuren;
• wandafwerking deels middels spuitwerk;
• bestaande binnenzonwering:
• diverse dubbele wandcontactdozen (230V);
• bestaande horizontale wandkabelgoten voorzien van databekabeling;
• gedeeltelijk te openen ramen voorzien van dubbele beglazing;
• bestaande vloerbedekking.

PARKEREN
2 parkeerplaatsen op eigen terrein.

ENERGIELABEL
Energielabel A.

GEBRUIKERSMOGELIJKHEDEN
Vigerend is de beheersverordening Houten Noord en Zuid vastgesteld d.d. 2013-06-20. Het object heeft de bestemming “gemengd-1”. De op de plankaart voor “gemengd-1” aangewezen gronden zijn bestemd voor:
• kantooractiviteiten

Voor nadere informatie over de bestemming en gebruikersmogelijkheden verwijzen wij u naar de gemeente Houten.

HUURPRIJS
• € 95,00 per m² per jaar voor de kantoorruimte;
• € 250,00 per parkeerplaats per jaar.

Alle voornoemde bedragen te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, per kwartaal vooruit te voldoen.

SERVICEKOSTEN
€ 32,50 per m² per jaar te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, per kwartaal vooruit te voldoen, als verrekenbaar voorschot op de kosten van onder andere de volgende leveringen en diensten:
· verbruik en vastrecht elektra en water;
· onderhoud klimaatinstallatie;
· onderhoud brandblusapparatuur;
· onderhoud noodverlichting;
· onderhoud alarminstallatie;
· onderhoud toegangscontrole;
· onderhoud camera installatie;
· onderhoud buitenterrein;
· onderhoud en keuringskosten liftinstallatie;
· glasbewassing buitenzijde;
· glasverzekering;0
· verlichting van de centrale ruimtes;
· schoonmaak algemene ruimtes en toiletten;
· 5% administratiekosten over bovengenoemde leveringen en diensten.

KOSTEN NUTSBEDRIJVEN
Rechtstreeks door huurder te voldoen aan desbetreffende nutsbedrijven.

ONDERMAAT/OVERMAAT
Indien de opgegeven grootte (ondermaat/overmaat) van de onroerende zaak niet juist is, ontleent geen van partijen daaraan rechten.

HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar. Kortere huurperioden zijn bespreekbaar.

OPZEGTERMIJN
Uiterlijk 12 (twaalf) maanden voor het aflopen van een huurtermijn.

HUURPRIJSINDEXERING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks Alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een kwartaalverplichting huur plus servicekosten en de over het totaal verschuldigde BTW.

AANVAARDING
Per direct.

B.T.W.
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel volledig wordt gecompenseerd.

HUUROVEREENKOMST
Gebaseerd op het model huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, zoals is vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2015. Van deze overeenkomst maken deel uit de bijhorende “Algemene bepalingen huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230A BW”.

Kenmerken

Overdracht

Huurprijs
€ 26.410 per jaar
Servicekosten
€ 32 per vierkante meter per jaar (21% BTW van toepassing)
Aangeboden sinds
6 oktober 2021
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
In overleg

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
2002

Oppervlakten

Oppervlakte
278 m²

Indeling

Aantal bouwlagen
1 bouwlaag
Voorzieningen
Airconditioning, inbouwarmaturen, liften, te openen ramen, systeemplafond, toilet en pantry

Energie

Energielabel
A

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.

De Bouw 107

€ 26.410 /jr