Mathenesserlaan 313-A 3021 HL Rotterdam

  • Nieuw
€ 995.000 k.k.

Omschrijving

Betreft
Gecombineerd woon-kantoorpand (2 appartementsrechten) gelegen op een unieke locatie aan de Mathenesserlaan 313 A-B midden in het centrum van Rotterdam. Het object is uitermate geschikt voor herontwikkeling danwel als eigen belegging voor een kantoorgebruiker (maatschappelijke bestemming) met een onverhuurde woning er boven.

De begane grond, 1e verdieping en 2e verdieping zijn tot recentelijk in gebruik geweest als kantoorruimte (nr 313A). De 3e en de 4e verdieping (alsmede de zolder op de 5e verdieping) waren tot recentelijk verhuurd als woning maar thans leeg en ontruimd (nr 313B).

Ligging en bereikbaarheid
Het object bevind zich aan de statige Mathenesserlaan op een steenworp afstand van de populaire Nieuwe Binnenweg en de rest van het centrum van Rotterdam. In de directe nabijheid zijn op loopafstand diverse horeca gelegenheden, winkels, musea en theaters gelegen.

Het pand is goed bereikbaar per auto. Door de ligging aan de rand van het stadscentrum zijn uitvalswegen eenvoudig beschikbaar. De bereikbaarheid per OV is goed. Metrostation Coolhaven (8 min lopen) en Heemraadsplein (tram en bus op 300 m) zijn op loopafstand gelegen.

Kadastrale gegevens
Gemeente: Delfshaven
Sectie: C
Perceel: 5216
Nummers: A1 omschrijving Bedrijvigheid (kantoor)
A2 omschrijving: Wonen (appartement)
Eigendomssituatie: Afgekochte erfpacht tot 22-11-2098.

Oppervlakten
Oppervlakte van de bebouwing aan de Mathenesserlaan 313 is ca. 459 m2 conform opgave NEN2580 d.d.27 juni 2023.

• Mathenesserlaan 313-A bestaande uit de begane grond, 1e en 2e verdieping totaal ca. 260 m² v.v.o.
• Mathenesserlaan 313-B bestaande uit de 3e en 4e verdieping totaal ca. 199 m² g.o.

Energielabel
Mathenesserlaan 313 A - Er is een energielabel F, geldig tot 07-05-2035.
Mathenesserlaan 313 B - Er is een energielabel E, geldig tot 07-05-2035.

Bouwjaar
Het gebouw is conform opgave van de BAG in 1907 opgericht.

Huur-/gebruikssituatie
- Mathenesserlaan 313-B was in gebruik als woonruimte. De huurovereenkomst is inmiddels beëindigd en het appartement is leeg en ontruimd en vrij van huur.

- Mathenesserlaan 313A is sinds december 2022 tijdelijk verhuurd als kantoorruimte aan HuurFlex B.V. De huurovereenkomst is voor onbepaalde tijd afgesloten en door zowel verhuurder als huurder doorlopend opzegbaar met een opzegtermijn van 3 maanden.

Publiekrechtelijke bestemming
Het kantoor heeft een maatschappelijke bestemming.
Thans vigeert op de onderhavige locatie het bestemmingsplan ‘’Middelland/Het Nieuwe Westen’’, vastgesteld d.d.: 6 november 2008, goedgekeurd d.d.: 12 mei 2009 en onherroepelijk d.d.: 7 augustus 2009. Conform het vigerende bestemmingsplan heeft het pand/perceel de bestemming ”Maatschappelijke Voorzieningen” en “Tuin”. Als omschreven en nader toegelicht (art. 7 en 15) in de voorschriften van het bestemmingsplan zijn de aangewezen gronden onder meer bestemd voor woningen zowel op de begane grond als op de verdiepingen.

Het volledige bestemmingsplan kan via geraadpleegd worden.

Figuur 1 Plankaart bestemmingsplan Mathenesserlaan 313
Eigenaarslasten (Volgens opgave per 2021)
Onroerende zaakbelasting (Eig.): € 1.257,- per jaar
Waterschapslasten: € 136,96 per jaar
Rioolheffing: € 258,60 per aansluiting per jaar

Staat van oplevering
Het object wordt in de huidige staat opgeleverd (“as is, where is”).

Milieu/ondergrondse tank(s)
In de koopakte zijn vijf rapporten vermeld omtrent bodemonderzoek.

Verkoper geeft geen enkele garantie ten aanzien van de milieukundige toestand van de registergoederen. Evenmin vrijwaart verkoper koper jegens (mogelijke) claims en aansprakelijkheden van derden, welke (zullen) voortvloeien uit of betrekking hebben op de milieukundige toestand van de registergoederen en/of de omgeving.

Mocht blijken dat de registergoederen en/of de omgeving is/of wordt verontreinigd of dat in de registergoederen asbesthoudende stoffen of ondergrondse tanks aanwezig zijn, dan zal dat nimmer aanleiding zijn tot ontbinding, tot betaling van enige schadevergoeding of tot enigerlei verrekening.

Bijzonderheden
Koper dient genoegzaam bekend te zijn met de staat van het verkochte, de zich daarop bevindende opstallen alsmede de fundering daarvan. Koper zal verkoper niet aanspreken voor eventuele aan het verkochte (inclusief installaties) geconstateerde of te constateren (verborgen) (technische) gebreken en tekortkomingen, door welke oorzaak ook ontstaan.
Verkoper hanteert een voorbehoud van goedkeuring voor een transactie door verkoper na prijs-/conditie(s) overeenstemming.

Dataroom
In de digitale dataroom is uitgebreide objectinformatie beschikbaar, onder andere de volgende stukken:
• Bodem-/milieu informatie
• Asbestinventarisatie
• Plattegronden, NEN2580-meetrapport
• Kadastrale informatie en akten
• Huurovereenkomst voor de Mathenesserlaan 313A met HuurFlex B.V.
• WOZ aanslag 2025
• Bestemmingsplan met Plankaart
• Aanslagbiljet Waterschapsbelastingen 2025
• Recente Huurnota
• VVE-stukken
• Fotoblad 2025

VERKOOPPROCEDURE
Verkoper wordt bij de verkoop van de Mathenesserlaan 313 A-B te Rotterdam exclusief geadviseerd door Parc Makelaars. Het verkoopproces wordt nader omschreven in dit Investment Memorandum.

Koopsom
€ 995.000,- k.k.
Geïnteresseerden kunnen naar aanleiding van dit Investment Memorandum, de digitale dataroom en een bezichtiging ter plaatse een bieding uitbrengen.

Kosten
De kosten van de overdracht, bestaande uit de notariskosten, het kadastrale recht en de overdrachtsbelasting zijn voor rekening van koper, met dien verstande dat de kosten m.b.t. het doorhalen van hypotheken, beslagen e.d. voor rekening van verkoper komen.

Waarborgsom/bankgarantie
Bij verkoop dient koper bij ondertekening van de koopovereenkomst of zoveel later als partijen nader overeenkomen aan verkoper een onherroepelijke bankgarantie te stellen of een waarborgsom bij de notaris te storten ter grootte van 10% van de koopsom.

Notaris
Notaris naar keus van koper.

Dataroom
Aanvullende informatie met betrekking tot deze propositie is beschikbaar in de digitale dataroom. Inloggegevens kunnen desgewenst opgevraagd worden bij het kantoor van Parc Makelaars, via het e-mailadres

Bezichtiging
Bezichtiging kan uitsluitend plaatsvinden op afspraak, aan te vragen via het kantoor van Parc Makelaars:
010-4365700 of

Bieding en verkoopproces
Indien u naar aanleiding van de informatie in dit Investment Memorandum, de aanvullende informatie die beschikbaar is in de digitale dataroom en een bezichtiging ter plaatse een bieding uit wenst te brengen, dan kan deze bieding uitsluitend per e-mail gericht worden aan het volgende e-mailadres:

Er is geen biedingsformulier van toepassing. Het staat vrij om een bieding te formuleren.
Er is geen uiterlijke biedingstermijn van toepassing.

Verkoper geeft de voorkeur aan een onvoorwaardelijke bieding, die tenminste de volgende elementen dient te bevatten:
• Naam koper of entiteit inclusief adresgegevens en UBO (ultimate beneficial owner), geen nader te noemen meester, bieding voor een derde etc;
• Koopsom op basis van kosten koper, uitgedrukt in euro’s;
Biedingen uitgedrukt in formules of constructies worden niet geaccepteerd;
• Voorgestelde leveringsdatum;
• Eventuele voorbehouden en voorwaarden.

Vervolg bieding en verkoopproces
Er is sprake van een uitnodiging tot het doen van een aanbod tot verwerving van het object. Er bestaat geen verplichting voor verkoper dan wel van een van de daaraan gelieerde vennootschappen om het aanbod te aanvaarden of om in onderhandeling te treden om tot een koopovereenkomst te komen.

Verkoper heeft nadrukkelijk het recht om te gunnen aan een ander dan de hoogste bieder en/of niet te gunnen/verkopen.

Uitdrukkelijk wordt het recht voorbehouden om gedurende de procedure aanvullende en/of afwijkende voorwaarden in de definitieve documentatie op te nemen indien dit door verkoper noodzakelijk wordt geacht.

Alle door partijen geïnvesteerde middelen, kosten, tijd in onderzoek, due dilligence etc. komen volledig voor eigen rekening en zijn niet verhaalbaar op de andere partij.

Een overeenkomst komt slechts tot stand indien overeenstemming is bereikt over zowel de koopsom als de bijkomende voorwaarden middels een door partijen rechtsgeldig ondertekende koopovereenkomst.

Het object wordt volledig volgens het principe “as is, where is” verkocht en geleverd. Alle eventuele verklaringen en garanties dienen met inachtneming van dat principe te worden uitgelegd. De beoogde koper wordt in de gelegenheid gesteld om een due dilligence onderzoek uit te voeren.

Garanties, verkoop op “as is, where is” basis:
Verkoper verkoopt op basis van het “as is, where is” principe, waarbij garanties vanuit verkoper niet of beperkt afgegeven worden, zowel qua omvang als tijd. De koper aanvaardt het registergoed in alle opzichten op basis van het "as is, where is” principe, waaronder onder meer bedoeld de bouwkundige, juridische, milieukundige, technische en feitelijke toestand waarin het registergoed zich bevindt en de koper heeft ter zake van deze staat van het registergoed geen enkele aanspraak, hoe ook genaamd, jegens verkoper. In aanvulling op het vorenstaande geeft de verkoper geen garantie en aanvaardt geen aansprakelijkheid omtrent datgene wat zij ter zake juistheid van het registergoed mededeelt, of waarvan mededeling achterwege blijft.

Kenmerken

Overdracht

Vraagprijs
€ 995.000 kosten koper
Servicekosten
Geen servicekosten bekend
Aangeboden sinds
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
In overleg

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
1907

Oppervlakten

Oppervlakte
459 m² (in units vanaf 199 m²)
Perceel
459 m²

Indeling

Aantal bouwlagen
5 bouwlagen
Voorzieningen
Te openen ramen, toilet, pantry, verwarming en kamerindeling

Energie

Energielabel
E

Omgeving

Ligging
Stadscentrum/dorpskern en stationslocatie