Oranjelaan 113 -115, 2712 GC Zoetermeer

€ 35.000 /jr € 600.000 k.k.

Omschrijving

Algemeen: De multifunctionele winkel-/ kantoor-/ praktijkruimte is geheel gelegen op een zeer prominente locatie aan de Oranjelaan, een doorgaande weg in de oude kern van Zoetermeer in de wijk Dorp.

Het is gelegen direct tegenover het nieuwbouw appartementencomplex "Huize Oranje". Op loopafstand bevindt zich de winkelstrip Oranjelaan met diverse kleinere supermarkten, eet- en drinkgelegenheden, alsmede bedrijven op het gebied van uiterlijke verzorging en andere soorten diensten. Naast het pand bevindt zich een gerenommeerd makelaarskantoor en een bloemenzaak.

Bereikbaarheid: De bereikbaarheid met eigen of met openbaar vervoer is uitstekend. De nabijgelegen rijksweg A-12 (Den Haag - Utrecht v.v.), NS station Zoetermeer Oost, diverse bushaltes onderstrepen dit. Haltes van bus en RandstadRail bevinden zich op korte loopafstand.

Adres: Oranjelaan 113-115, 2712 GC Zoetermeer.

Kadastrale gegevens:
Gemeente: Zegwaard
Sectie : C
Nummer: 3815

Bouwjaar: Omstreeks 1983.

Metrage: Ca. 200m² v.v.o. gelegen op de begane grond en eerste verdieping (ca. 120m²). De eerste verdieping is inmiddels langdurig verhuurd.

Parkeren: Voor de deur en achter het pand is voldoende vrije (gratis) parkeergelegenheid aanwezig.

Bestemming: De onroerende zaak valt binnen het bestemmingsplan Dorp IV (onherroepelijk vastgesteld op 1 oktober 2009/ nummer NL.IMRO.06370000BP0289dorpIV-) en heeft de bestemming Centrum en Horeca.

De op de plankaart voor "Centrum en Horeca" aangewezen gronden zijn bestemd voor:
a. gebouwen ten behoeve van:
1. kantoren;
2. dienstverlening;
3. maatschappelijke voorzieningen;
4. bedrijven, die zijn genoemd in de categorieën 1 en 2 van de bij deze voorschriften behorende Staat van bedrijfsactiviteiten, met uitzondering van:
I .detailhandel in auto's;
II. verkooppunten voor motorbrandstoffen;
III. geluidzoneringsplichtige inrichtingen;
5. woningen;
6. detailhandel met uitzondering waar dit op de plankaart met een aanduiding (-d) is aangegeven;
7. horecabedrijven op de begane grond die zijn genoemd in de categorieën 1 en 2 van de bij deze voorschriften behorende Staat van horeca-inrichtingen, daar waar dit op de plankaart met een aanduiding (h) is aangegeven.

Ook is het pand uitermate geschikt voor andere vrije beroepsbeoefenaren of bedrijven in de zakelijke dienstverlening. Detailhandel en lichte horeca is eveneens toegestaan.

Opleveringsniveau: De onroerende zaak wordt opgeleverd in de huidige staat en is voorzien van onder andere:

- ruime dames- en herentoiletgroep;
- mindervaliden toilet ook geschikt als fysioruimte of doucheruimte;
- opslag-/ bergruimte;
- indeling van de 7 aparte ruimtes door middel van scheidingswanden;
- vloerbedekking (éénmalige verstrekking);
- systeemplafond met inbouw verlichtingsarmaturen;
- CV- installatie voorzien van radiatorkranen en klokthermostaat;
- pantry voorzien van koelkast, magnetron, vaatwasser en close-in boiler;
- meterkast met eigen energieaansluitingen en watermeter;
- aparte meterkast en aparte postbox in met bovenhuurder gedeelde hal;
- brandhaspel en brandblusser;
- patchkast;
- wandgoten voorzien van data-aansluitpunten en wand-contactdozen;
- aan de gevel zijn twee reclameborden voor eigen reclame uitingen aanwezig;
- grote vlaggenmast en lichtreclame bak aan de gevel aanwezig;
- achter het pand is een afgesloten plein en tuin aanwezig exclusief voor de gebruiker te bereiken via het achter het pand gelegen openbare parkeerterrein met toegang naar de achteringang van het pand.

KOOPVOORWAARDEN

Transportdatum: In overleg, op korte termijn mogelijk.

Koopsom: € 600.000,- k.k. (géén BTW van toepassing).

Koopovereenkomst: NVM BOG koopakte.

Zekerheidsstelling: Bij ondertekening van de koopovereenkomst zal koper ter meerdere zekerheid voor de nakoming van zijn verplichtingen een waarborgsom ter grootte van 10 % van de koopsom voldoen op rekening van de notaris.

Overige voorwaarden koopovereenkomst: Verkoper heeft koper en zijn adviseur(s) in de gelegenheid gesteld een due dilligence onderzoek uit te voeren. In dit kader heeft verkoper koper onbeperkte toegang verleend tot het verkochte. Koper aanvaardt hiermee het verkochte op de transportdatum in alle opzichten op basis van het uitgangspunt "as is where is", waaronder onder meer wordt bedoeld de juridische, technische, milieukundige en feitelijke toestand waarin het verkochte zich bevindt waarbij verkoper géén garanties verstrekt. Het verkochte is omstreeks 1987 gebouwd. Hierdoor liggen de eisen die men mag stellen aan de bouwkwaliteit aanzienlijk lager dan de eisen die tegenwoordig dienen te worden gesteld aan vergelijkbare nieuwe objecten.

Verkoper staat niet in voor (ouderdoms-)gebreken aan het verkochte (zoals bijvoorbeeld fundering, trappen, centrale verwarming, leidingen van elektra, water, gas, riolering, vloeren gevels, muren, en dergelijke), alsmede slijtage. Verkoper heeft koper in de gelegenheid gesteld een technisch/ bouwkundige inspectie uit te voeren.

Notaris: Nader door koper te bepalen.

HUURVOORWAARDEN

Huurprijs (begane grond): € 35.000,-- per jaar vrijgesteld van BTW.

Huurtermijn: 5 jaar met de mogelijkheid de huurovereenkomst telkens met 5 jaar te verlengen. Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar!

Opzegtermijn: 12 maanden voor expiratie huurovereenkomst per aangetekend schrijven of bij deurwaardersexploot.

Oplevering: In overleg, op korte termijn mogelijk.

Huurbetaling: Per kwartaal vooruit.

Huurprijsaanpassing: Jaarlijks, zal per huuringangsdatum, voor het eerst 12 maanden na huuringangsdatum, de huurprijs worden aangepast op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Service- en energiekosten: Het bedrijfspand is geheel zelfstandig en er zijn geen bijkomende leveringen en diensten door of vanwege verhuurder van toepassing. Huurder dient zelf zorg te dragen voor de aanvraag van gas, water en elektra alsmede de meterhuur bij de desbetreffende nutsbedrijven.

Huurovereenkomst: Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) in januari 2015. Van deze huurovereenkomst maken deel uit de algemene bepalingen kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, welke op 17 februari 2015 gedeponeerd zijn bij de griffie van de rechtbank Den Haag en aldaar zijn ingeschreven onder nummer 15/21.

Zekerheidsstelling: Bij ondertekening van de huurovereenkomst, zal huurder een bankgarantie stellen ter grootte van drie maanden huurverplichting te vermeerderen de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.

Voorbehoud:
- positief kredietinformatierapport ter beoordeling van verhuurder;
- goedkeuring directie verhuurder.

Kenmerken

Overdracht

Vraagprijs
€ 600.000 kosten koper
Huurprijs
€ 35.000 per jaar
Oorspronkelijke huurprijs
€ 37.200 per jaar
Aangeboden sinds
6+ maanden
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
In overleg
Eigendomssituatie
Volle eigendom

Bouw

Hoofdfunctie
Winkel
Mogelijke functie(s)
Horeca, kantoorruimte en praktijkruimte
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
1983

Oppervlakten

Oppervlakte
200 m²
Verkoopvloeroppervlakte
200 m²
Breedte gevel
20 m
Perceel
210 m² (in units vanaf 200 m²)

Indeling

Aantal bouwlagen
2 bouwlagen

Energie

Energielabel
Niet beschikbaar

Omgeving

Ligging
Winkelcentrum en in woonwijk
Bereikbaarheid
Bushalte op minder dan 500 m, snelwegafrit op 500 m tot 1000 m en Tramhalte op minder dan 500 m
Bijdrage winkeliersvereniging
Nee
Welstandsklasse
B1

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.

Oranjelaan 113 -115,

€ 35.000 /jr € 600.000 k.k.