Omschrijving
LOCATIE
Op een goede locatie tussen de stations Utrecht CS en Utrecht Vaartsche Rijn ligt het kantoorgebouw “Nieuwe Vaart” aan de Arthur van Schendelstraat 500-550-600.
Het moderne kantoorgebouw van circa 11.000 m² is in 2016, na vertrek van de gemeente Utrecht, duurzaam gerenoveerd met als uitgangspunt om huurders aan te trekken met een vergelijkbare visie op het gebied van duurzaamheid en maatschappij. Het kantoor is uitgerold met het concept “Caring is Sharing”, waarbij diverse organisaties eigen huisvesting huren en waarbij de gezamenlijke voorzieningen zoveel mogelijk gedeeld worden.
Deze gezamenlijk voorzieningen zijn gelegen op de begane grond en bestaan uit een bemande receptie, lounge met koffie en lunchfaciliteiten, vergaderruimten en flexibele overlegplekken.
BEREIKBAARHEID
Per auto:
Met de auto is het gebouw te bereiken via de oost- of zuidkant van Utrecht en parkeren kan in de ondergelegen parkeergarage.
Per openbaar vervoer:
De bereikbaarheid per OV is uitstekend door een ligging op loopafstand van zowel station Vaartsche Rijn (3 min) als Utrecht Centraal (12 min).
Per fiets:
De Nieuwe Vaart is gelegen op minder dan 5 minuten fietsafstand van het centrum van Utrecht alsmede het Centraal Station.
VLOEROPPERVLAKTE
Voor de verhuur is momenteel circa 250 tot 350 m² v.v.o. kantoorruimte beschikbaar, gelegen op de begane grond. In overleg is een groter metrage beschikbaar.
PARKEREN
In de parkeergarage gelegen onder het pand of betaald in directe omgeving naast het gebouw.
HUURPRIJS
Kantoorruimte: € 225,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW.
Parkeren: € 1.750,- per parkeerplek per jaar, te vermeerderen met BTW.
SERVICEKOSTEN
Het voorschot servicekosten bedraagt € 43,50 per m² v.v.o. per jaar, te vermeerderen met BTW.
BESCHIKBAARHEID
Per direct
OPLEVERNIVEAU
In de huidige staat voorzien van een systeemplafond met verlichtingsarmaturen en mechanische ventilatie met topkoeling en voorzien van een goed inbouwpakket, bestaande uit vloerbedekking, scheidingswanden, bekabeling, pantry en gebruik van vergaderzalen.
HUURTERMIJN
Het betreft een onderhuursituatie tot en met 31 december 2021. Eventuele langere huurtermijnen in overleg.
OPZEGTERMIJN
In overleg.
FACILITEITEN
Het gebouw beschikt over een bemande receptie, een lounge met koffiebar, een bedrijfsrestaurant, vergaderruimten, en flexplekken, waar alle huurders gebruik van kunnen maken. In de kelder zijn ook douches.
DUURZAAMHEID
Het gebouw beschikt over een Energielabel A en een BREAAM “Good” score, een groen dak, zonnepanelen en hergebruikte materialen.
BETALINGSTERMIJN
In overleg.
ZEKERHEIDSSTELLING
In overleg.
BTW
Huurder verklaart het gehuurde voor tenminste 90% te zullen gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting. Indien huurder op enig moment niet meer aan het criterium voldoet, zal ervan rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
BIJZONDERHEDEN
Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte ex art. 7:230a BW volgens het model van de Raad voor Onroerende Zaken
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijs-indexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-totale bestedingen (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek.
VOORBEHOUD
De vermelde informatie is van algemene aard en is niet meer dan een uitnodiging om in onderhandeling te treden. Aan de inhoud van deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Op een goede locatie tussen de stations Utrecht CS en Utrecht Vaartsche Rijn ligt het kantoorgebouw “Nieuwe Vaart” aan de Arthur van Schendelstraat 500-550-600.
Het moderne kantoorgebouw van circa 11.000 m² is in 2016, na vertrek van de gemeente Utrecht, duurzaam gerenoveerd met als uitgangspunt om huurders aan te trekken met een vergelijkbare visie op het gebied van duurzaamheid en maatschappij. Het kantoor is uitgerold met het concept “Caring is Sharing”, waarbij diverse organisaties eigen huisvesting huren en waarbij de gezamenlijke voorzieningen zoveel mogelijk gedeeld worden.
Deze gezamenlijk voorzieningen zijn gelegen op de begane grond en bestaan uit een bemande receptie, lounge met koffie en lunchfaciliteiten, vergaderruimten en flexibele overlegplekken.
BEREIKBAARHEID
Per auto:
Met de auto is het gebouw te bereiken via de oost- of zuidkant van Utrecht en parkeren kan in de ondergelegen parkeergarage.
Per openbaar vervoer:
De bereikbaarheid per OV is uitstekend door een ligging op loopafstand van zowel station Vaartsche Rijn (3 min) als Utrecht Centraal (12 min).
Per fiets:
De Nieuwe Vaart is gelegen op minder dan 5 minuten fietsafstand van het centrum van Utrecht alsmede het Centraal Station.
VLOEROPPERVLAKTE
Voor de verhuur is momenteel circa 250 tot 350 m² v.v.o. kantoorruimte beschikbaar, gelegen op de begane grond. In overleg is een groter metrage beschikbaar.
PARKEREN
In de parkeergarage gelegen onder het pand of betaald in directe omgeving naast het gebouw.
HUURPRIJS
Kantoorruimte: € 225,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW.
Parkeren: € 1.750,- per parkeerplek per jaar, te vermeerderen met BTW.
SERVICEKOSTEN
Het voorschot servicekosten bedraagt € 43,50 per m² v.v.o. per jaar, te vermeerderen met BTW.
BESCHIKBAARHEID
Per direct
OPLEVERNIVEAU
In de huidige staat voorzien van een systeemplafond met verlichtingsarmaturen en mechanische ventilatie met topkoeling en voorzien van een goed inbouwpakket, bestaande uit vloerbedekking, scheidingswanden, bekabeling, pantry en gebruik van vergaderzalen.
HUURTERMIJN
Het betreft een onderhuursituatie tot en met 31 december 2021. Eventuele langere huurtermijnen in overleg.
OPZEGTERMIJN
In overleg.
FACILITEITEN
Het gebouw beschikt over een bemande receptie, een lounge met koffiebar, een bedrijfsrestaurant, vergaderruimten, en flexplekken, waar alle huurders gebruik van kunnen maken. In de kelder zijn ook douches.
DUURZAAMHEID
Het gebouw beschikt over een Energielabel A en een BREAAM “Good” score, een groen dak, zonnepanelen en hergebruikte materialen.
BETALINGSTERMIJN
In overleg.
ZEKERHEIDSSTELLING
In overleg.
BTW
Huurder verklaart het gehuurde voor tenminste 90% te zullen gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting. Indien huurder op enig moment niet meer aan het criterium voldoet, zal ervan rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
BIJZONDERHEDEN
Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte ex art. 7:230a BW volgens het model van de Raad voor Onroerende Zaken
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijs-indexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-totale bestedingen (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek.
VOORBEHOUD
De vermelde informatie is van algemene aard en is niet meer dan een uitnodiging om in onderhandeling te treden. Aan de inhoud van deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.