Verhuurgeschiedenis
- Aangeboden sinds
- 13 april 2023
- Verhuurdatum
- 14 juli 2023
- Looptijd
- 3 maanden
Omschrijving
ALGEMEEN
Op een centrale en aantrekkelijke locatie in het centrum van Utrecht is aan de Arthur van Schendelstraat 600 het moderne kantoorgebouw “Nieuwe Vaart” gelegen.
In de geschakelde kantoorgebouwen aan de Arthur van Schendelstraat hebben zich vele organisaties gevestigd die duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog achten, zoals MVO Nederland, Nationaal Jeugdfonds Jantje Beton, Fair Trade Nederland, Oikocredit Nederland en Natuur & Milieu. Ook zijn in de nabijheid diverse (overheids-)bedrijven gehuisvest, waaronder de Rechtbank, de NS en ProRail.
Het stationsgebied van Utrecht en het winkelcentrum Hoog Catharijne bevinden zich op 10/15 minuten loopafstand. Via de fiets- en loopbrug Sint Martinusbrug is de historische binnenstad goed bereikbaar.
Op de begane grond wordt het concept ‘Caring is Sharing’ aangeboden aan de huurders, waarbij zo veel mogelijk voorzieningen worden gedeeld en ontmoetingen worden gestimuleerd tussen de huurders en hun bezoekers.
Bij de centrale receptie van nr. 500 kunnen bezoekers gastvrij worden ontvangen, de hostess meldt dat er bezoek is en biedt het bezoek alvast een kopje koffie aan. Daarnaast kan de entreelounge gebruikt worden als ontmoetingsplek voor alle gebruikers van het gebouw met een bemande koffiebar.
In de Nieuwe Vaart zijn 9 moderne vergaderzalen met een capaciteit tot 40 personen. De zalen zijn uitgerust met moderne audiovisuele middelen en zijn te huur bij de exploitant. Ook kleinere vergaderzalen zijn te huur per uur.
Er is parkeergelegenheid beschikbaar in de ondergrondse parkeergarage. Tevens kan langs de openbare weg tegen betaling geparkeerd worden.
Op de 3e verdieping aan de Arthur van Schendelstraat 600 is circa 359 m2 kantoorruimte beschikbaar. Het betreft een onderhuursituatie.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer
Vanaf de oost- en zuidzijde van de stad is de Arthur van Schendelstraat goed aan te rijden. Binnen 10 minuten zijn de omringende snelwegen goed te bereiken.
Openbaar vervoer
Op 8 minuten loopafstand is het NS-station Vaartsche Rijn te bereiken, waar vandaan diverse sprinters vertrekken. De verbinding naar het Centraal Station Utrecht kost slechts 3 minuten, lopend is het Centraal Station Utrecht in ongeveer 10/15 minuten te bereiken. Met de fiets zijn beide stations binnen 5 minuten te bereiken.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal circa 359 m2 v.v.o. inclusief toedeling algemene en gemeenschappelijke ruimte gelegen op de 3e verdieping alsmede een archiefruimte in de kelder van circa 14 m2.
PARKEERGELEGENHEID
Bij het gehuurde behoren 3 parkeerplaatsen in de ondergrondse parkeergarage.
Voor het gebouw zijn openbare betaalde parkeerplaatsen. Voorts is er een afgesloten fietsenstalling in de parkeergarage.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat, inclusief onder andere:
Algemeen
- representatieve centrale entree met ontvangstruimte voorzien van luifel en tochtsluis;
- gescheiden dames- en herentoilet voorzien van voorportaal per verdieping;
- 2 personenliften;
- mindervalide toilet op de begane grond;
- fietsenstalling in de ondergelegen parkeergarage;
- deurbedieningssyteem inclusief intercom;
- koelinstallatie, mechanische ventilatie met topkoeling;
- deels voorzien van draai-/kiepramen voorzien van dubbele beglazing;
- deels voorzien van zonwering (handbedienbare screens);
- deels te openen ramen;
- kabelgoten voorzien van elektrabekabeling en ten behoeve van databekabeling;
- huidige pantry*;
- huidige vloerafwerking;
- huidige akoestische systeemplafonds voorzien van hoogfrequente verlichtingsarmaturen met aangesloten inblaas- en afzuigroosters;
- indeling middels huidige scheidingswanden *.
De zaken met * behoren niet tot het standaard opleveringsniveau en worden om niet ter beschikking gesteld. Onderhoud en vervanging zijn voor rekening van Huurder
De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.
ENEGERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van Energielabel A.
AANVAARDING
In overleg, Q3 of Q4 2023.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 205,50 per m² per jaar.
Parkeerplaatsen:
€ 1.745,00 per parkeerplaats per jaar.
Archiefruimte:
€ 93,00 per m2 per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, verhoogd zodat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
Het betreft een onderhuursituatie, met een huurtermijn tot en met 28 februari 2026. Eventuele langere huurtermijn bespreekbaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks per 1 maart, voor het eerst per 1 maart 2024, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
€ 150,00 per m² per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per maand te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
• stadsverwarming inclusief vastrecht;
• waterverbruik inclusief vastrecht;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
• onderhoud en periodieke controle van:
o centrale verwarmingsinstallatie;
o liftinstallatie;
o luchtbehandelingsinstallatie;
o brandmeldcentrale en beveiligingsinstallatie;
o brandslanghaspels;
o glazenwasinstallatie;
o intercominstallatie;
o elektrische deuren;
o slagboominstallatie;
o alarminstallatie;
o zonwering.
• schoonmaak gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing gemeenschappelijke ruimte, terrassen en terrein;
• schoonmaak beglazing buitenzijde;
• periodiek reinigen van de daken en hemelwaterafvoeren;
• onderhoud terrein en tuinen;
• vuilafvoer, containerhuur en dergelijke;
• ontstopping riolering;
• vervanging van lampen in de gemeenschappelijke ruimten;
• telecommunicatiekosten van lift-, alarm-, brandmeld- en storingsmeldinstallatie;
• assurantiepremie buitenbeglazing;
• voor huurders rekening komende belastingen en heffingen die bij verhuurder in rekening worden gebracht;
• 5% administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Op een centrale en aantrekkelijke locatie in het centrum van Utrecht is aan de Arthur van Schendelstraat 600 het moderne kantoorgebouw “Nieuwe Vaart” gelegen.
In de geschakelde kantoorgebouwen aan de Arthur van Schendelstraat hebben zich vele organisaties gevestigd die duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog achten, zoals MVO Nederland, Nationaal Jeugdfonds Jantje Beton, Fair Trade Nederland, Oikocredit Nederland en Natuur & Milieu. Ook zijn in de nabijheid diverse (overheids-)bedrijven gehuisvest, waaronder de Rechtbank, de NS en ProRail.
Het stationsgebied van Utrecht en het winkelcentrum Hoog Catharijne bevinden zich op 10/15 minuten loopafstand. Via de fiets- en loopbrug Sint Martinusbrug is de historische binnenstad goed bereikbaar.
Op de begane grond wordt het concept ‘Caring is Sharing’ aangeboden aan de huurders, waarbij zo veel mogelijk voorzieningen worden gedeeld en ontmoetingen worden gestimuleerd tussen de huurders en hun bezoekers.
Bij de centrale receptie van nr. 500 kunnen bezoekers gastvrij worden ontvangen, de hostess meldt dat er bezoek is en biedt het bezoek alvast een kopje koffie aan. Daarnaast kan de entreelounge gebruikt worden als ontmoetingsplek voor alle gebruikers van het gebouw met een bemande koffiebar.
In de Nieuwe Vaart zijn 9 moderne vergaderzalen met een capaciteit tot 40 personen. De zalen zijn uitgerust met moderne audiovisuele middelen en zijn te huur bij de exploitant. Ook kleinere vergaderzalen zijn te huur per uur.
Er is parkeergelegenheid beschikbaar in de ondergrondse parkeergarage. Tevens kan langs de openbare weg tegen betaling geparkeerd worden.
Op de 3e verdieping aan de Arthur van Schendelstraat 600 is circa 359 m2 kantoorruimte beschikbaar. Het betreft een onderhuursituatie.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer
Vanaf de oost- en zuidzijde van de stad is de Arthur van Schendelstraat goed aan te rijden. Binnen 10 minuten zijn de omringende snelwegen goed te bereiken.
Openbaar vervoer
Op 8 minuten loopafstand is het NS-station Vaartsche Rijn te bereiken, waar vandaan diverse sprinters vertrekken. De verbinding naar het Centraal Station Utrecht kost slechts 3 minuten, lopend is het Centraal Station Utrecht in ongeveer 10/15 minuten te bereiken. Met de fiets zijn beide stations binnen 5 minuten te bereiken.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal circa 359 m2 v.v.o. inclusief toedeling algemene en gemeenschappelijke ruimte gelegen op de 3e verdieping alsmede een archiefruimte in de kelder van circa 14 m2.
PARKEERGELEGENHEID
Bij het gehuurde behoren 3 parkeerplaatsen in de ondergrondse parkeergarage.
Voor het gebouw zijn openbare betaalde parkeerplaatsen. Voorts is er een afgesloten fietsenstalling in de parkeergarage.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat, inclusief onder andere:
Algemeen
- representatieve centrale entree met ontvangstruimte voorzien van luifel en tochtsluis;
- gescheiden dames- en herentoilet voorzien van voorportaal per verdieping;
- 2 personenliften;
- mindervalide toilet op de begane grond;
- fietsenstalling in de ondergelegen parkeergarage;
- deurbedieningssyteem inclusief intercom;
- koelinstallatie, mechanische ventilatie met topkoeling;
- deels voorzien van draai-/kiepramen voorzien van dubbele beglazing;
- deels voorzien van zonwering (handbedienbare screens);
- deels te openen ramen;
- kabelgoten voorzien van elektrabekabeling en ten behoeve van databekabeling;
- huidige pantry*;
- huidige vloerafwerking;
- huidige akoestische systeemplafonds voorzien van hoogfrequente verlichtingsarmaturen met aangesloten inblaas- en afzuigroosters;
- indeling middels huidige scheidingswanden *.
De zaken met * behoren niet tot het standaard opleveringsniveau en worden om niet ter beschikking gesteld. Onderhoud en vervanging zijn voor rekening van Huurder
De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.
ENEGERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van Energielabel A.
AANVAARDING
In overleg, Q3 of Q4 2023.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 205,50 per m² per jaar.
Parkeerplaatsen:
€ 1.745,00 per parkeerplaats per jaar.
Archiefruimte:
€ 93,00 per m2 per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, verhoogd zodat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
Het betreft een onderhuursituatie, met een huurtermijn tot en met 28 februari 2026. Eventuele langere huurtermijn bespreekbaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks per 1 maart, voor het eerst per 1 maart 2024, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
€ 150,00 per m² per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per maand te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
• stadsverwarming inclusief vastrecht;
• waterverbruik inclusief vastrecht;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
• onderhoud en periodieke controle van:
o centrale verwarmingsinstallatie;
o liftinstallatie;
o luchtbehandelingsinstallatie;
o brandmeldcentrale en beveiligingsinstallatie;
o brandslanghaspels;
o glazenwasinstallatie;
o intercominstallatie;
o elektrische deuren;
o slagboominstallatie;
o alarminstallatie;
o zonwering.
• schoonmaak gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing gemeenschappelijke ruimte, terrassen en terrein;
• schoonmaak beglazing buitenzijde;
• periodiek reinigen van de daken en hemelwaterafvoeren;
• onderhoud terrein en tuinen;
• vuilafvoer, containerhuur en dergelijke;
• ontstopping riolering;
• vervanging van lampen in de gemeenschappelijke ruimten;
• telecommunicatiekosten van lift-, alarm-, brandmeld- en storingsmeldinstallatie;
• assurantiepremie buitenbeglazing;
• voor huurders rekening komende belastingen en heffingen die bij verhuurder in rekening worden gebracht;
• 5% administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Betrokken makelaar
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.