7 tips voor een goede kantooromschrijving

 

Laat merken dat u dé ideale businesspartner bent

Met een rake kantooromschrijving maakt u een goede eerste indruk. Maar dan moet die wel goed aansluiten bij wat uw doelgroep zoekt. Hoe u dat doet? Vastgoedmarketeer Arjan Terpstra deelt belangrijke tips.

Een kantooromschrijving op funda in business is uw visitekaartje. Met Kantoorprofiel Pro vertelt u potentiële klanten in uw kantooromschrijving eenvoudig wie u bent en waarin u bent gespecialiseerd . Maar hoe raakt u de juiste snaar? Vastgoedmarketeer Arjan Terpstra geeft zeven slimme tips om van een profieltekst een wervende profieltekst te maken.

  1. Spreek uw doelgroep op de juiste manier aan
    Terpstra ziet dat makelaars die zich zowel op de woning- als commerciële vastgoedmarkt begeven soms hetzelfde soort kantooromschrijving gebruiken voor hun verschillende klantgroepen. Hij adviseert dat juist níet te doen. ‘Zoekers naar commercieel vastgoed zijn ondernemers of beleggers. Oftewel: mensen die ook marketing bedrijven en snappen hoe business werkt. Ze weten heel goed wat ze nodig hebben of verwachten van een makelaar en willen snel kunnen beoordelen of u de geschikte persoon bent om zaken mee te doen. De ondernemer wil geen woorden, maar daden.’
  2. Laat inzien dat u de ideale businesspartner bent
    ‘Als ondernemer huur ik iemand in vanwege tijd en gemak. Ik ben gewend te delegeren en niet alles zelf te doen. Wanneer ik op zoek ben naar een goede vastgoedmakelaar, dan ben ik op zoek naar een potentiële partner met wie ik snel to the point kan komen, iemand die mij werk uit handen neemt. Dat hoef ik niet letterlijk terug te lezen in een kantooromschrijving, maar dat wil ik wel uit een tekst kunnen opmaken.’
  3. Benoem recente voorbeelden
    Heeft u laatst een interessante opdracht gedaan? Benoem die dan kort in uw kantooromschrijving. Terpstra: ‘Geef potentiële klanten een voorbeeld waaraan ze u kunnen herkennen. Misschien heeft u laatst een aantal appartementen boven een toonaangevend winkelcentrum samengevoegd. Betitel zo’n project, maar wees niet te gortig: één relevant voorbeeld is voldoende.’
  4. Maak slim gebruik van bulletpoints
    Bulletpoints trekken de aandacht. Volgens Terpstra is het nuttig om belangrijke zaken, zoals uw focus en werkgebied, met bulletpoints weer te geven. Zo krijgen ze meer nadruk.
  5. Benoem trends zoals transformatiepanden
    Terpstra: ‘Je ziet steeds vaker dat winkelpanden omgekat worden naar woningen. Die trend is al een tijdje bezig en daar wordt door beleggers specifiek op gezocht. Ze zijn op zoek naar bedrijfspanden, overheidslocaties en brandweerkazernes die getransformeerd kunnen worden. Kunt u deze beleggers helpen met het vinden van het juiste pand? Benoem dit specifiek in uw tekst door te vertellen dat u een focus heeft op beleggingspanden met potentie voor woonunits. Vertel ook dat u graag met beleggers hierover spreekt. Zo laat u in een paar woorden merken dat u op de hoogte bent van de laatste trend én dat u graag meedenkt met ondernemers.’
  6. Eindig altijd met een call to action
    Een goede kantooromschrijving eindigt altijd met een call to action: een korte zin waarmee u op een directe manier iets vraagt van de lezer. ‘Dit wordt vaak vergeten, terwijl het heel simpel is. Eindig bijvoorbeeld met: zullen we een keer een kop koffie drinken? Dan bespreken we de mogelijkheden.’
  7. Besteed uit waar nodig
    ‘In een kantooromschrijving moet elk woord gewogen zijn. Bent u geen geboren schrijver? Investeer dan in een goede copywriter. Met een goede tekst wordt u beter gevonden en bent u de concurrentie een streepje voor voor.’

Aan de slag met uw kantooromschrijving? Kies voor een uitgebreide presentatie en update uw profielpagina naar Kantoorprofiel Pro in de funda desk.

Upgrade naar Pro