Presenteer uw kantoorunits optimaal
 

Zo geeft u zoekers een goede indruk van de mogelijkheden van uw kantoorgebouw

Hoe brengt u kantoorgebouwen met meerdere units het best in beeld op funda in business? Uit de pilot die momenteel loopt om kleine en flexibele units beter vindbaar te maken, blijkt dat dit een vraag is waarop makelaars niet direct een antwoord hebben. Daarom een aantal tips en tricks voor een optimale presentatie.

Makelaars die deelnemen aan de pilot om de vindbaarheid van kleinere kantoorunits op funda in business te verbeteren, zoeken soms nog naar de juiste manier om hun objecten te presenteren op de nieuwe pagina’s. Hoe brengt u bijvoorbeeld de verschillende mogelijkheden van een kantoorgebouw dat leegstaat of nog in aanbouw is in beeld? En wat te doen als een object uit veel verschillende units bestaat? Zoekers geven op hun beurt aan soms essentiële informatie te missen. Daarom geven we een aantal tips en suggesties om uw objecten goed te presenteren.

Laat bij de unit ook het gebouw zien, in woord en beeld

Begin uw presentatie van de units met foto’s en een omschrijving van de unit(s) zelf, maar geef ook een goede indruk van het gebouw zelf.

  • Maak van elke unit foto’s vanuit meerdere hoeken. Zoekers willen graag weten wat ze met een ruimte kunnen en zijn online al bezig met de inrichting: hoe stel ik de bureaus op, waar kunnen we een tafel plaatsen om samen aan te overleggen en waar kunnen we eventueel nog kasten kwijt?
  • Plaats bij elke unit als laatste een aantal foto’s van het gebouw. Zoekers vinden de buitenkant van het gebouw belangrijk, maar ook de entree en bijvoorbeeld de gedeelde vergaderruimte. Is die representatief genoeg om klanten of leveranciers in te ontvangen? Niet alle zoekers bezoeken de gebouwpagina en zo krijgen ze toch snel een goede indruk van het hele gebouw.
  • Begin bij de omschrijving van de unit eerst over de unit zelf. Benoem specifieke kenmerken. Hoe is de ligging, de lichtinval, het aantal vierkante meters? Beschrijf daarna pas het gebouw en de aanwezige faciliteiten.
  • Zorg dat het voor zoekers helder is welke voorzieningen en diensten in de prijs zijn inbegrepen. Denk aan internet, bemande receptie, schoonmaak, koffie en thee. Geef ook duidelijk aan welke andere kosten hier eventueel nog bij komen, zoals servicekosten.
  • Hebt u een object dat bestaat uit veel verschillende units, dan is het veel werk om deze allemaal op funda in business te zetten. Kies in dit geval voor de aanpak van hotels op boekingsites: toon een aantal geselecteerde units die representatief zijn voor het hele gebouw en vermeld hier duidelijk bij dat er meerdere gelijke units binnen dit gebouw beschikbaar zijn.
  • Geef in uw omschrijving elke unit een eigen naam of nummer. Zoekers geven aan dat zij het hierdoor makkelijker vinden om units met elkaar te vergelijken. In het contact met de makelaar kunnen zij zo ook duidelijker kenbaar maken in welke specifieke unit zij interesse hebben.

Zo presenteert u het gebouw zelf

Voor de presentatie van het gebouw geldt hetzelfde als voor de units: begin met informatie over het gebouw, maar geef hierbij ook alvast een indruk van de units.

  • Geef een uitgebreide beschrijving van de kenmerken van het gebouw. We zien dat makelaars soms bewust niet alle informatie prijsgeven om tijdens de bezichtiging nog een mooie en verrassende toevoeging te hebben. Een groot deel van de zoekers maakt echter online al zijn keuze en verliest interesse in een object als bepaalde informatie ontbreekt. Het is daarom júíst belangrijk dat de informatie die u online geeft zo volledig mogelijk is. Welke faciliteiten biedt het gebouw? Hoe is de bereikbaarheid en is er voldoende parkeergelegenheid? Het is zonde om bepaalde voorzieningen achterwege te laten, omdat deze precies de doorslaggevende factor voor een zoeker kunnen zijn om wel of geen contact met u op te nemen.
  • Geef na uw omschrijving van het gebouw kort wat informatie over de units en voeg achter de foto’s van het gebouw enkele voorbeeldfoto’s van units toe. U kunt hier bijvoorbeeld een aantal gemeenschappelijke kenmerken van de units laten zien.
  • Informatie over medegebruikers van het gebouw kan zoekers helpen zich een beeld te vormen van de werkomgeving. Een kantoorgebouw waarin meerdere creatieve of innovatieve bedrijven huizen, zal bijvoorbeeld een grotere aantrekkingskracht hebben op gelijksoortige ondernemers.
Bron: NuVastgoed.nl Bron: NuVastgoed.nl

Zo visualiseert u de mogelijkheden

Als u een object heeft dat nog in aanbouw is, of waarvan de potentiële huurder of koper zelf de indeling van de ruimtes kan bepalen, kunt u een artist impression laten maken van de toekomstige mogelijkheden en verschillende opties van het gebouw. Een artist impression werkt ook bij units die te combineren of juist te splitsen zijn. Zo ziet de zoeker goed voor zich wat er mogelijk is. Dankzij nieuwe technieken zijn de kosten hiervoor minder hoog dan een aantal jaren geleden. Verschillende medialeveranciers van funda in business kunnen zeer fraaie impressies voor u ontwerpen.