Wilhelminakade 901 3072 AP Rotterdam

Huurprijs op aanvraag

Omschrijving

Het World Port Center is een iconisch gebouw met energielabel A en is sinds 2021 BREEAM Excellent en WELL GOLD gecertificeerd. Met zijn hoogte van 124 meter biedt het spectaculaire uitzichten rondom, in een duurzame en veilige werkomgeving die volledig is ingericht op de wensen van de kantoorgebruiker van vandaag én morgen.

De entree is voorzien van moderne faciliteiten, zoals een zelf check-in balie, een hospitality host, een koffiecorner en diverse werk- en ontmoetingsplekken. Toegang verloopt via gezichtsherkenning, waarna u de trap of de lift kunt nemen naar de eerste verdieping, waar het bedrijfsrestaurant met vergaderfaciliteiten uitnodigt voor een goede lunch of een kop koffie. Op zonnige dagen is de nieuw aangelegde daktuin met uitzicht op de Nieuwe Maas een ideale plek om te ontspannen. Op de kantoorvloeren geniet u op vrijwel iedere elke werkplek van een adembenemend uitzicht over de stad en haar omgeving.

Na werktijd is er volop gelegenheid om te ontspannen. Via de voetgangersbrug bereikt u eenvoudig Katendrecht, een levendige wijk met een breed aanbod aan restaurants, bars en cafés voor iedere smaak. Ook op de Kop van Zuid zelf vindt u een rijke mix van hotels, culinaire hotspots, musea en theaters, waardoor werk en ontspanning hier naadloos in elkaar overlopen.

Het gebouw is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer, de auto of de fiets. Voor fietsers zijn er douches om op te frissen, en het slimme parkeersysteem zorgt voor een flexibele en efficiënte bezetting van de parkeerruimte.

BESCHIKBAARHEID
- 6e verdieping: 734 m² v.v.o. kantoorruimte
- 31e verdieping: 277 m² v.v.o. spectaculaire boardroom

PARKEREN
- 500 overdekte parkeerplaatsen waarvan 60 E-parkeerplaatsen in de interne parkeergarage.

HUURPRIJS*
- 6e verdieping: op aanvraag
- 31e verdieping: op aanvraag
- Parkeren: vanaf € 2.500,- per parkeerplaats per jaar (maandag t/m vrijdag 07.00 uur - 19.00 uur)

SERVICEKOSTEN*
Servicekosten kantoor: € 73,- per m² per jaar
Servicekosten parkeergarage: € 200,- per parkeerplaats per jaar

HOSPITALITY*
Kosten hospitality diensten: € 2,06 per m² v.v.o. per jaar.

* exclusief btw

OPLEVERINGSNIVEAU
- Representatieve centrale entree op de begane grond voorzien van van bemande hospitalitybalie met doorverwijsfunctie (tijdens kantooruren);
- Uitgebreide 24/7 beveiligingsvoorzieningen op de begane grond;
- Koffiecorner in de centrale entree (tevens opengesteld aan derden);
- Ruim opgezet en goed geoutilleerd bedrijfsrestaurant, onder meer voorzien van aparte bar en terrasvoorziening;
- Separate liftgroepen voor het low- en highrise deel van het gebouw;
- Huismeester;
- Mogelijkheid om gebruik te maken van vergaderfaciliteiten;
- Maaswaterkoeling;
- Beeldschermvriendelijke energiezuinige verlichtingsarmaturen;
- Sprinklerinstallatie;
- Wandkabelgoten ten behoeve van data-, telefonie- en elektrabekabeling;
- Separate liftgroepen voor de hoog- en laagbouw van het gebouw;
- Pantryaansluiting per kantoorverdieping;
- Toiletgroepen per verdieping (inclusief MIVA toilet).

6e verdieping
Casco+ opleverniveau, onder andere voorzien van:
- Strak gesausde bouwkundige wanden (wit);
- Verdieping gebaseerd op een open structuur zonder scheidingswanden;
- Systeemplafond met geïntegreerde verlichtingsarmaturen;
- Geëgaliseerde vloeren;
- Gedeelde sanitaire- en pantryvoorzieningen.

31e verdieping
Hoogwaardig opleverniveau, onder andere voorzien van:
- (glazen) Scheidingswanden;
- Vloerafwerking;
- Keukenfaciliteit;
- Sanitaire voorziening;
- Dubbele boardroom met wijds uitzicht.

FACILITEITEN
Het WPC beschikt over:
- Vier douches;
- Fietsenstalling inclusief oplaadpunten voor uw elektrische fiets;
- Semi openbare parkeergarage inclusief een aantal beveiligde
- parkeerplaatsen d.m.v. 24/7 camerabewaking en 60 E-parkeerplaatsen;
- Drie grote vergaderzalen (inclusief mogelijkheden tot catering);
- World Port Center café inclusief lounge;
- Professioneel gecaterd bedrijfsrestaurant;
- Receptiebalie inclusief hostess;
- State of the art toegangscontrolesysteem (o.b.v. gezichtsherkenning);
- Self-service check-in balie;
- Gebouwmanager.

HOSPITALITY DIENSTEN
Naast de gebruikelijke leveringen en diensten die Verhuurder verzorgt, biedt Verhuurder de volgende hospitality diensten zoals:
- Bedrijfsrestaurant en cateringservice;
- Medegebruik van vergaderzalen op de 1e verdieping;
- Koffiebar op de begane grond.

ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw beschikt over energielabel A.
BREEAM Excellent en WELL GOLD gecertificeerd sinds 2021.

BEREIKBAARHEID
Per auto
Voor verkeer komende vanaf de noordkant van de rivier de Maas is het kantoorgebouw uitstekend bereikbaar via de Erasmusbrug. Ook voor verkeer komende vanaf de zuidkant is het kantoorgebouw uitstekend bereikbaar via de rijksweg A16 en de Laan op Zuid.

Per openbaar vervoer
Ook met het openbaar vervoer is het kantoorgebouw uitstekend te bereiken. Op loopafstand van het gebouw bevindt zich bus- en metrostation Wilhelminaplein. Vanaf hier ben je via de ondergrondse metro binnen enkele minuten bij station Rotterdam Centraal en het centrum van Rotterdam. Vanaf station Rotterdam Centraal zijn alle grote steden in Nederland en Europa te bereiken.

AANVAARDING
Per direct.

Kenmerken

Overdracht

Huurprijs
Huurprijs op aanvraag
Servicekosten
€ 73 per vierkante meter per jaar (21% BTW van toepassing)
Aangeboden sinds
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
In overleg

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
2000

Oppervlakten

Oppervlakte
1.011 m² (in units vanaf 277 m²)

Indeling

Aantal bouwlagen
2 bouwlagen
Voorzieningen
Mechanische ventilatie, topkoeling, inbouwarmaturen, liften, kabelgoten, systeemplafond, toilet, pantry, verwarming en kamerindeling

Energie

Energielabel
A 0,73

Omgeving

Ligging
Kantorenpark en aan vaarwater

Parkeergelegenheid

Parkeerplaatsen
500 overdekte parkeerplaatsen
Parkeerkosten
Vanaf € 2.500,- per parkeerplaats per jaar (21% BTW van toepassing)