Reitseplein 1 5037 AA Tilburg

€ 60.214 /jr

Omschrijving

TE HUUR
Uniek gelegen kantoorgebouw dat het keurmerk “Breeam excellent” voor duurzaamheid mag dragen.

ALGEMEEN
Er zijn in Tilburg slechts enkele kantoorgebouwen die het keurmerk “Breeam excellent” voor duurzaamheid mogen dragen. Dit keurmerk, dat o.a. staat voor voor management, gezondheid, energie, materialen en ecologie, is na de complete en grondige renovering in 2017 toegekend aan het “Van Spaendonck Ondernemingshuis”. In dit architectonisch hoogstaande kantoorgebouw, waarin de focus is gericht op de synergie tussen organisaties die positief willen bijdragen aan een betekenisvolle samenleving, is momenteel kantoorruimte beschikbaar voor verhuur.

Het betreft kantoorruimte op de 3e en 4e verdieping van het Hoofdgebouw, plus additioneel het gebruik van de diverse gemeenschappelijke ruimtes en voorzieningen die het gebouw biedt, zoals het restaurant.

LIGGING
Het unieke object ligt op een zeer herkenbare zichtlocatie op de hoek van de Ringbaan West en de Prof. Cobbenhagenlaan, naast het Theresialyceum. Aan de overzijde van het gebouw staat de markante woontoren “Westpoint”, een landmark in Tilburg. Daarnaast ligt aan het einde van de Prof. Cobbenhagenlaan de Universiteit van Tilburg.

In het van Spaendonck Ondernemingshuis zijn thans gevestigd: VNO-NCW Brabant-Zeeland, Bouwend Nederland, Van Spaendonck Services, Loket.nl, Van Spaendonck Brancheadvies, Wissenraet Van Spaendonck, ICOON Kenniscentrum, Van Spaendonck Groep, IFF en GGD Hart voor Brabant.

OVER HET VAN SPAENDONCK ONDERNEMINGSHUIS
Het huidige Van Spaendonck Ondernemingshuis heette oorspronkelijk het Corpac Huis. De naam komt uit het Latijn ‘Concordia Res Parvae Crescunt’ en betekent ‘Door samenwerking worden kleine dingen groot’. Vanaf de start van het Corpac Huis was Van Spaendonck een groot voorstander van het bijeen brengen van sociaal-economische en sociaal-maatschappelijke organisaties. ‘Elkaar eenvoudig weten te vinden in een open en inspirerende omgeving,’ dat was en is nog steeds het doel van dit huis.

Het ondernemingshuis is middels een grondige renovatie in 2017 omgetoverd tot een modern eigentijds kantoorgebouw, met tal van voorzieningen. Voor de liefhebber van architectuur is het kantoorgebouw een absolute aanrader. Het is een splitlevel gebouw met open vides en fraaie zichtlijnen met een eigentijdse uitstraling. Strak en tijdloos met een doordacht meubelconcept, extra sfeerelementen in entree, werkcafé, open cateringgebied, de pleinen en vides. Rondom het gebouw ligt een bloemrijke biodiversiteitstuin met verschillende biotopen. De tuin levert een waardevolle bijdrage aan de ecologische structuur.

Het Van Spaendonck Ondernemingshuis bestaat naast het Hoofdgebouw uit een tweede gebouw Toren. De Toren is in 2020 geheel gerenoveerd en langjarig verhuurd en in gebruik genomen aan GGD Hart voor Brabant.

BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid met openbaar vervoer en met eigen vervoer is uitstekend. Via de Ringbaan West en Hart van Brabantlaan is het centrum van Tilburg binnen 5 minuten bereikbaar. Via de Ringbaan West is zowel de A58 (Breda-Tilburg-Eindhoven), de A65/A2 (Tilburg-’s-Hertogenbosch) als de A261/A59 (Tilburg-Waalwijk) prima ontsloten, waarmee de aansluiting op het landelijke autosnelwegennet uitstekend te noemen is. Met de NS stations Tilburg-West en Tilburg-Centraal binnen enkele minuten is ook de bereikbaarheid met het openbaar vervoer uitstekend.

PARKEREN
De parkeerterreinen zijn voorzien van een slag - boom, bedienbaar door de receptie middels intercom. Bovendien bevinden zich op de parkeer - terreinen diverse elektrische oplaadpalen. Bij het Van Spaendonck Ondernemingshuis behoren twee parkeerterreinen. Één voor bezoekers bij de entree van het hoofdgebouw en een royaal terrein voor medewerkers naast de Toren.

DOELGROEP
De kantoorruimte leent zich uitstekend voor gebruikers in de (zakelijke) dienstverlening, bij voorkeur passend binnen de filosofie van het Van Spaendonck Ondernemingshuis.

OPPERVLAKTE
Op dit moment zijn er twee ruimten beschikbaar. Op de derde verdieping circa 306 m2 VVO (inclusief toeslag algemene ruimten) en op de vierde verdieping circa 68 m² VVO (inclusief toeslag algemene ruimten).

FACILITEITEN
- Centrale receptie met intercom;
- Dubbele lift;
- Pantry op elke verdieping voor algemeen gebruik;
- Aanwezigheid van kantoormeubilair;
- Ledverlichting;
- De kantoren zijn afzonderlijk afsluitbaar via geluidsdichte glaswanden;
- Te openen ramen lichtwering binnenzijde – HR ++ glas;
- Klimaatplafonds met warmtekoeling;
- Desso airmaster ter verwijdering van fijnstoffen uit de lucht;
- Regeling verwarming; koeling via warmte- en koudeopslag;
- Sprinklerinstallatie;
- Gevel met aluminium beplating;
- Waterbesparende maatregelen;
- Alle toegepaste materialen voldoen aan de gestelde duurzaamheidsnormen (zoals FSC hout);
- Uitstekend bedrijfsrestaurant waarin de catering voor huurders en bezoekers wordt verzorgd. Ook in de vergaderzalen en in het werkcafé kunnen diverse lunches worden geserveerd;
- Open werkcafé met 98 plekken: hier kunt u werken onder het genot van een kop thee of koffie. Bovendien zijn er vanuit het werkcafé diverse mogelijkheden voor een warm of koud buffet;
- Vergaderruimtes: deze ruimten worden ondersteund met moderne audiovisuele middelen, wifi, en een uitgebreid cateringassortiment;
- De biodiversiteitstuin rondom het gebouw biedt een aantrekkelijke omgeving voor de huurders van het kantoorgebouw. Wandelen, buiten werken, mensen ontmoeten: een tuin om te beleven en te genieten.

ENERGIELABEL
Het gebouw beschikt over een energielabel A.

BESTEMMING
Volgens het bestemmingsplan is de locatie bestemd voor de functie “Kantoren”, met de functie-aanduiding “maatschappelijke instellingen”.

HUURPRIJS
De huurprijs van het kantoor wordt op maat op offerte aangeboden. Huurprijs indicatie is € 161,- excl. BTW per m² per jaar. Wij maken graag voor u een passende offerte op maat.

SERVICEKOSTEN
Het gebouw kent uitgebreide leveringen, diensten en faciliteiten passend bij een outstanding kantoorgebouw. Een overzicht van alle faciliteiten is beschikbaar.
Alle kosten worden als voorschot in rekening gebracht en jaarlijks op basis van nacalculatie verrekend.

INDEXERING
Jaarlijkse indexering voor het eerst één jaar na huuringangsdatum op basis van de Consumenten Prijs index reeks “alle huishoudens” samengesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek CBS (2015=100).

OPLEVERDATUM
Aanvaarding kan in overleg geschieden.

HUURPERIODE
De huurperiode bedraagt 5 (vijf) jaar of 10 (tien) jaar met een verlengingsmogelijkheid van telkens 5 jaar.

OVEREENKOMST
Volgens het model van de Raad voor Onroerende Zaken ROZ model februari 2015, artikel 7: 230a BW (kantoor- en overige bedrijfsruimten) met de bijbehorende algemene bepalingen en nodige aanvullingen.

ZEKERHEIDSTELLING
Tot zekerheid van nakoming van de verplichtingen uit deze overeenkomst dient een zekerheid gesteld te worden ter grootte van een betalingsverplichting (inclusief BTW) van drie maanden.

HUURBETALING
Huurbetaling per kwartaal vooruit door middel van een automatische incasso.

OMZETBELASTING
Indien huurder niet aan 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.

VOORBEHOUD
Een en ander geschiedt onder aanvaarding en uitdrukkelijk voorbehoud goedkeuring eigenaar.

Kenmerken

Overdracht

Huurprijs
€ 60.214 per jaar
Oorspronkelijke huurprijs
€ 161 per vierkante meter per jaar
Servicekosten
Geen servicekosten bekend
Aangeboden sinds
7 januari 2021
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
In overleg

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
1965

Oppervlakten

Oppervlakte
374 m² (in units vanaf 68 m²)

Indeling

Aantal bouwlagen
4 bouwlagen
Voorzieningen
Mechanische ventilatie, inbouwarmaturen, liften, te openen ramen, kabelgoten, systeemplafond, toilet, pantry, verwarming en kamerindeling

Energie

Energielabel
Niet beschikbaar

Omgeving

Ligging
Kantorenpark, stadscentrum/dorpskern, winkelcentrum en in woonwijk
Bereikbaarheid
Bushalte op minder dan 500 m en NS Intercitystation op 500 m tot 1000 m

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.

Reitseplein 1

€ 60.214 /jr