Wijchenseweg 20 1e verd 6537 TL Nijmegen

€ 110 /m²/jaar

Omschrijving

Adres:
Wijchenseweg 20 (1e verdieping), 6537TL te Nijmegen.

Algemeen:
Zeer representatieve turn-key kantoorruimte in een multi-tenant kantoorobject. Het object is gelegen op een toplocatie in de Brabantse Poort op zicht locatie direct aan de Wijchenseweg en nabij het Takenhofplein.

In het gebouw zijn een drietal huurders gevestigd, te weten Centralpoint, ABAB en Goodix. Vanwege een aankomende huurdersmutatie komt de ruimte op de 1e verdieping vrij met een metrage van 1.410 m² vvo.

De footprint van het gebouw welke is gebouwd in 1994-1995 is U-vormig en heeft vier bouwlagen. Afgelopen jaren is er veel geïnvesteerd in het object. Vorig jaar heeft de verhuurder de complete voorgevel laten reinigen en gedeeltelijk laten schilderen. Daarnaast is de entree en ontvangstruimte compleet gemoderniseerd en opnieuw ingericht. Het gebouw heeft een energielabel C. Op dit moment wordt er gewerkt aan een verduurzaming van het object. Dit jaar zullen er investeringen gedaan worden om het energielabel te verbeteren.

Ligging / bereikbaarheid:
Gelegen op het kantorenpark “Babantse Poort” aan de doorgaande weg vanaf de A73 naar het centrum van Nijmegen. Het qua architectuur moderne kantoorgebouw is gelegen tussen de gebouwen van Planon en Bovemij – Interpolis verzekeringen.

De bereikbaarheid is goed door de ligging aan de afslag van de A73. Deze biedt goede aansluitingen met de A15, A50 en de A12. Het kantoorpand is gelegen op loopafstand van het Station Dukenburg met diverse busverbindingen en treinverbindingen. In de omgeving bevindt zich het groot regionaal winkelcentrum Dukenburg met meer dan 100 winkels en diverse restaurants. Tegenover het winkelcentrum ligt het congresgebouw Triavium welke uitstekend geschikt is voor het houden van vergaderingen, congressen, beurzen, lunches en diners.

Vloeroppervlakte:
1e verdieping, kantoorruimte: ca. 1.410 m² v.v.o. (Dit betreft het 'exclusief' gehuurde. De algemene ruimtes zoals entree en receptie worden niet omgeslagen en zijn reeds in de huurprijs verdisconteerd.)
1e verdieping, kantoorruimte: ca. 78 m² v.v.o. (optioneel)
Begane grond, archief ruimte: ca. 424 m² v.v.o. (optioneel)
Begane grond, (restaurant): ca. 685 m² v.v.o. (optioneel)

Voor het restaurant is momenteel een plan in ontwikkeling om hier een ontmoetingsplek van te maken nu het hybride werken niet meer weg te denken valt. In de nieuwe ontmoetingsplek zijn de meters optioneel bij te huren. Dit wordt naar rato van het gehuurde omgeslagen. Huurprijs nader te bepalen. Wij hebben een aantal impressie tekeningen tot onze beschikking.

Indeling:
Zie bijgevoegde plattegronden.

Opleveringsniveau:
De kantoorruimte zullen turn-key worden opgeleverd. In de huidige staat inclusief de scheidingswanden, vloerbedekking, systeemplafond met beeldscherm vriendelijke verlichtingsarmaturen, gescheiden wand kabelgoten met data bekabeling, lichtwering en per verdieping en vleugel een luxe pantry en gescheiden sanitaire voorzieningen.

Het datacentrum is voorzien van zwevende ICT vloeren, patchkasten, noodstroomvoorziening, railkokersystemen en kabelgoten, koeling, verlichtingsinstallaties met noodverlichting, blusgasinstallatie met rookmeldingsinstallaties met blusstuursysteem, schakelsystemen, beveiliging c.q. detectiesystemen met doormelding.

Voorzieningenniveau:
Voor een compleet overzicht van het geboden voorzieningenniveau verwijzen wij naar de bouwkundige staat en technische voorzieningen in een overzicht opgenomen als bijlage.

Parkeren:
Er zijn nog 60 parkeerplaatsen beschikbaar op het naast en achter het kantoorpand gelegen parkeerterrein, afgesloten door middel van slagbomen met intercomsysteem. De huurprijs per parkeerplaats bedraagt € 450,- excl. BTW per parkeerplaats per jaar.

Bestemming:
De bestemming binnen het vigerende bestemmingplan Brabantse Poort betreft kantoren en/of bedrijfsdoeleinden. De gronden zijn bestemd voor de oprichting van bebouwing ten behoeve van kantoren, laboratoria en bedrijven voorkomend op de Staat van bedrijfsactiviteiten I en vestiging van zogenaamde A-inrichtingen.

Huurprijs:
Kantoorruimten: € 110 ,- per m²/per jaar, exclusief BTW.
Parkeerplaatsen: € 450,- per plaats/per jaar, exclusief BTW.
Archiefruimte: € 55,- per m2/per jaar, exclusief BTW.
Restaurant: Nader te bepalen

Indien de BTW niet kan worden verrekend dan zal de huurprijs met een nader vast te stellen bedrag worden verhoogd.

Voorschot servicekosten:
Er is een voorschot vastgesteld van € 37,50-- per gehuurde m² kantoorruimte, voor onderstaande leveringen en diensten:
• Verwarming/verlichting van de algemene ruimten zijnde de centrale entrée, toiletten, gangen, centrale trappenhuizen en
personeelsingang;
• Gasverbruik inclusief vastrecht van exclusief gehuurde;
• Waterverbruik inclusief vastrecht van exclusief gehuurde;
• Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht van exclusief gehuurde;
• Reinigen buitengevels en glasbewassing buitenzijde (minimaal 2x per jaar);
• Kosten glasverzekering;
• Gebruikersheffingen en belastingen, zoals verontreinigingsheffingen;
• Onderhoud en periodieke controle van de verwarming-,koel- en luchtbehandelinginstallatie en liftinstallaties;
• Onderhoud en periodieke controle van de elektrische installatie, noodverlichtinginstallatie, slagbomen/intercom parkeerplaatsen;
• Onderhoud en periodieke controle van de brandblusapparatuur, brandmeldcentrale, ontruimingsinstallatie en storingmeldinstallatie;
• Schoonmaakkosten voor de in het gebouw aanwezige algemene ruimten;
• Groenvoorzieningen algemene ruimten;
• Kosten voor de vuilinzameling en afvoer;
• Onderhoudscontracten voor het tuinonderhoud, groenvoorziening, parkeerterrein en het buitenterrein, inclusief strooien;
• Sanitaire hygiëne;
• Plaagdieronderhoud;
• Onderhoud en periodieke controle van gevelwas-installatie;
• Klein onderhoud;
• Administratiekosten van 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.

Beveiliging
Hierin zijn begrepen:
• Pand openen (maandag tot en met vrijdag) om 06.30 uur, voorafgaand aan de openstelling wordt een openingsronde gelopen;
• Sluiting pand om 19.00 uur, op verzoek kan het pand langer of in het weekeinde opengesteld worden, extra uren beveiliging worden dan in rekening gebracht bij de aanvrager;
• Alarmopvolging buiten de openingstijden;

Administratiekosten van 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten. Verrekening van werkelijke kosten ten opzichte van betaalde voorschotten zal jaarlijks plaatsvinden.

Voor het gezamenlijke restaurant zal het met de overige gebruikers afspraken moeten worden gemaakt.

Onroerende zaak belasting
Verhuurder wordt door de gemeente Nijmegen jaarlijks aangeslagen in het kader van de onroerende zaak belasting en rioolheffing. In de gemeente Nijmegen wordt uitsluitend verhuurder aangeslagen inzake voornoemde belastingen. Verhuurder en huurder komen overeen dat 60% van het bedrag waarvoor verhuurder jaarlijks wordt aangeslagen hetgeen betrekking heeft op het gehuurde jaarlijks wordt doorbelast aan huurder.

Huurtermijn:
5+5 jaar

Huurbetaling:
Per kwartaal vooruit.

Zekerheidsstelling:
Afhankelijk van de financiële gegoedheid van de huurder dient er minimaal een bankgarantie ter grootte van drie maanden huur inclusief servicekosten en BTW gesteld te worden.

Huurindexatie:
De huurprijs zal jaarlijks, voor het eerst een jaar na de ingangsdatum van de overeenkomst worden aangepast op basis van het consumentenprijsindexcijfer (CPI) reeks CPI- Alle huishoudens (basisjaar 2006 = 100) gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de statistiek

Huurovereenkomst:
Op basis van het standaardmodel van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ), zoals gehanteerd door de Nederlandse Vereniging van Makelaars in onroerend goed (NVM), model kantoren in de zin van artikel 7:230A BW.

Aanvaarding:
per 1 maart 2022

Opzegtermijn:
Er geldt een opzegtermijn van 12 maanden.

Bijzonderheden:
Eventuele huurtransacties dienen ter goedkeuring te worden voorgelegd aan opdrachtgever c.q. eigenaar van het gebouw. Tot deze goedkeuring verleend is, zijn alle uitgebrachte aanbiedingen geheel vrijblijvend.

Kenmerken

Overdracht

Huurprijs
€ 110 per vierkante meter per jaar
Servicekosten
€ 38 per vierkante meter per jaar (21% BTW van toepassing)
Aangeboden sinds
7 januari 2022
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
Beschikbaar per 1-3-2022

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwperiode
1991-2000

Oppervlakten

Oppervlakte
1.410 m²

Indeling

Aantal bouwlagen
1 bouwlaag
Voorzieningen
Mechanische ventilatie, topkoeling, inbouwarmaturen, liften, te openen ramen, kabelgoten, systeemplafond, toilet, pantry en verwarming

Energie

Energielabel
C

Omgeving

Ligging
Kantorenpark
Bereikbaarheid
Bushalte op 1000 m tot 1500 m, NS Intercitystation op 3000 m tot 4000 m en snelwegafrit op 3000 m tot 4000 m

Parkeergelegenheid

Parkeerplaatsen
60 niet-overdekte parkeerplaatsen

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.

Wijchenseweg 20 1e verd

€ 110 /m²/jaar