Nieuws

De Vraagscan geeft u ongekend inzicht in de markt
 

De klant vraagt. U heeft het antwoord

There’s no business like realtime business. Daarom heeft funda in business een product ontwikkeld waarmee u actuele data kunt inzetten bij uw klantadvies en strategie: de Vraagscan. Voer eenvoudig het object of de locatie in waar u meer over wilt weten. U ziet direct hoeveel geïnteresseerde zoekers er zijn. De Vraagscan is eenvoudig te gebruiken via de funda desk.

Wat is de Vraagscan en hoe werkt het?

Data van miljoenen bezoeken

Milou Foole, UX Designer en Researcher bij funda in business, over de totstandkoming én de meerwaarde van de Vraagscan: ‘Makelaars vragen ons al langer om data te delen. Begrijpelijk: als iemand de vraag op de vastgoedmarkt in kaart kan brengen, zijn wij het. Funda in business is het grootste vastgoedplatform van Nederland. Met meer dan 1 miljoen bezoeken per maand hebben we een uniek inzicht in de actuele vraagzijde. De Vraagscan is ontwikkeld om relevante data rondom die vraagzijde naar objecten te filteren, te duiden en in een handzame pdf over te dragen aan de makelaar en zijn klanten.’

‘U kunt uw klant een volledig gepersonaliseerd, inhoudelijk rapport aanbieden’

In samenwerking met makelaars

‘De Vraagscan is in samenwerking met circa dertig makelaars tot stand gekomen. Uit gebruikersonderzoek bleek het essentieel om onderscheid te kunnen maken tussen bezoekers en serieuze zoekers. Dat was een uitdaging, maar het is gelukt. De Vraagscan biedt een realtime-inzicht van serieuze geïnteresseerden in een object of locatie. De bedrijfsmakelaar kan dat eenvoudig delen met zijn klanten.’

Alles uit de Vraagscan halen

‘Is het verstandig om een groot object te splitsen voor je de markt opgaat? En wat is op welke locatie een goede vierkantemeterprijs? Als bedrijfsmakelaar en vastgoedadviseur put u uit jarenlange ervaring en kennis van de markt, wanneer u een klant adviseert. Met de Vraagscan kunt u zo’n klantadvies nu ook echt fysiek ondersteunen met realtimedata. U krijgt informatie die kan helpen bij het vaststellen van een strategie en een prijs, bij taxatie, bij de start van aanhuur- en aankooponderhandelingen, bij voortgangsgesprekken en bij advies over multitenant. Ook prettig: de data worden in een helder vormgegeven pdf gegoten, met daarop ook uw kantoorlogo en contactgegevens. U kunt dus een volledig gepersonaliseerd, inhoudelijk rapport aanbieden wanneer u uw klant opzoekt.’

Nieuwsgierig geworden?

Ga in de funda desk naar de Vraagscan en doe snel een scan voor de objecten of locaties waar u meer over wilt weten.