Vliegend Hertlaan 37 3526 KT Utrecht

€ 185 /m²/jaar

Omschrijving

ALGEMEEN
Le Mirage, toegerust met EPC A label, is een landmark, gelegen aan het Europaboulevard te Utrecht. Dit duurzame en hoogwaardige kantoorgebouw telt 21 verdiepingen en heeft een verhuurbaar vloeroppervlak van 18.200 m². De bijzondere vorm en de hoogte van het kantoorgebouw Le Mirage maken het tot één van de meest herkenbare kantoorgebouwen van Utrecht. Het gerenommeerde architectenbureau Kohn Pedersen Fox heeft het ontwerp gemaakt en mede dankzij deze architectengroep heeft Le Mirage een internationale allure.

Het hoogwaardige gebouw Le Mirage is gelegen aan het Europaplein, op de hoek van de Europalaan, Vliegend Hertlaan en de Beneluxlaan te Utrecht. Het kantoorgebouw is een onderdeel van het kantorencomplex Europaplein. Op het binnenterrein bevindt zich een terrasvormig gebouwde stallingsgarage. De locatie kenmerkt zich door uitstekende verbindingsmogelijkheden. De omgeving biedt ruimschoots voldoende voorzieningen. Twee winkelcentra liggen op loopafstand van het Europaplein en aan de overkant van het Europaplein bevindt zich een park.

Op en nabij het Europaplein zijn bekende ondernemingen gevestigd, zoals: Hasbro, Maandag en Equens.
In het gebouw zijn bekende ondernemingen als ABN Amro, Alstom en Timing gevestigd.

GEMEENSCHAPPELIJKE FACILITEITEN
De entree is het hart van het gebouw, voorzien van gemeenschappelijke faciliteiten voor alle huurders.
Er is een barista met lunchfaciliteiten/Grab&Go concept, Vascobelo met de beste en snelst groeiende koffie brand van de Benelux, een bemande receptie, gemeenschappelijke vergaderruimtes en voldoende ruimte om te flexwerken.
De koffiebar is van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 15.00 uur geopend.

Na voltooiing van de renovatie van de begane grond en het buitenterrein eind 2020, waarbij gestreefd is naar het behalen van 'BREEAM certificering very good', kunnen de huurders gebruik maken van de nieuwe en moderne faciliteiten in Le Mirage.

BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Le Mirage is uitstekend bereikbaar met de auto. Via directe aansluitingen op de A12 (afrit 17) en de A2 zijn Amsterdam, Schiphol, Rotterdam, Den Haag en Den Bosch snel te bereiken.

Openbaar vervoer:
Naast een uitstekende bereikbaarheid met de auto is Le Mirage tevens uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. Vanaf Utrecht Centraal is de reistijd per bus/ sneltram tot aan de halte voor het gebouw circa 6 minuten, waarna kantoorgebouw 'Le Mirage' lopend in 1,5 minuut te bereiken is. De sneltram stopt voor de deur en 4 buslijnen hebben er een halte.

VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal: circa 250 m2 v.v.o., inclusief een aandeel in de algemene ruimte van het kantoorgebouw gelegen op de 6e verdieping.

Gemeten conform NEN 2580 meetcertificaat.

PARKEERGELEGENHEID
Het gebouw beschikt over 323 parkeerplaatsen, waarvan 28 op het parkeerterrein aan de voorzijde van het gebouw en 295 parkeerplaatsen in de parkeergarage. Parkeernorm 1:56.

OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd met de volgende algemene voorzieningen:
• hoogwaardig klimaatsysteem met een fancoilunit-systeem ten behoeve van het ver-warmen en koelen van het kantoor;
• koelvermogen 45 watt per m2, regelbaar per 3.60 m, de fancoilunits zijn geschikt tot een koelvermogen van 85 watt per m²;
• 4 panoramaliften;
• 1 binnenlift;
• zonwerende beglazing;
• luxe systeemplafonds;
• drie compartimentenplintgoten ten behoeve van elektra, data en telefoon;
• systeemplafonds met geïntegreerde TL5 verlichting;
• hoofdtrappenhuizen in natuursteen;
• voldoende sanitaire voorzieningen;
• toegangspoorten;
• huidige glazen systeemwanden
• koffie- en lunchgelegenheid op de begane grond met WIFI;
• huidige databekabeling;
• huidige pantry;
• deels voorzien van vloerbedekking en deels voorzien van pvc;
• huidige binnenzonwering
• twee vergaderzalen op fare use basis te gebruiken op de begane grond.

De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.

Deze kantoorruimte kan worden opgeleverd om niet met onderstaand meubilair en voorzieningen:
• 11 in hoogte verstelbare bureaus
• 11 bureaustoelen
• 2 fauteuils
• 1 sofa
• 1 grote eettafel voor 8 personen
• 8 eettafelstoelen
• 1 vergadertafel voor 12 personen
• 10 vergadertafel stoelen
• 1 vergadertafel voor 4 personen
• 4 vergadertafel stoelen
• keuken met afwasmachine, magnetron en koelkast
• 1 groot scherm televisie
• 1 klein scherm televisie
• 2 draadloos internetaansluitingen
• 1 printer- en scanner
• 2 lounge stoelen
• 1 salontafel
• 1 serverkast

ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van Energielabel A.

AANVAARDING
In overleg/ per direct.

VOORWAARDEN EN CONDITIES

HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 185,00,- per m2 per jaar te vermeerderen met omzetbelasting.

Parkeerplaatsen:
€ 1.200,00 per parkeerplaats per jaar te vermeerderen met omzetbelasting.

BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.

HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar. Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar.

HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.

HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumenten-prijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

SERVICEKOSTEN
€ 47,00 per m² per jaar, op basis van voorschot en nacalculatie, voor de navolgende leveringen en diensten, te vermeerderen met omzetbelasting.
• gasverbruik inclusief vastrecht;
• waterverbruik inclusief vastrecht;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;

Het gebouw beschikt over elektra-tussenmeters.
• Onderhoud en periodieke controle van centrale verwarmingsinstallatie;
• liftinstallatie;
• luchtbehandelingsinstallatie;
• noodverlichtingsinstallatie/noodstroominstallatie;
• bliksembeveiligingsinstallatie;
• brandmeldinstallatie/brandblusmiddelen;
• ontruimingsinstallatie;
• storingsmeldinstallatie;
• hydrofoorinstallatie;
• glazenwasinstallatie;
• gevelreiniging/onderhoud;
• toegangscontrolesysteem/intercominstallatie;
• elektrische deuren;
• slagboominstallatie;
• alarminstallatie
Overige leveringen en diensten:
• bemande receptie;
• ontmoetingsruimte welke gebruikt kan worden als eventuele vergaderruimte;
• schoonmaak gemeenschappelijke ruimten, liften, parkeerkelder, beglazing gemeenschappelijke ruimten, terrassen en terrein;
• gas-, water- en elektraverbruik ten behoeve van algemene voorzieningen;
• periodiek reinigen daken en hemelwaterafvoeren;
• onderhoud terrein en tuinen, waaronder vervanging van planten;
• sanitaire voorzieningen, handdoekautomaten, zeep en dergelijke;
• vuilafvoer, containerhuur en dergelijke;
• ontstopping riolering;
• vervanging van lampen in gemeenschappelijke ruimten;
• telecommunicatiekosten van lift-, alarm-, brandmeld- en storingsmeldinstallatie;
• assurantiepremie buitenbeglazing;
• nachtveiligheidsdienst/bewaking;
• voor huurders rekening komende belastingen en heffingen die bij verhuurder in rekening worden gebracht;
• 5% administratiekosten over de hierboven genoemde leveringen en diensten.

Bovenstaande lijst is niet limitatief. verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.

ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.

HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.

Kenmerken

Overdracht

Huurprijs
€ 185 per vierkante meter per jaar
Servicekosten
€ 47 per vierkante meter per jaar (21% BTW van toepassing)
Aangeboden sinds
11 oktober 2021
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
In overleg

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
2009

Oppervlakten

Oppervlakte
250 m²

Indeling

Aantal bouwlagen
1 bouwlaag
Voorzieningen
Topkoeling, liften, kabelgoten, systeemplafond, toilet, pantry, verwarming en kamerindeling

Energie

Energielabel
A

Omgeving

Ligging
Kantorenpark, stadscentrum/dorpskern en meubelboulevard

Parkeergelegenheid

Parkeerplaatsen
323 parkeerplaatsen (295 overdekt, 28 niet-overdekt)
Parkeerkosten
Vanaf € 1.200,- per parkeerplaats per jaar (21% BTW van toepassing)

Omgeving

Bedrijvengebied Kanaleneiland, Utrecht

Ontdek locaties in de buurt

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.

Vliegend Hertlaan 37

€ 185 /m²/jaar