Omschrijving
In een rijksmonumentale, stijlvolle, karakteristieke kantoorvilla uit 1873 is de gehele 3e verdieping beschikbaar van circa 123 m², bestaande uit een viertal kantoorkamers, waarvan twee kamers middels een glazen schuifwand met elkaar zijn verbonden. Tevens bevindt zich op deze verdieping een ruimte welke voorzien is van een pantry. Deze kamers worden turn-key opgeleverd met in hoogte verstelbare bureaus en bureaustoelen. Op de begane grond bevindt zich een presentatieruimte en op de 1e verdieping 4 vergaderkamers, waar tegen een nader overeen te komen vergoeding ook gebruik van kan worden gemaakt. Deze villa is de afgelopen jaren volledig verbouwd en gerenoveerd. De villa is gelegen aan de rand van het centrum van Utrecht tegenover de Stadsschouwburg, nabij het Wilhelminapark en winkelgebied Oost.
Bereikbaarheid
De bereikbaarheid per eigen vervoer is goed.
De rijkswegen A27 en A28 zijn op een aantal minuten rijden gelegen en via de Waterlinieweg is een snelle ontsluiting naar de rijkswegen A12 en A2.
Door de ligging aan de rand van de binnenstad van Utrecht is de bereikbaarheid per openbaar vervoer uitstekend te noemen.
Bij bushalte Stadsschouwburg, op circa 100 meter gelegen van het gebouw, vertrekken diverse bussen in de richting van onder andere Utrecht Centraal Station, Nieuwegein, Maarssen, Lunetten, Vleuterweide, Terwijde, Zeist, Doorn en Wageningen. Het is ongeveer 20 minuten lopen naar Utrecht Centraal Station.
Parkeren
De achtertuin is momenteel in gebruik als parkeerplaats ten behoeve van 8 auto’s en is bereikbaar via een poort aan de Lange Jufferstraat. Er is eveneens de mogelijkheid om in de omgeving aan de openbare weg betaald te parkeren.
Voor de verhuur is 1 parkeerplaats in de achtertuin beschikbaar.
Op loopafstand van het gebouw bevinden zich twee parkeergarages: Parkeergarage Kruisstraat (circa 350 meter) en Parkeergarage Grifthoek (circa 600 meter).
Oppervlakte
Het totale verhuurbare vloeroppervlak van het gebouw bedraagt circa 692 m² kantoorruimte.
Voor de verhuur is circa 123 m² kantoorruimte beschikbaar gelegen op de 3e verdieping.
Huurprijs
Kantoorruimte: € 180,- per m² per jaar te vermeerderen met BTW compensatie.
Parkeerplaatsen: € 2.000,- per plaats per jaar te vermeerderen met BTW compensatie.
Verhuurder verhuurt zonder BTW. De overeengekomen kale huurprijs wordt verhoogd met 4% BTW compensatie.
Opleveringsniveau en voorzieningen
De kantoorruimte zal worden opgeleverd in de huidige staat (schoon en ontruimd) onder andere voorzien van:
- representatieve entree met ontvangstruimte;
- deels systeemplafonds met ingebouwde verlichtingsarmaturen;
- deels gepleisterde plafonds voorzien van ornamenten;
- centrale verwarming door middel van stadsverwarming;
- luchtbehandeling;
- airconditioning middels splitunits en plafondunits;
- liftinstallatie;
- alarmcentrale;
- brandmeldinstallatie;
- dubbele sanitaire voorzieningen met fontein op 2e verdieping (gemeenschappelijk);
- huidige scheidingswanden;
- huidige vloerbedekking;
- kabelgoten ten behoeve van elektra-, data- en telecommunicatiebekabeling;
- UTP (CAT5) data- en communicatiebekabeling met outlets in de kabelgoten;
- pantry;
- (deels) te openen ramen;
- de ruimtes worden gemeubileerd opgeleverd met in hoogte verstelbare bureaus en optioneel stoelen;
- mogelijkheid om de presentatieruimte op de begane grond en de vergaderruimte op de 1e verdieping per dagdeel te huren.
Servicekosten
€ 35,- per m² per jaar te vermeerderen met BTW als verrekenbaar voorschot voor de navolgende leveringen en diensten:
- verwarming-, elektriciteit- en waterverbruik inclusief vastrecht van de gemeenschappelijke ruimtes en het gehuurde;
- onderhoud en periodieke controle van verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
- idem van liftinstallatie;
- idem van brandmeld- en gebouwbewakingsinstallatie;
- idem van brandblusapparatuur;
- idem van sanitaire voorzieningen, handdoekautomaten, zeep e.d.;
- idem van rolluik parkeerplaats;
- schoonmaakkosten en onderhoud van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing buitenzijde, beglazing gemeenschappelijke ruimten, tuin/parkeerterrein;
- verzorging huisvuil, containerhuur e.d.;
- assurantiepremie buitenbeglazing;
- administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
Aanvaarding
In overleg.
Bereikbaarheid
De bereikbaarheid per eigen vervoer is goed.
De rijkswegen A27 en A28 zijn op een aantal minuten rijden gelegen en via de Waterlinieweg is een snelle ontsluiting naar de rijkswegen A12 en A2.
Door de ligging aan de rand van de binnenstad van Utrecht is de bereikbaarheid per openbaar vervoer uitstekend te noemen.
Bij bushalte Stadsschouwburg, op circa 100 meter gelegen van het gebouw, vertrekken diverse bussen in de richting van onder andere Utrecht Centraal Station, Nieuwegein, Maarssen, Lunetten, Vleuterweide, Terwijde, Zeist, Doorn en Wageningen. Het is ongeveer 20 minuten lopen naar Utrecht Centraal Station.
Parkeren
De achtertuin is momenteel in gebruik als parkeerplaats ten behoeve van 8 auto’s en is bereikbaar via een poort aan de Lange Jufferstraat. Er is eveneens de mogelijkheid om in de omgeving aan de openbare weg betaald te parkeren.
Voor de verhuur is 1 parkeerplaats in de achtertuin beschikbaar.
Op loopafstand van het gebouw bevinden zich twee parkeergarages: Parkeergarage Kruisstraat (circa 350 meter) en Parkeergarage Grifthoek (circa 600 meter).
Oppervlakte
Het totale verhuurbare vloeroppervlak van het gebouw bedraagt circa 692 m² kantoorruimte.
Voor de verhuur is circa 123 m² kantoorruimte beschikbaar gelegen op de 3e verdieping.
Huurprijs
Kantoorruimte: € 180,- per m² per jaar te vermeerderen met BTW compensatie.
Parkeerplaatsen: € 2.000,- per plaats per jaar te vermeerderen met BTW compensatie.
Verhuurder verhuurt zonder BTW. De overeengekomen kale huurprijs wordt verhoogd met 4% BTW compensatie.
Opleveringsniveau en voorzieningen
De kantoorruimte zal worden opgeleverd in de huidige staat (schoon en ontruimd) onder andere voorzien van:
- representatieve entree met ontvangstruimte;
- deels systeemplafonds met ingebouwde verlichtingsarmaturen;
- deels gepleisterde plafonds voorzien van ornamenten;
- centrale verwarming door middel van stadsverwarming;
- luchtbehandeling;
- airconditioning middels splitunits en plafondunits;
- liftinstallatie;
- alarmcentrale;
- brandmeldinstallatie;
- dubbele sanitaire voorzieningen met fontein op 2e verdieping (gemeenschappelijk);
- huidige scheidingswanden;
- huidige vloerbedekking;
- kabelgoten ten behoeve van elektra-, data- en telecommunicatiebekabeling;
- UTP (CAT5) data- en communicatiebekabeling met outlets in de kabelgoten;
- pantry;
- (deels) te openen ramen;
- de ruimtes worden gemeubileerd opgeleverd met in hoogte verstelbare bureaus en optioneel stoelen;
- mogelijkheid om de presentatieruimte op de begane grond en de vergaderruimte op de 1e verdieping per dagdeel te huren.
Servicekosten
€ 35,- per m² per jaar te vermeerderen met BTW als verrekenbaar voorschot voor de navolgende leveringen en diensten:
- verwarming-, elektriciteit- en waterverbruik inclusief vastrecht van de gemeenschappelijke ruimtes en het gehuurde;
- onderhoud en periodieke controle van verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
- idem van liftinstallatie;
- idem van brandmeld- en gebouwbewakingsinstallatie;
- idem van brandblusapparatuur;
- idem van sanitaire voorzieningen, handdoekautomaten, zeep e.d.;
- idem van rolluik parkeerplaats;
- schoonmaakkosten en onderhoud van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing buitenzijde, beglazing gemeenschappelijke ruimten, tuin/parkeerterrein;
- verzorging huisvuil, containerhuur e.d.;
- assurantiepremie buitenbeglazing;
- administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
Aanvaarding
In overleg.
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.