• Nieuw

Strijkviertel 46-D 3454 PN De Meern

€ 3.000 /mnd € 385.000 k.k.

Omschrijving

ADRES
Strijkviertel 46D (3454 PN) De Meern.

ALGEMEEN
Het betreft een bedrijfs-/kantoorunit gesitueerd binnen een kleinschalig bedrijfsverzamelcomplex. Deze zelfstandige unit maakt onderdeel uit van een in 1993 gerealiseerd complex, dat onlangs in vier afzonderlijke eenheden is gesplitst.

Deze ruimte kenmerkt zich door een functionele indeling, goede daglichttoetreding en diverse aanwezige voorzieningen. De kantoorruimte biedt ruimte voor meerdere werkplekken.
Kortom, deze unit biedt een solide basis voor een breed scala aan ondernemers, die op zoek zijn naar een strategisch gelegen en goed uitgeruste bedrijfsruimte met zelfstandige kantoorvoorziening.

LIGGING C.Q. BEREIKBAARHEID
Bedrijfsverzamelcomplex op het bedrijventerrein ‘Oudenrijn’ in De Meern. Door de centrale ligging op het knooppunt Oudenrijn aan zowel de rijksweg A-2 als A-12 is een goede bereikbaarheid gegarandeerd.

Per Auto
Het bedrijventerrein is zeer goed bereikbaar met eigen vervoer en bevindt zich op steenworp afstand van het knooppunt Oudenrijn, waar de rijkswegen A2 en A12 elkaar kruisen. Beide rijkswegen kennen een afslag De Meern een goede bereikbaarheid in alle richtingen is hiermee gewaarborgd.

Per openbaar vervoer
Er wordt een uitstekende spitsbusverbinding onderhouden met onder andere Utrecht CS.

OPPERVLAKTE
Het voor verkoop beschikbare vloeroppervlak bedraagt totaal circa 322 m² b.v.o. zelfstandige bedrijfs-/kantoorruimte, onderdeel uitmakend van een groter geheel, onderverdeeld in:
· Ca. 135 m² bedrijfsruimte op de begane grond;
· Ca. 187 m² kantoor-/overige ruimte op de verdieping.

Het object is conform de meetnorm van het normblad NEN2580 ingemeten.

ONDERMAAT/OVERMAAT
Indien de opgegeven grootte (ondermaat/overmaat) van de onroerende zaak niet juist is, ontleent geen van partijen daaraan rechten.

BOUWJAAR
1993.

KADASTRALE GEGEVENS
Gemeente : Oudenrijn
Sectie : A
Nummers : 4260 A3
Zakelijk recht : Eigendom

SPLITSING IN APPARTEMENTSRECHTEN EEN VVE
Het gebouw waarvan deze bedrijfsunit deel uitmaakt, is gesplitst in vier afzonderlijke appartementsrechten. Voor elke unit is een eigen kadastraal nummer toegekend.
In dit kader is reeds een Vereniging van Eigenaars (VvE) opgericht. Deze VvE is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de gemeenschappelijke delen van het gebouw, zoals onder andere de gevels, het dak, de hoofdentree en de technische installaties voor gemeenschappelijk gebruik.
Als koper van deze unit word je automatisch lid van de VvE en ben je mede-eigenaar van de gemeenschappelijke delen. Leden van de VvE dragen bij aan de gemeenschappelijke kosten via een periodieke bijdrage (servicekosten). De hoogte van deze bijdrage is op dit moment nog niet bekend.

BESTEMMING
Het bestemmingsplan “Bedrijventerrein Oudenrijn” d.d. 03-06-2015 is vigerend. Op de plankaart is het object aangemerkt met bestemming “Bedrijventerrein” en de functieaanduidingen “bedrijf tot en met categorie 3.2” en “detailhandel volumineus”.

Voor nadere informatie omtrent de bestemming en gebruikersmogelijkheden verwijzen wij u naar de gemeente Utrecht.

OPLEVERINGSNIVEAU
Het object wordt opgeleverd in de huidige gebruikte, bouwkundige en technische en milieukundige staat, met tenminste de navolgende voorzieningen:

BEDRIJFSRUIMTE:
• vrije hoogte deels circa 6 meter;
• vloerbelasting circa 1.500 kg/m² (begane grond);
• betonvloer (begane grond);
• handmatig bedienbare overheaddeuren;
• heaters;
• TL-opbouwverlichtingsarmaturen;
• meterkasten met bemetering.

KANTOORRUIMTE:
• deels systeemplafonds met verlichtingsarmaturen;
• bestaande scheidingswanden;
• centrale verwarming voorzien van radiatoren;
• pantry’s;
• deels voorzien van airco splitsunits
• toiletten;
• deels voorzien van kabelgoten.

PARKEREN
2 toegewezen parkeerplaatsen op eigen terrein aanwezig.

ENERGIELABEL
B.

AANVAARDING
In overleg, kan spoedig.

KOOPVOORWAARDEN

KOOPPRIJS
€ 385.000,-- kosten koper. Partijen zullen niet opteren voor een met omzetbelasting belaste levering.
Alle kosten verbonden aan de eigendomsoverdracht, waaronder te verstaan de notariële kosten (o.a. koopovereenkomst, akte van levering), kadastraal recht, verschuldigde overdrachtsbelasting, eventuele omzetbelasting en de kosten wegens de levering en overdracht van het verkochte zijn voor rekening van koper.

AANVAARDING/LEVERING
De onroerende zaak wordt leeg en ontruimd geleverd, vrij van huur en gebruik, in de huidige gebruikte, bouwkundige, technische, milieukundige, juridische staat, de staat “as-is” met alle daarbij behorende rechten en aanspraken, lasten en beperkingen, zichtbare en onzichtbare gebreken, heersende en lijdende erfdienstbaarheden, en kwalitatieve rechten en plichten, doch vrij van hypotheken, beslagen en inschrijvingen daarvan. De koper dient kennis te nemen van de inhoud van de laatste akte van levering.

MILIEU
Het is de verkoper niet bekend dat de onroerende zaak verontreiniging bevat die ten nadele strekt van het beoogde gebruik, dan wel kan leiden tot een verplichting tot sanering of andere maatregelen, en dat er ondergrondse tanks voor het opslaan van (vloei-)stoffen aanwezig zijn. Het is de verkoper niet bekend dat er (bouw-)materialen zijn toegepast die op enigerlei wijze schadelijk zijn voor mens of milieu of agressief zijn ten opzichte van andere toegepaste materialen. Koper aanvaardt de milieukundige toestand van de onroerende zaak in de huidige staat en vrijwaart verkoper voor eventuele aanspraken van derden ter zake. Koper is bekend met de inhoud van het verkennend bodemonderzoek d.d. 10-12-2001 verricht door Van Dijk Geo- en Milietechniek B.V. opdracht¬nummer 5336.01. Verontreinigings- en restrisico van de bijbehorende grond en grondwater, alle eigenschappen en verontreinigingen, de eventuele aanwezigheid van asbesthoudende stoffen en/of schadelijke materialen en/of stoffen, zowel de bekende als de onbekende, komen voor rekening en risico van koper. Koper vrijwaart verkoper voor alle aanspraken, claims en verplichtingen te dier zake.

NOTARISKANTOOR
Koper is vrij om te bepalen welk notariskantoor zal worden belast met het opmaken van de koopovereenkomst en de notariële akte van levering.

KOOPOVEREENKOMST
In de op te maken koopovereenkomst zullen de gebruikelijke bepalingen worden opgenomen. Daarnaast zullen de koopovereenkomst en de akte van levering die bedingen bevatten die de notaris nodig acht en normaal gebruikelijk zijn.

ZEKERHEIDSSTELLING
Koper dient binnen 14 dagen na ondertekening van de koopovereenkomst een bankgarantie te stellen van 10% van de koopsom aan het notariskantoor.

HUURVOORWAARDEN

HUURPRIJS
€ 3.000,-- per maand te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, per maand vooruit te voldoen.

SERVICEKOSTEN
€ 100,- per maand te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, per maand vooruit te voldoen, als verrekenbaar voorschot op de kosten van onder andere de volgende leveringen en diensten:
· kosten voorvloeiende uit de Vereniging van Eigenaren;
· 5% administratiekosten over bovengenoemde leveringen en diensten.

KOSTEN NUTSBEDRIJVEN
Rechtstreeks door huurder te voldoen aan desbetreffende nutsbedrijven.

ONDERMAAT/OVERMAAT
Indien de opgegeven grootte (ondermaat/overmaat) van de onroerende zaak niet juist is, ontleent geen van partijen daaraan rechten.

HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar. Kortere huurperioden zijn bespreekbaar.

OPZEGTERMIJN
Uiterlijk 12 (twaalf) maanden voor het aflopen van een huurtermijn.

HUURPRIJSINDEXERING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks Alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een kwartaalverplichting huur plus servicekosten en de over het totaal verschuldigde BTW.

B.T.W.
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel volledig wordt gecompenseerd.

HUUROVEREENKOMST
Gebaseerd op het model huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, zoals is vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2025. Van deze overeenkomst maken deel uit de bijhorende “Algemene bepalingen huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230A BW”.

OVERIG

BIJLAGEN
• foto's;
• plattegrondtekeningen;
• 3d impressies;
• meting conform NEN 2580;
• kadastrale kaart;
• energielabel;
• locatieplattegrond.

De volgende bescheiden kunnen op aanvraag worden verstrekt:
· kadastraal uittreksel;
· eigendomsbewijs d.d. 28 maart 2002;
· bodeminformatie (omgevingsrapportage);
· verkennend bodemonderzoek d.d. 10-12-2001 verricht door Van Dijk Geo- en Milietechniek B.V. opdrachtnummer 5336.01;
· energielabel;
· statische berekening onderbouw;
· tekeningen;
· akte van splitsing;
· opname rapport bouwkundig d.d. 19-02-2025;
· NEN meetapport.

WWFT
Ons kantoor en onze dienstverlening vallen onder de Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme). Wij dienen daardoor van iedere koper verplicht de identiteit vast te stellen en te verifiëren alsmede de herkomst van het vermogen te onderzoeken alvorens een onderhandeling aan te kunnen gaan.

BIJZONDERHEDEN
Deze informatie is geheel vrijblijvend en mag niet worden beschouwd als een aanbieding of offerte en wordt verstrekt onder voorbehoud van goedkeuring door verhuurder c.q. verkoper.

Aan de in deze informatie vermelde teksten, tekeningen en opgegeven metrages kunnen geen rechten worden ontleend. De als bijlagen opgenomen plattegrondtekening(en) zijn van indicatieve aard.

Kenmerken

Overdracht

Vraagprijs
€ 385.000 kosten koper
Huurprijs
€ 3.000 per maand
Servicekosten
€ 100 per maand (21% BTW van toepassing)
Aangeboden sinds
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
In overleg

Bouw

Hoofdfunctie
Bedrijfshal
Mogelijke functie(s)
Kantoorruimte
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
2025

Oppervlakten

Oppervlakte
322 m²
Bedrijfshal oppervlak
322 m²
Vrije hoogte
6 m
Draagvermogen
1.500 kg/m²

Indeling

Voorzieningen
Airconditioning, overheaddeuren, betonvloer, toilet en pantry

Energie

Energielabel
B

Omgeving

Ligging
Bedrijventerrein

Parkeergelegenheid

Parkeerplaatsen
2 niet-overdekte parkeerplaatsen

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.

Strijkviertel 46-D

€ 3.000 /mnd € 385.000 k.k.