Omschrijving
ALGEMEEN
Het representatieve kantoorgebouw is gelegen op het kantorenpark Rijnsweerd Noord aan de Euclideslaan 51 te Utrecht. Het betreft het kantoorgebouw, welke voorheen in gebruik was door DAS Rechtsbijstand. Door zijn omvang, de uitstraling en de zichtlocatie langs de A28 is het een zeer onderscheidend gebouw. De kleur van de gevel valt op in de rij met de donkere gevels van de naastgelegen gebouwen. De bereikbaarheid van Rijnsweerd Noord is erg goed te noemen, zowel met het openbaar vervoer als met de auto.
Het is een gebouw ter grootte van circa 2.992 m² verhuurbaar vloeroppervlak kantoorruimte. Het wordt momenteel volledig gerenoveerd en voorzien van een nieuw plafond met LED-verlichtingsarmaturen, gesausde bouwkundige wanden, gerenoveerde entree en toiletten, geüpgraded klimaatinstallatie.
Op de begane grond is een plek voor een onbemande ontvangstruimte met gedeelde faciliteiten zijnde 3 vergaderzalen voor circa 6/8 personen, een grote vergaderzaal-/presentatieruimte voor circa 20 personen, koffiebar met lounge en enkele flexplekken. Deze gedeelde faciliteiten zijn te gebruiken door zowel kleine als grote huurders.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer
Per auto is de Euclideslaan 51 uitstekend te bereiken. Het kantorenpark Rijnsweerd ligt in Utrecht Oost, direct aan de afslag van de A27 en A28 (knooppunt Rijnsweerd). Daarnaast is via de Waterlinieweg de A12 eenvoudig te bereiken.
Openbaar vervoer
Per openbaar vervoer is de Euclideslaan 51 goed bereikbaar door middel van de HOV-lijn van/naar het Centraal Station Utrecht in circa 12 minuten en diverse buslijnen van onder andere Nieuwegein, Lunetten en Utrecht Noord.
VLOEROPPERVLAK
Verdieping | Metrage | Beschikbaar per
begane grond | Verhuurd
3e verdieping | Verhuurd
4e verdieping | Verhuurd
5e verdieping | Verhuurd
Het object is gemeten conform NEN2580.
Per 1 januari 2023 is het mogelijk om units te huren in het business center op de 2e verdieping vanaf circa 30 m² vanaf € 625,00 per maand inclusief servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
PARKEERGELEGENHEID
Op het eigen parkeerterrein zijn in totaal 75 parkeerplaatsen beschikbaar. De parkeernorm bedraagt 1:40. Bij de ‘Pyth’ (het voormalige Provinciehuis) is het mogelijk om extra te parkeren.
OPLEVERINGSNIVEAU - ALGEMEEN
De kantoorruimte wordt opgeleverd in gerenoveerde staat met de volgende voorzieningen:
• klimaatinstallatie bestaande uit een luchtbehandelingsinstallatie, compleet met ventilatie, koeling, verwarming en luchtbevochtiging middels het plafond;
• nieuwe bandraster systeemplafond met een stramienmaat van 1.800 mm, voorzien van LED verlichtingsarmaturen met aanwezigheidsdetectie;
• kabelgoten ten behoeve van elektra, data en telefonie;
• gesausde nieuwe wanden;
• nieuwe vloerbedekking;
• nieuwe scheidingswanden;
• nieuwe pantry per verdieping;
• gerenoveerde gescheiden toiletgroepen per verdieping;
• twee gemeenschappelijke personenliften voor 6 personen;
• gemeenschappelijke hoofdtrappenhuizen in natuursteen.
Vergaderfaciliteit - ALGEMEEN
• 1 (één) grote vergaderzaal voor circa 20 personen, 2 tokens per uur;
• 3 (drie) vergaderzalen voor circa 6 tot 8 personen, 1 token per uur.
Verhuurder maakt gebruik van tokens voor de vergaderruimten. Huurder betaalt € 10 per token voor het gebruik van de vergaderfaciliteit.
De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn NIET in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.
OPLEVERINGSNIVEAU - Business-Units
De business units worden opgeleverd in gerenoveerde staat met de volgende voorzieningen:
• klimaatinstallatie bestaande uit een luchtbehandelingsinstallatie, compleet met ventilatie, koeling, verwarming en luchtbevochtiging middels het plafond;
• nieuwe bandraster systeemplafond met een stramienmaat van 1.800 mm, voorzien van LED verlichtingsarmaturen met aanwezigheidsdetectie;
• kabelgoten ten behoeve van elektra, data 10up/10 down en telefonie;
• gesausde nieuwe wanden;
• nieuwe vloerbedekking per unit;
• nieuwe scheidingswanden;
• gemeenschappelijke nieuwe pantry per verdieping;
• gemeenschappelijke gerenoveerde gescheiden toiletgroepen per verdieping;
• twee gemeenschappelijke personenliften voor 6 personen;
• gemeenschappelijke hoofdtrappenhuizen in natuursteen;
• internet op basis van 10/10mbps, uitbreiding tegen meerprijs.
Vergader-faciliteit - Business-Units
• 1 (één) grote vergaderzaal voor circa 20 personen, 2 tokens per uur;
• 3 (drie) vergaderzalen voor circa 6 tot 8 personen, 1 token per uur;
Verhuurder maakt gebruik van tokens voor de vergaderruimten. Huurder ontvangt 0,2 tokens per maand per m2 v.v.o. ten behoeve van de vergaderfaciliteit.
De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn WEL in de huurprijs inbegrepen en kunnen worden uitgebreid.
ENEGERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van Energielabel A.
AANVAARDING
In overleg.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte turnkey: € 175,00 per m² per jaar.
Parkeerplaatsen: € 1.250,00 per parkeerplaats per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, verhoogd met 5% btw compensatie dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.
Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar voor het business center.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
€ 45,00 per m² per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
• stadsverwarming inclusief vastrecht;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gehuurde en gemeenschappelijke ruimten;
• waterverbruik inclusief vastrecht;
• onderhoud en periodieke controle van verwarming- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
• idem van brandmelder-, gebouwbewakings-, storingsmelder-, parkeer- en gebouwtoegang- en noodstroominstallatie(s);
• schoonmaak gemeenschappelijke ruimten, beglazing gemeenschappelijke ruimten, buitenterras en tuin;
• periodiek reinigen daken en hemelwaterafvoeren;
• onderhoud tuin;
• sanitaire voorzieningen, handdoekautomaten, zeep en dergelijke;
• vuilafvoer, containerhuur en dergelijke;
• vervanging van lampen in gemeenschappelijke ruimten;
• voor huurders rekening komende belastingen en heffingen die bij verhuurder in rekening worden gebracht;
• operating onbemande Koffie en lunchfaciliteit;
• 5% administratiekosten over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Het representatieve kantoorgebouw is gelegen op het kantorenpark Rijnsweerd Noord aan de Euclideslaan 51 te Utrecht. Het betreft het kantoorgebouw, welke voorheen in gebruik was door DAS Rechtsbijstand. Door zijn omvang, de uitstraling en de zichtlocatie langs de A28 is het een zeer onderscheidend gebouw. De kleur van de gevel valt op in de rij met de donkere gevels van de naastgelegen gebouwen. De bereikbaarheid van Rijnsweerd Noord is erg goed te noemen, zowel met het openbaar vervoer als met de auto.
Het is een gebouw ter grootte van circa 2.992 m² verhuurbaar vloeroppervlak kantoorruimte. Het wordt momenteel volledig gerenoveerd en voorzien van een nieuw plafond met LED-verlichtingsarmaturen, gesausde bouwkundige wanden, gerenoveerde entree en toiletten, geüpgraded klimaatinstallatie.
Op de begane grond is een plek voor een onbemande ontvangstruimte met gedeelde faciliteiten zijnde 3 vergaderzalen voor circa 6/8 personen, een grote vergaderzaal-/presentatieruimte voor circa 20 personen, koffiebar met lounge en enkele flexplekken. Deze gedeelde faciliteiten zijn te gebruiken door zowel kleine als grote huurders.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer
Per auto is de Euclideslaan 51 uitstekend te bereiken. Het kantorenpark Rijnsweerd ligt in Utrecht Oost, direct aan de afslag van de A27 en A28 (knooppunt Rijnsweerd). Daarnaast is via de Waterlinieweg de A12 eenvoudig te bereiken.
Openbaar vervoer
Per openbaar vervoer is de Euclideslaan 51 goed bereikbaar door middel van de HOV-lijn van/naar het Centraal Station Utrecht in circa 12 minuten en diverse buslijnen van onder andere Nieuwegein, Lunetten en Utrecht Noord.
VLOEROPPERVLAK
Verdieping | Metrage | Beschikbaar per
begane grond | Verhuurd
3e verdieping | Verhuurd
4e verdieping | Verhuurd
5e verdieping | Verhuurd
Het object is gemeten conform NEN2580.
Per 1 januari 2023 is het mogelijk om units te huren in het business center op de 2e verdieping vanaf circa 30 m² vanaf € 625,00 per maand inclusief servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
PARKEERGELEGENHEID
Op het eigen parkeerterrein zijn in totaal 75 parkeerplaatsen beschikbaar. De parkeernorm bedraagt 1:40. Bij de ‘Pyth’ (het voormalige Provinciehuis) is het mogelijk om extra te parkeren.
OPLEVERINGSNIVEAU - ALGEMEEN
De kantoorruimte wordt opgeleverd in gerenoveerde staat met de volgende voorzieningen:
• klimaatinstallatie bestaande uit een luchtbehandelingsinstallatie, compleet met ventilatie, koeling, verwarming en luchtbevochtiging middels het plafond;
• nieuwe bandraster systeemplafond met een stramienmaat van 1.800 mm, voorzien van LED verlichtingsarmaturen met aanwezigheidsdetectie;
• kabelgoten ten behoeve van elektra, data en telefonie;
• gesausde nieuwe wanden;
• nieuwe vloerbedekking;
• nieuwe scheidingswanden;
• nieuwe pantry per verdieping;
• gerenoveerde gescheiden toiletgroepen per verdieping;
• twee gemeenschappelijke personenliften voor 6 personen;
• gemeenschappelijke hoofdtrappenhuizen in natuursteen.
Vergaderfaciliteit - ALGEMEEN
• 1 (één) grote vergaderzaal voor circa 20 personen, 2 tokens per uur;
• 3 (drie) vergaderzalen voor circa 6 tot 8 personen, 1 token per uur.
Verhuurder maakt gebruik van tokens voor de vergaderruimten. Huurder betaalt € 10 per token voor het gebruik van de vergaderfaciliteit.
De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn NIET in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.
OPLEVERINGSNIVEAU - Business-Units
De business units worden opgeleverd in gerenoveerde staat met de volgende voorzieningen:
• klimaatinstallatie bestaande uit een luchtbehandelingsinstallatie, compleet met ventilatie, koeling, verwarming en luchtbevochtiging middels het plafond;
• nieuwe bandraster systeemplafond met een stramienmaat van 1.800 mm, voorzien van LED verlichtingsarmaturen met aanwezigheidsdetectie;
• kabelgoten ten behoeve van elektra, data 10up/10 down en telefonie;
• gesausde nieuwe wanden;
• nieuwe vloerbedekking per unit;
• nieuwe scheidingswanden;
• gemeenschappelijke nieuwe pantry per verdieping;
• gemeenschappelijke gerenoveerde gescheiden toiletgroepen per verdieping;
• twee gemeenschappelijke personenliften voor 6 personen;
• gemeenschappelijke hoofdtrappenhuizen in natuursteen;
• internet op basis van 10/10mbps, uitbreiding tegen meerprijs.
Vergader-faciliteit - Business-Units
• 1 (één) grote vergaderzaal voor circa 20 personen, 2 tokens per uur;
• 3 (drie) vergaderzalen voor circa 6 tot 8 personen, 1 token per uur;
Verhuurder maakt gebruik van tokens voor de vergaderruimten. Huurder ontvangt 0,2 tokens per maand per m2 v.v.o. ten behoeve van de vergaderfaciliteit.
De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn WEL in de huurprijs inbegrepen en kunnen worden uitgebreid.
ENEGERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van Energielabel A.
AANVAARDING
In overleg.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte turnkey: € 175,00 per m² per jaar.
Parkeerplaatsen: € 1.250,00 per parkeerplaats per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, verhoogd met 5% btw compensatie dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.
Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar voor het business center.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
€ 45,00 per m² per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
• stadsverwarming inclusief vastrecht;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gehuurde en gemeenschappelijke ruimten;
• waterverbruik inclusief vastrecht;
• onderhoud en periodieke controle van verwarming- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
• idem van brandmelder-, gebouwbewakings-, storingsmelder-, parkeer- en gebouwtoegang- en noodstroominstallatie(s);
• schoonmaak gemeenschappelijke ruimten, beglazing gemeenschappelijke ruimten, buitenterras en tuin;
• periodiek reinigen daken en hemelwaterafvoeren;
• onderhoud tuin;
• sanitaire voorzieningen, handdoekautomaten, zeep en dergelijke;
• vuilafvoer, containerhuur en dergelijke;
• vervanging van lampen in gemeenschappelijke ruimten;
• voor huurders rekening komende belastingen en heffingen die bij verhuurder in rekening worden gebracht;
• operating onbemande Koffie en lunchfaciliteit;
• 5% administratiekosten over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Ans de Wijn Bedrijfshuisvesting B.V.
Telefonisch bereikbaar tot 18:00
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.