Verhuurgeschiedenis
- Aangeboden sinds
- 3 maart 2020
- Verhuurdatum
- 27 februari 2023
- Looptijd
- 35½ maand
Omschrijving
ALGEMEEN
Het in het oog springende gebouw voor ‘Westerstaete’ is van de hand van architectenbureau Kerste-Meijer. Op de begane grond t/m de tweede verdieping twee separate bouwdelen met ieder een eigen kern die vanaf de derde t/m de zevende bouwlaag met elkaar zijn verbonden zodat lange maar ook brede, efficiënte verdiepingen ontstaan. Een groen concept van internationale allure op een eersteklas zichtlocatie, dat een duurzame werkomgeving combineert met uitstraling en exposure. Een inspirerende en motiverende werkplek.
Het markante gebouw is gelegen op Papendorp in Utrecht, direct aan de afslag van de A12. Papendorp ligt op het kruispunt van de twee hoofdassen van Nederland, de A2 (Amsterdam-Maastricht) en de A12 (Arnhem-Den Haag). Het gebouw ligt aan de snelweg A12 tussen Utrecht en Den Haag en is zeer prominent gelegen.
Momenteel zijn veel gerespecteerde bedrijven gevestigd in het kantoorgebouw, zoals Davanti, KPMG en ELI Lilly. Op Papendorp zijn verder gevestigd gerenommeerde bedrijven als Bol.com, Unit4, Deloitte, Stork Technical Services, Mazars en Regus. Naast kantoren zijn ook de brasserie “De Steiger” alsmede een hotel van Holiday Inn op Papendorp gevestigd.
Het gebouw is voorzien van één hoofdentree, bezoekers melden zich bij de bemande receptiebalie, waarna zij door de huurders worden opgehaald. De receptie is bemand van maandag tot en met vrijdag van 08:00 uur tot en met 18:00 uur.
Naast de bemande receptiebalie is in het bedrijfsrestaurant voor de lunchfaciliteit de mogelijkheid om koffie te drinken, flexwerken en vergaderen. Het bedrijfsrestaurant heeft een uitstekende catering, met uitsluitend verse producten. Op de eerste verdieping is een vergadercentrum waar de huurders gebruik van kunnen maken. Het vergadercentrum wordt gecoördineerd door de receptie medewerkers.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
kantorenpark Papendorp is gelegen nabij verkeersknooppunt Oudenrijn waar de rijkswegen A2 (Amsterdam-Den Bosch) en de A12 (Arnhem-Rotterdam/Den Haag) samen komen. De ‘Prins Clausbrug’ vormt de verbinding tussen Papendorp en Utrecht, waardoor ook het stadscentrum van Utrecht goed te bereiken is.
Openbaar vervoer:
Een snelle busverbinding met Utrecht Centraal Station via een vrije busbaan waarborgt een snelle en comfortabele ontsluiting met het openbaar vervoer. De bushalte op Papendorp is gelegen op enkele minuten loopafstand.
Vanaf Utrecht CS Jaarbeurszijde vertrekken de U-OV-lijnen 24 en 29 op maandag t/m vrijdag naar Papendorp en weer terug. Lijn 24 rijdt in de spits om de 8 minuten en lijn 29 om de 15 minuten. In het dal rijden deze lijnen om het half uur. Vanuit Houten, Maarssen, Leidsche Rijn en Nieuwegein is Papendorp op werkdagen bereikbaar met de U-OV-lijn 48. Lijn 48 rijdt in de spits om het kwartier en in het dal om het half uur.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is circa 400 m2 v.v.o. beschikbaar verdeeld als volgt:
Unit 3 - Kelder - 33,28 m2 v.v.o.
Unit P-L01R - 1e verdieping - verhuurd
Unit P-L02R - 2e verdieping - 372,26 m2 v.v.o.
Genoemd metrage is inclusief een aandeel in de algemene ruimte van het kantoorgebouw.
Het object is conform NEN 2580 ingemeten, meetcertificaat d.d. 16 mei 2019 door Brink.
PARKEERGELEGENHEID
Er zijn 8 parkeerplaatsen aanwezig op eigen, afgesloten terrein.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in huidige staat met de volgende voorzieningen:
Algemeen
• representatieve lobby/centrale entree;
• centrale bemande receptie;
• medegebruik bedrijfsrestaurant op de begane grond, inclusief openslaande deuren naar het terras;
• koffie corner;
• medegebruik vergadercentrum op de 1e verdieping;
• 2 liften;
• mindervalide toilet gelegen op de begane grond;
• trappenhuizen
• vloerbelasting kantoren: 4,0 kN/m2:
• vloerbelasting entreeniveau: 5,0 kN/m2:
• vloerbelasting parkeerkelder -1: 2,0 kN/m2:
• vloerbelasting parkeerdek: 4,0 kN/m2;
• brandmeldinstallatie, brandslanghapsels.
Kantoor in huidige, zeer goede, staat
• systeemplafonds voorzien van ledverlichting met bewegingsmelder;
• computervloeren, voorzien van vloerpotten voor elektra- en huidige databekabeling;
• deels te openen ramen, per 7.20 m, type glas HR ++;
• gescheiden toiletgroepen per verdieping;
• deels glazen scheidingswanden;
• vloerbedekking;
• pantry met doorstroomboiler, vaatwasser, koelkast en open kast;
• kasten;
• huidige databekabeling;
ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A.
GEMEENSCHAPPELIJKE FACILITEITEN
• Bedrijfsrestaurant;
• Koffie corner;
• Vergadercentrum op de 1e verdieping.
AANVAARDING
In overleg.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 170,00 per m² per jaar.
Parkeerplaatsen:
€ 1.250,00 per parkeerplaats per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is een met BTW belaste huurprijs. Indien een huurder niet voldoet aan de voor belaste verhuur gestelde criteria zal de huurprijs zodanig worden verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel volledig wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangs-datum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumenten-prijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
€ 47,50 per m² per jaar, op basis van voorschot en nacalculatie, voor de navolgende leveringen en diensten, te vermeerderen met omzetbelasting.
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht van de algemene ruimte en gehuurde ruimte;
• warmtelevering inclusief vastrecht;
• waterverbruik inclusief vastrecht;
• communicatiekosten (telefoonabonnementen) ten behoeve van communicatie gebouw gebonden installaties (lift en GBS);
• schoonmaakonderhoud van de algemene ruimten en dak;
• glasbewassing buitenbeglazing en van binnenbeglazing in de algemene ruimten;
• gevelreiniging;
• onderhoud terrein en groenvoorziening;
• infra terrein (incl. kosten voor Parkmanagement);
• sanitaire artikelen;
• zakelijke lasten OZB;
• glasverzekering;
• beheersmaatregelen van gebouw gebonden waterleidingen ter preventie van legionella;
• voorzieningen valbeveiliging;
• overig bouwkundig onderhoud.
Onderhoud en periodieke controle van:
• centrale verwarmingsinstallatie;
• luchtbehandelingsinstallatie;
• waterdrukverhogingsinstallatie (hydrofoor);
• riolering;
• brandmeldinstallatie;
• elektrische installatie inclusief vervangen verlichting algemene ruimte, terrein en parkeergarage;
• noodverlichting;
• tourniquet en automatische deuren;
• liftinstallaties;
• gevelonderhoudsinstallatie;
• intercominstallatie en toegangscontrole systeem;
• veiligheid/blusmiddelen/haspels;
• overige installaties;
• slagboom-/parkeerinstallatie;
• 5% administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten.
Bovenstaande lijst is niet limitatief. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.
Services receptiedienst, bedrijfsrestaurant en vergadercentrum
Op de begane grond bevindt zich een algemene, bemande receptiebalie. Gedurende kantoortijden worden gasten van de huurders opgevangen en doorverwezen door de receptioniste. Tevens kan huurder gebruik maken van het vergadercentrum op de 1e verdieping.
Verhuurder heeft in het kantoorgebouw een gemeenschappelijk bedrijfsrestaurant voor de lunchfaciliteit gerealiseerd voor de huurders in “Westerstaete”.
De kosten voor de lunchfaciliteit worden naar rato over de huurders omgeslagen. De kosten voor de daadwerkelijke lunch worden tijdens de lunch met de gebruikers afgerekend.
De lunchfaciliteit is geopend van 12:00 uur tot 13:30 uur.
De extra kosten voor de bemande receptiefaciliteiten, het bedrijfsrestaurant en het vergadercentrum bedragen € 26,14 per m2 gehuurd vloeroppervlak per jaar te vermeerderen met omzetbelasting, prijspeil 1 mei 2015 worden met de bovengenoemde servicekosten in rekening gebracht. Het voorgenoemde bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd.
ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Het in het oog springende gebouw voor ‘Westerstaete’ is van de hand van architectenbureau Kerste-Meijer. Op de begane grond t/m de tweede verdieping twee separate bouwdelen met ieder een eigen kern die vanaf de derde t/m de zevende bouwlaag met elkaar zijn verbonden zodat lange maar ook brede, efficiënte verdiepingen ontstaan. Een groen concept van internationale allure op een eersteklas zichtlocatie, dat een duurzame werkomgeving combineert met uitstraling en exposure. Een inspirerende en motiverende werkplek.
Het markante gebouw is gelegen op Papendorp in Utrecht, direct aan de afslag van de A12. Papendorp ligt op het kruispunt van de twee hoofdassen van Nederland, de A2 (Amsterdam-Maastricht) en de A12 (Arnhem-Den Haag). Het gebouw ligt aan de snelweg A12 tussen Utrecht en Den Haag en is zeer prominent gelegen.
Momenteel zijn veel gerespecteerde bedrijven gevestigd in het kantoorgebouw, zoals Davanti, KPMG en ELI Lilly. Op Papendorp zijn verder gevestigd gerenommeerde bedrijven als Bol.com, Unit4, Deloitte, Stork Technical Services, Mazars en Regus. Naast kantoren zijn ook de brasserie “De Steiger” alsmede een hotel van Holiday Inn op Papendorp gevestigd.
Het gebouw is voorzien van één hoofdentree, bezoekers melden zich bij de bemande receptiebalie, waarna zij door de huurders worden opgehaald. De receptie is bemand van maandag tot en met vrijdag van 08:00 uur tot en met 18:00 uur.
Naast de bemande receptiebalie is in het bedrijfsrestaurant voor de lunchfaciliteit de mogelijkheid om koffie te drinken, flexwerken en vergaderen. Het bedrijfsrestaurant heeft een uitstekende catering, met uitsluitend verse producten. Op de eerste verdieping is een vergadercentrum waar de huurders gebruik van kunnen maken. Het vergadercentrum wordt gecoördineerd door de receptie medewerkers.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
kantorenpark Papendorp is gelegen nabij verkeersknooppunt Oudenrijn waar de rijkswegen A2 (Amsterdam-Den Bosch) en de A12 (Arnhem-Rotterdam/Den Haag) samen komen. De ‘Prins Clausbrug’ vormt de verbinding tussen Papendorp en Utrecht, waardoor ook het stadscentrum van Utrecht goed te bereiken is.
Openbaar vervoer:
Een snelle busverbinding met Utrecht Centraal Station via een vrije busbaan waarborgt een snelle en comfortabele ontsluiting met het openbaar vervoer. De bushalte op Papendorp is gelegen op enkele minuten loopafstand.
Vanaf Utrecht CS Jaarbeurszijde vertrekken de U-OV-lijnen 24 en 29 op maandag t/m vrijdag naar Papendorp en weer terug. Lijn 24 rijdt in de spits om de 8 minuten en lijn 29 om de 15 minuten. In het dal rijden deze lijnen om het half uur. Vanuit Houten, Maarssen, Leidsche Rijn en Nieuwegein is Papendorp op werkdagen bereikbaar met de U-OV-lijn 48. Lijn 48 rijdt in de spits om het kwartier en in het dal om het half uur.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is circa 400 m2 v.v.o. beschikbaar verdeeld als volgt:
Unit 3 - Kelder - 33,28 m2 v.v.o.
Unit P-L01R - 1e verdieping - verhuurd
Unit P-L02R - 2e verdieping - 372,26 m2 v.v.o.
Genoemd metrage is inclusief een aandeel in de algemene ruimte van het kantoorgebouw.
Het object is conform NEN 2580 ingemeten, meetcertificaat d.d. 16 mei 2019 door Brink.
PARKEERGELEGENHEID
Er zijn 8 parkeerplaatsen aanwezig op eigen, afgesloten terrein.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in huidige staat met de volgende voorzieningen:
Algemeen
• representatieve lobby/centrale entree;
• centrale bemande receptie;
• medegebruik bedrijfsrestaurant op de begane grond, inclusief openslaande deuren naar het terras;
• koffie corner;
• medegebruik vergadercentrum op de 1e verdieping;
• 2 liften;
• mindervalide toilet gelegen op de begane grond;
• trappenhuizen
• vloerbelasting kantoren: 4,0 kN/m2:
• vloerbelasting entreeniveau: 5,0 kN/m2:
• vloerbelasting parkeerkelder -1: 2,0 kN/m2:
• vloerbelasting parkeerdek: 4,0 kN/m2;
• brandmeldinstallatie, brandslanghapsels.
Kantoor in huidige, zeer goede, staat
• systeemplafonds voorzien van ledverlichting met bewegingsmelder;
• computervloeren, voorzien van vloerpotten voor elektra- en huidige databekabeling;
• deels te openen ramen, per 7.20 m, type glas HR ++;
• gescheiden toiletgroepen per verdieping;
• deels glazen scheidingswanden;
• vloerbedekking;
• pantry met doorstroomboiler, vaatwasser, koelkast en open kast;
• kasten;
• huidige databekabeling;
ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A.
GEMEENSCHAPPELIJKE FACILITEITEN
• Bedrijfsrestaurant;
• Koffie corner;
• Vergadercentrum op de 1e verdieping.
AANVAARDING
In overleg.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 170,00 per m² per jaar.
Parkeerplaatsen:
€ 1.250,00 per parkeerplaats per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is een met BTW belaste huurprijs. Indien een huurder niet voldoet aan de voor belaste verhuur gestelde criteria zal de huurprijs zodanig worden verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel volledig wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangs-datum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumenten-prijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
€ 47,50 per m² per jaar, op basis van voorschot en nacalculatie, voor de navolgende leveringen en diensten, te vermeerderen met omzetbelasting.
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht van de algemene ruimte en gehuurde ruimte;
• warmtelevering inclusief vastrecht;
• waterverbruik inclusief vastrecht;
• communicatiekosten (telefoonabonnementen) ten behoeve van communicatie gebouw gebonden installaties (lift en GBS);
• schoonmaakonderhoud van de algemene ruimten en dak;
• glasbewassing buitenbeglazing en van binnenbeglazing in de algemene ruimten;
• gevelreiniging;
• onderhoud terrein en groenvoorziening;
• infra terrein (incl. kosten voor Parkmanagement);
• sanitaire artikelen;
• zakelijke lasten OZB;
• glasverzekering;
• beheersmaatregelen van gebouw gebonden waterleidingen ter preventie van legionella;
• voorzieningen valbeveiliging;
• overig bouwkundig onderhoud.
Onderhoud en periodieke controle van:
• centrale verwarmingsinstallatie;
• luchtbehandelingsinstallatie;
• waterdrukverhogingsinstallatie (hydrofoor);
• riolering;
• brandmeldinstallatie;
• elektrische installatie inclusief vervangen verlichting algemene ruimte, terrein en parkeergarage;
• noodverlichting;
• tourniquet en automatische deuren;
• liftinstallaties;
• gevelonderhoudsinstallatie;
• intercominstallatie en toegangscontrole systeem;
• veiligheid/blusmiddelen/haspels;
• overige installaties;
• slagboom-/parkeerinstallatie;
• 5% administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten.
Bovenstaande lijst is niet limitatief. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.
Services receptiedienst, bedrijfsrestaurant en vergadercentrum
Op de begane grond bevindt zich een algemene, bemande receptiebalie. Gedurende kantoortijden worden gasten van de huurders opgevangen en doorverwezen door de receptioniste. Tevens kan huurder gebruik maken van het vergadercentrum op de 1e verdieping.
Verhuurder heeft in het kantoorgebouw een gemeenschappelijk bedrijfsrestaurant voor de lunchfaciliteit gerealiseerd voor de huurders in “Westerstaete”.
De kosten voor de lunchfaciliteit worden naar rato over de huurders omgeslagen. De kosten voor de daadwerkelijke lunch worden tijdens de lunch met de gebruikers afgerekend.
De lunchfaciliteit is geopend van 12:00 uur tot 13:30 uur.
De extra kosten voor de bemande receptiefaciliteiten, het bedrijfsrestaurant en het vergadercentrum bedragen € 26,14 per m2 gehuurd vloeroppervlak per jaar te vermeerderen met omzetbelasting, prijspeil 1 mei 2015 worden met de bovengenoemde servicekosten in rekening gebracht. Het voorgenoemde bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd.
ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Betrokken makelaar
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.