Papendorpseweg 83 3528 BJ Utrecht

Prijs n.o.t.k.

Omschrijving

ALGEMEEN
Het in het oog springende gebouw 'Westerstaete' is van de hand van architectenbureau Kerste-Meijer. Op de begane grond t/m de tweede verdieping twee separate bouwdelen met ieder een eigen kern die vanaf de derde tot en met de zevende bouwlaag met elkaar zijn verbonden zodat lange maar ook brede, efficiënte verdiepingen van circa 1.100 tot 1.400 m² v.v.o. ontstaan. De derde verdieping van circa 1.101 m² is beschikbaar en wordt ‘turn-key’ opgeleverd. Het gebouw beschikt over verschillende gemeenschappelijke faciliteiten zoals een receptie, restaurant en vergaderruimtes.

LOCATIE
Het markante gebouw is gelegen op Papendorp in Utrecht, direct aan de afslag van de A12. Papendorp ligt op het kruispunt van de twee hoofdassen van Nederland, de A2 (Amsterdam-Maastricht) en de A12 (Arnhem-Den Haag). Het gebouw ligt aan de snelweg A12 tussen Utrecht en Den Haag en is zeer prominent gelegen.

Momenteel zijn veel gerespecteerde bedrijven gevestigd op Papendorp. Zo hebben onder meer Bol.com, Unit4, CSC, Deloitte, Stork Technical Services, Mazars en Regus hun naam verbonden aan Papendorp. Naast kantoren zijn ook de brasserie 'De Steiger' alsmede een hotel van Holiday Inn op Papendorp gevestigd.

BEREIKBAARHEID
Per auto
Papendorp is zowel per auto als per openbaar vervoer goed bereikbaar. Papendorp heeft een directe op- en afrit aan de A2 en de A12 en heeft via de spectaculaire Prins Clausbrug een directe verbinding naar het centrum van de stad. De verbindingen met de overige deelwijken in Leidsche Rijn worden via het Marinus van Tyrusviaduct gelegd. Ook is er de mogelijkheid om te parkeren op de P&R Papendorp en vervolgens met het openbaar vervoer het laatste stuk te reizen.

Per OV
Dankzij de vrije busbanen zijn er de hele dag door snelle en hoogfrequente verbindingen van en naar Utrecht CS, het OV hart van Nederland. De bushalte ligt op loopafstand van het gebouw.

VLOEROPPERVLAKTE
Voor de verhuur is momenteel de 3e verdieping van circa 1.101 m² beschikbaar.

PARKEREN
Aantal parkeerplaatsen bij object: 40.

VOORZIENINGEN
De kantoorruimte wordt opgeleverd in huidige staat met de volgende voorzieningen:

Algemeen
- representatieve lobby/centrale entree;
- centrale bemande receptie;
- medegebruik bedrijfsrestaurant op de begane grond, inclusief openslaande deuren naar het terras;
- koffie corner;
- medegebruik vergadercentrum op de 1e verdieping;
- 5 liften, waarvan 4 personenliften alsmede 1 goederenlift;
- mindervalide toilet gelegen op de begane grond;
- expeditie ruimte op de begane grond voorzien van overheaddeuren.

Turn-key kantoorruimte
- huidige indeling middels deels glazen- deels dichte scheidingswanden
- systeemplafonds voorzien van verlichting met bewegingsmelder;
- computervloeren, voorzien van vloerpotten voor elektra- en databekabeling;
- deels te openen ramen, per 7.20 m, type glas HR ++;
- gescheiden toiletgroepen per verdieping;
- 2x pantry met onderkastje, voorzien van koelkast en vaatwasser;
- kabelgoten ten behoeve van data en elektra.

HUURPRIJS
Kantoorruimte:
Huurprijs op aanvraag.

Parkeerplaatsen:
EUR 1.380,- per plaats per jaar, te vermeerderen met BTW.

SERVICEKOSTEN

EUR 48,- per m² v.v.o. per jaar, te vermeerderen met BTW als verrekenbaar voorschot, voor de navolgende leveringen en diensten:

- elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht van de algemene ruimte en gehuurde ruimte;
- warmtelevering inclusief vastrecht;
- waterverbruik inclusief vastrecht;
- communicatiekosten (telefoonabonnementen) ten behoeve van communicatie gebouw gebonden installaties (lift en GBS);
- schoonmaakonderhoud van de algemene ruimten en dak;
- glasbewassing buitenbeglazing en van binnenbeglazing in de algemene ruimten;
- gevelreiniging;
- onderhoud terrein en groenvoorziening;
- infra terrein (inclusief kosten voor Parkmanagement);
- sanitaire artikelen;
- zakelijke lasten OZB;
- glasverzekering;
- beheersmaatregelen van gebouw gebonden waterleidingen ter preventie van legionella;
- voorzieningen valbeveiliging;
- overig bouwkundig onderhoud.

Onderhoud en periodieke controle van:
- centrale verwarmingsinstallatie;
- luchtbehandelingsinstallatie;
- waterdrukverhogingsinstallatie (hydrofoor);
- riolering;
- brandmeldinstallatie algemene ruimte;
- elektrische installatie inclusief vervangen verlichting algemene ruimte, terrein en parkeergarage;
- noodverlichting;
- tourniquet en automatische deuren;
- liftinstallaties;
- gevelonderhoudsinstallatie;
- veiligheid/blusmiddelen/haspels algemene ruimte;
- overige installaties;
- slagboom-/parkeerinstallatie;
- 5% administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten.

Bovenstaande lijst is niet limitatief. verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.

In aanvulling op bovenstaande servicekosten is een hospitality bijdrage van toepassingen van 25,- per m² per jaar.

HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

HUURTERMIJN
Nader overeen te komen. Het betreft een onderhuursituatie waarvan de hoofdhuurovereenkomst expireert per Q1 2028. Een kortere huurtermijn is bespreekbaar.

AANVAARDING
In overleg.

Kenmerken

Overdracht

Huurprijs
Huurprijs nader overeen te komen
Servicekosten
€ 48 per vierkante meter per jaar (21% BTW van toepassing)
Aangeboden sinds
6+ maanden
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
In overleg

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
2003

Oppervlakten

Oppervlakte
1.101 m²

Indeling

Aantal bouwlagen
1 bouwlaag

Energie

Energielabel
A 0,93

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.

Papendorpseweg 83

Prijs n.o.t.k.