Wanneer is Bedrijf in beeld een slimme keuze?
 

De voordelen van een breed bereik

Heeft u een object dat interessant is voor zoekers in de hele provincie en zelfs daarbuiten, maar valt het aantal contactaanvragen nog tegen? Vergroot uw bereik met Bedrijf in beeld. Daarmee zijn uw object én kantoornaam minimaal een maand lang prominent te zien op de homepage van funda in business – waarvan de bezoekenteller maandelijks de 1,8 miljoen aantikt.

Stel, u heeft een mooi bedrijfsobject in Weesp. De klanten en medewerkers van potentiële huurders bereiken het pand makkelijk vanuit Amsterdam, het object heeft veel ruimte en mogelijkheden. En toch krijgt het niet het aantal leads waar u op gehoopt had.

Volgens accountmanager Joost Korse is dit hét perfecte voorbeeld van een object dat zou kunnen profiteren van promotie via Bedrijf in beeld. ‘Omdat veel potentiële huurders in Amsterdam zoeken, kan het voorkomen dat uw object in Weesp net buiten de zoekopdracht valt. Terwijl ze Weesp wellicht wel zouden overwegen zodra ze het object op de homepagina van funda in business langs zien komen.’ Door het object uit te lichten in heel Noord-Holland, is het logischerwijs ook in Amsterdam te zien. ‘Op die manier vergroot u de doelgroep.’

Volg het effect in uw statistieken

Het voornaamste voordeel van Bedrijf in beeld is het grote bereik. Uit eigen onderzoek blijkt dat objecten gemiddeld ruim zeven keer vaker bekeken worden. Ook levert deze promotie gemiddeld twee keer zo veel leads als een object zonder promotie. Joost: ‘De spreekwoordelijke drempel voor de potentiële huurder of koper om uw object te vinden en contact op te nemen, wordt aanzienlijk verlaagd.’

Bedrijf in beeld sluit u voor minimaal een maand af, maar bedrijfsmakelaars zien vaak na een week al verschil

Hoeveel mensen uw object precies bereikt, ziet u als bedrijfsmakelaar makkelijk in de funda desk. Het grijze vlaggetje in de statistieken laat zien of Bedrijf in beeld is geactiveerd. Er zijn drie verschillende grafieken: bereik, interesse en leads. ‘Om het effect zo goed mogelijk in beeld te brengen, zou ik alle drie grafieken goed in beeld brengen,’ tipt Joost. ‘De grafiek staat standaard ingesteld op ‘Bekeken’, maar het effect van Bedrijf in beeld is het grootst op ‘Gevonden’, dat het bereik aangeeft. Ook kunt u onder ‘Contact’ makkelijk zien wat voor invloed Bedrijf in beeld heeft gehad op de contactaanvragen voor uw object.’

Tips voor maximaal resultaat

Bedrijf in beeld sluit u voor minimaal een maand af, maar volgens Joost zien bedrijfsmakelaars vaak na een week al verschil. Hij adviseert om voor het opzeggen een screenshot te maken van uw resultaten. ‘Vaak worden de kosten doorberekend, op die manier maakt u het effect ook inzichtelijk voor de opdrachtgever.’

Joost heeft nog een laatste tip om Bedrijf in beeld optimaal te benutten. ‘Veel bedrijfsobjecten hebben als hoofdfoto de gevel van het object. Dat lijkt logisch, maar uw object valt minder goed op als u hetzelfde doet als iedereen. Heeft uw object een mooie kantine, ontvangstruimte of een dakterras? Kies dit dan als hoofdfoto. Zo springt uw bedrijfsobject er extra tussenuit.’