Omschrijving
TE KOOP - TE HUUR
In het representatieve nieuwbouwproject aan de Smithweg in Goes komen vijf moderne en energiezuinige bedrijfsunits beschikbaar voor verkoop of verhuur: units 15, 16, 17, 18 en 19. De units worden ontwikkeld op een uitstekend bereikbare locatie op bedrijventerrein De Poel II, nabij uitvalswegen richting de A58, A256 en A29 (richting Zeeland, Antwerpen en Rotterdam).
Opleveringsindicatie 4e kwartaal 2025
Unit 15, huisnummer 16-14
BVO Begane grond ca. 65 m²
BVO Verdieping Ca. 62 m²
Koopsom ex btw vrij op naam € 199.500
Huurprijs per maand ex btw € 1.165
Unit 16, huisnummer 16-15
BVO Begane grond ca. 50 m²
BVO Verdieping Ca. 49 m²
Koopsom ex btw vrij op naam € 179.000
Huurprijs per maand ex btw € 900
Unit 17, huisnummer 16-16
BVO Begane grond ca. 50 m²
BVO Verdieping Ca. 49 m²
Koopsom ex btw vrij op naam € 179.000
Huurprijs per maand ex btw € 900
Unit 18, huisnummer 16-17
BVO Begane grond ca. 50 m²
BVO Verdieping Ca. 49 m²
Koopsom ex btw vrij op naam € 179.000
Huurprijs per maand ex btw € 900
Unit 19, huisnummer 16-18
BVO Begane grond ca. 50 m²
BVO Verdieping Ca. 49 m²
Koopsom ex btw vrij op naam € 179.000
Huurprijs per maand ex btw € 900
Technische kenmerken:
De bedrijfsunits die we hier te koop aanbieden zijn standaard uitgerust met:
• Toilet op de begane grond (optioneel)
• Keukentje op de verdieping (optioneel)
• Spoelbak met kraan op de begane grond (optioneel)
• Stalen trap naar verdieping (gepoedercoat met leuning)
• Stalen overheaddeur (Hörmann) met elektrische aandrijving en afstandsbediening
• Overheaddeur 4.0 x 4.5 m (bxh)
• Sensorverlichting en meerdere stopcontacten (optioneel)
• Isolerende sandwichpanelen (Rc ? 3,7)
• Verdiepingsvloer (staal) met 250 kg/m² draagvermogen
• Monolithisch afgewerkte betonvloer, draagkracht 1000 kg/m²
• Kunststof kozijnen HR++ glas (draai-/kiepramen op verdieping)
• Dakconstructie geschikt voor zonnepanelen (20 kg/m²)
• Gebouwd volgens Bouwbesluit lichte industriefunctie
Optioneel is het mogelijk de unit uit te laten voeren met een keukenblokje, toiletruimte, spoelbak met koud water en extra wandcontactdozen en verlichting. Kostenindicatie ca. € 5.000 ex btw
Bij verhuur worden deze kosten in de huur verdisconteerd.
Bestemming en gebruiksmogelijkheden
De bedrijfsunits vallen onder het bestemmingsplan 'Bedrijventerrein (BT)', met brede gebruiksmogelijkheden waaronder:
• Bedrijvigheid t/m categorie 3.2 (Staat van Bedrijfsactiviteiten)
• Showroom (max. 1.500 m²)
• Kantoor als nevenfunctie
• Webshops en opslag
• Verkooppunten motorbrandstoffen (zonder LPG)
• Nutsvoorzieningen
• Auto-, motor- en botenverkoop
• Aan huis gebonden beroepen en bedrijven
Als u deze link gebruikt komt u op de staat bedrijfsactiviteiten waar u uw bedrijf kunt toetsen aan de mogelijkheden binnen het bestemmingsplan.
We hebben een uitgebreidere technische omschrijving en tekeningen beschikbaar.
Vereniging van Eigenaren:
Er wordt een actieve VvE opgericht: Vereniging van Eigenaars Bedrijfsunits Smithweg.
Als je eigenaar bent van een bedrijfsruimte in een bedrijvencomplex, dan krijg je vaak te maken met een Vereniging van Eigenaars, ofwel VvE.
Deze vereniging zorgt voor het beheer en onderhoud van alle gedeelde onderdelen van het terrein en het gebouw. Denk bijvoorbeeld aan het dak, de gevels, de fundering, parkeerplaatsen, toegangswegen, verlichting en evt. groenvoorziening. Al deze onderdelen zijn gemeenschappelijk eigendom van de verschillende eigenaren, en daar moet dus samen voor gezorgd worden.
De VvE regelt dat dit goed gebeurt. Ze zorgt dat het onderhoud wordt gepland en uitgevoerd, bijvoorbeeld als het dak moet worden nagekeken of de bestrating opnieuw gelegd moet worden. Ook beheert de VvE de financiën: alle eigenaren betalen een vast bedrag per maand of per jaar, waarmee dit onderhoud betaald wordt. Daarnaast wordt er meestal gespaard voor toekomstige kosten, zodat er bij groot onderhoud niet ineens hoge bedragen nodig zijn.
Verder sluit de VvE belangrijke verzekeringen af, zoals een opstalverzekering voor het gebouw zelf. Ook ziet de vereniging erop toe dat alle eigenaren zich houden aan de afspraken die met elkaar zijn gemaakt. Dat kan bijvoorbeeld gaan over het netjes gebruiken van parkeerplaatsen, het voorkomen van overlast of het uiterlijk van de bedrijfsunits.
Eén keer per jaar, of vaker als nodig, komt de VvE bij elkaar voor een vergadering. Alle eigenaren mogen dan meepraten en meebeslissen over wat er gebeurt, bijvoorbeeld over het onderhoudsplan of de jaarlijkse begroting.
Zo’n VvE is in veel gevallen verplicht. Als het bedrijvencomplex officieel is opgedeeld in losse bedrijfsruimtes (appartementsrechten), dan moet er volgens de wet een VvE bestaan. Iedereen die een ruimte bezit is dan automatisch lid van de vereniging en draagt bij aan de kosten.
Een voorbeeld maakt het nog wat duidelijker. Stel, tien ondernemers hebben elk een eigen bedrijfsunit in hetzelfde gebouw. Ze maken allemaal gebruik van dezelfde parkeerplaats, dezelfde oprit en het gezamenlijke dak.
In plaats van dat iedere eigenaar voor zich het onderhoud moet regelen, zorgt de VvE dat dit centraal gebeurt en eerlijk wordt verdeeld. Zo weet iedereen waar hij aan toe is en blijft het terrein in goede staat.
Onder meer opgenomen in de VvE-bijdrage:
• Opstalverzekering (o.b.v. € 3.600.000,-)
• Beheerkosten en bestuursvergoeding
• Onderhoud terrein en gevels
• Gemeenschappelijke elektra/water
• Reservefonds groot onderhoud (0,5% van de herbouwwaarde)
• Bijdrage VvE Belang
Indicatieve maandbijdrage per unit:
Unit Breukdeel VvE-bijdrage (p/m)
15 85 € 64,58
16 66 € 50,15
17 66 € 50,15
18 66 € 50,15
19 66 € 50,15
Informatie over verhuur:
Essentialia huurcontract:
Huurcontract:
Alle tussen partijen overeengekomen afspraken worden vastgelegd in een huurovereenkomst volgens het laatste model van de Raad Onroerende Zaken betrekking hebbende op kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van art. 7:230a BW. De bijbehorende algemene bepalingen maken hiervan onlosmakelijk deel uit.
Huuringangsdatum:
Beschikbaar op korte termijn.
Duur contract:
5 jaar, andere huurtermijnen in overleg.
Verlenging:
Indien de huurovereenkomst niet of niet tijdig is opgezegd wordt de huurovereenkomst automatisch verlengd voor een periode van 5 jaar.
Beëindiging:
Beëindiging van de huurovereenkomst is mogelijk tegen het einde van een huurtermijn, met inachtneming van een opzegtermijn van 12 maanden. Opzegging dient schriftelijk per aangetekend schrijven te geschieden.
Huurprijsbetaling:
De betalingsverplichting van huurder bestaat uit de huurprijs en de hierover verschuldigde omzetbelasting. De betaling dient per maand voorafgaand aan de betreffende huurperiode te worden voldaan.
Huurprijsindexering:
De huurprijs zal jaarlijks worden geïndexeerd op basis van het consumenten prijsindex-cijfer (CPI) reeks Alle Huishoudens. Deze gegevens worden gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Omzetbelasting:
Conform het gehanteerde model van huurovereenkomst, opteren partijen voor een met BTW belaste verhuur, waarbij huurder verklaart dat huurder het gehuurde voor tenminste 90% blijvend zal gebruiken of laten gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van BTW.
Indien terzake van de BTW een volmacht moet worden afgegeven door huurder, zal hij deze binnen 2 maanden na ingangsdatum van de huurovereenkomst in het bezit stellen van verhuurder/beheerder.
Indien, door een te late indiening ervan, de belastingdienst sancties oplegt, zijn de consequenties voor rekening van huurder.
Zekerheidstelling:
Door huurder dient een waarborgsom te worden verstrekt ter grootte van een kwartaalverplichting, als waarborg voor het nakomen van haar verplichtingen.
Opleveringsniveau:
Het gehuurde wordt opgeleverd in die staat waarin het gehuurde zich per de ingangsdatum van het huurcontract bevindt. Verhuurd wordt uitsluitend indien hier niet expliciet van is afgeweken het casco.
In het representatieve nieuwbouwproject aan de Smithweg in Goes komen vijf moderne en energiezuinige bedrijfsunits beschikbaar voor verkoop of verhuur: units 15, 16, 17, 18 en 19. De units worden ontwikkeld op een uitstekend bereikbare locatie op bedrijventerrein De Poel II, nabij uitvalswegen richting de A58, A256 en A29 (richting Zeeland, Antwerpen en Rotterdam).
Opleveringsindicatie 4e kwartaal 2025
Unit 15, huisnummer 16-14
BVO Begane grond ca. 65 m²
BVO Verdieping Ca. 62 m²
Koopsom ex btw vrij op naam € 199.500
Huurprijs per maand ex btw € 1.165
Unit 16, huisnummer 16-15
BVO Begane grond ca. 50 m²
BVO Verdieping Ca. 49 m²
Koopsom ex btw vrij op naam € 179.000
Huurprijs per maand ex btw € 900
Unit 17, huisnummer 16-16
BVO Begane grond ca. 50 m²
BVO Verdieping Ca. 49 m²
Koopsom ex btw vrij op naam € 179.000
Huurprijs per maand ex btw € 900
Unit 18, huisnummer 16-17
BVO Begane grond ca. 50 m²
BVO Verdieping Ca. 49 m²
Koopsom ex btw vrij op naam € 179.000
Huurprijs per maand ex btw € 900
Unit 19, huisnummer 16-18
BVO Begane grond ca. 50 m²
BVO Verdieping Ca. 49 m²
Koopsom ex btw vrij op naam € 179.000
Huurprijs per maand ex btw € 900
Technische kenmerken:
De bedrijfsunits die we hier te koop aanbieden zijn standaard uitgerust met:
• Toilet op de begane grond (optioneel)
• Keukentje op de verdieping (optioneel)
• Spoelbak met kraan op de begane grond (optioneel)
• Stalen trap naar verdieping (gepoedercoat met leuning)
• Stalen overheaddeur (Hörmann) met elektrische aandrijving en afstandsbediening
• Overheaddeur 4.0 x 4.5 m (bxh)
• Sensorverlichting en meerdere stopcontacten (optioneel)
• Isolerende sandwichpanelen (Rc ? 3,7)
• Verdiepingsvloer (staal) met 250 kg/m² draagvermogen
• Monolithisch afgewerkte betonvloer, draagkracht 1000 kg/m²
• Kunststof kozijnen HR++ glas (draai-/kiepramen op verdieping)
• Dakconstructie geschikt voor zonnepanelen (20 kg/m²)
• Gebouwd volgens Bouwbesluit lichte industriefunctie
Optioneel is het mogelijk de unit uit te laten voeren met een keukenblokje, toiletruimte, spoelbak met koud water en extra wandcontactdozen en verlichting. Kostenindicatie ca. € 5.000 ex btw
Bij verhuur worden deze kosten in de huur verdisconteerd.
Bestemming en gebruiksmogelijkheden
De bedrijfsunits vallen onder het bestemmingsplan 'Bedrijventerrein (BT)', met brede gebruiksmogelijkheden waaronder:
• Bedrijvigheid t/m categorie 3.2 (Staat van Bedrijfsactiviteiten)
• Showroom (max. 1.500 m²)
• Kantoor als nevenfunctie
• Webshops en opslag
• Verkooppunten motorbrandstoffen (zonder LPG)
• Nutsvoorzieningen
• Auto-, motor- en botenverkoop
• Aan huis gebonden beroepen en bedrijven
Als u deze link gebruikt komt u op de staat bedrijfsactiviteiten waar u uw bedrijf kunt toetsen aan de mogelijkheden binnen het bestemmingsplan.
We hebben een uitgebreidere technische omschrijving en tekeningen beschikbaar.
Vereniging van Eigenaren:
Er wordt een actieve VvE opgericht: Vereniging van Eigenaars Bedrijfsunits Smithweg.
Als je eigenaar bent van een bedrijfsruimte in een bedrijvencomplex, dan krijg je vaak te maken met een Vereniging van Eigenaars, ofwel VvE.
Deze vereniging zorgt voor het beheer en onderhoud van alle gedeelde onderdelen van het terrein en het gebouw. Denk bijvoorbeeld aan het dak, de gevels, de fundering, parkeerplaatsen, toegangswegen, verlichting en evt. groenvoorziening. Al deze onderdelen zijn gemeenschappelijk eigendom van de verschillende eigenaren, en daar moet dus samen voor gezorgd worden.
De VvE regelt dat dit goed gebeurt. Ze zorgt dat het onderhoud wordt gepland en uitgevoerd, bijvoorbeeld als het dak moet worden nagekeken of de bestrating opnieuw gelegd moet worden. Ook beheert de VvE de financiën: alle eigenaren betalen een vast bedrag per maand of per jaar, waarmee dit onderhoud betaald wordt. Daarnaast wordt er meestal gespaard voor toekomstige kosten, zodat er bij groot onderhoud niet ineens hoge bedragen nodig zijn.
Verder sluit de VvE belangrijke verzekeringen af, zoals een opstalverzekering voor het gebouw zelf. Ook ziet de vereniging erop toe dat alle eigenaren zich houden aan de afspraken die met elkaar zijn gemaakt. Dat kan bijvoorbeeld gaan over het netjes gebruiken van parkeerplaatsen, het voorkomen van overlast of het uiterlijk van de bedrijfsunits.
Eén keer per jaar, of vaker als nodig, komt de VvE bij elkaar voor een vergadering. Alle eigenaren mogen dan meepraten en meebeslissen over wat er gebeurt, bijvoorbeeld over het onderhoudsplan of de jaarlijkse begroting.
Zo’n VvE is in veel gevallen verplicht. Als het bedrijvencomplex officieel is opgedeeld in losse bedrijfsruimtes (appartementsrechten), dan moet er volgens de wet een VvE bestaan. Iedereen die een ruimte bezit is dan automatisch lid van de vereniging en draagt bij aan de kosten.
Een voorbeeld maakt het nog wat duidelijker. Stel, tien ondernemers hebben elk een eigen bedrijfsunit in hetzelfde gebouw. Ze maken allemaal gebruik van dezelfde parkeerplaats, dezelfde oprit en het gezamenlijke dak.
In plaats van dat iedere eigenaar voor zich het onderhoud moet regelen, zorgt de VvE dat dit centraal gebeurt en eerlijk wordt verdeeld. Zo weet iedereen waar hij aan toe is en blijft het terrein in goede staat.
Onder meer opgenomen in de VvE-bijdrage:
• Opstalverzekering (o.b.v. € 3.600.000,-)
• Beheerkosten en bestuursvergoeding
• Onderhoud terrein en gevels
• Gemeenschappelijke elektra/water
• Reservefonds groot onderhoud (0,5% van de herbouwwaarde)
• Bijdrage VvE Belang
Indicatieve maandbijdrage per unit:
Unit Breukdeel VvE-bijdrage (p/m)
15 85 € 64,58
16 66 € 50,15
17 66 € 50,15
18 66 € 50,15
19 66 € 50,15
Informatie over verhuur:
Essentialia huurcontract:
Huurcontract:
Alle tussen partijen overeengekomen afspraken worden vastgelegd in een huurovereenkomst volgens het laatste model van de Raad Onroerende Zaken betrekking hebbende op kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van art. 7:230a BW. De bijbehorende algemene bepalingen maken hiervan onlosmakelijk deel uit.
Huuringangsdatum:
Beschikbaar op korte termijn.
Duur contract:
5 jaar, andere huurtermijnen in overleg.
Verlenging:
Indien de huurovereenkomst niet of niet tijdig is opgezegd wordt de huurovereenkomst automatisch verlengd voor een periode van 5 jaar.
Beëindiging:
Beëindiging van de huurovereenkomst is mogelijk tegen het einde van een huurtermijn, met inachtneming van een opzegtermijn van 12 maanden. Opzegging dient schriftelijk per aangetekend schrijven te geschieden.
Huurprijsbetaling:
De betalingsverplichting van huurder bestaat uit de huurprijs en de hierover verschuldigde omzetbelasting. De betaling dient per maand voorafgaand aan de betreffende huurperiode te worden voldaan.
Huurprijsindexering:
De huurprijs zal jaarlijks worden geïndexeerd op basis van het consumenten prijsindex-cijfer (CPI) reeks Alle Huishoudens. Deze gegevens worden gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Omzetbelasting:
Conform het gehanteerde model van huurovereenkomst, opteren partijen voor een met BTW belaste verhuur, waarbij huurder verklaart dat huurder het gehuurde voor tenminste 90% blijvend zal gebruiken of laten gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van BTW.
Indien terzake van de BTW een volmacht moet worden afgegeven door huurder, zal hij deze binnen 2 maanden na ingangsdatum van de huurovereenkomst in het bezit stellen van verhuurder/beheerder.
Indien, door een te late indiening ervan, de belastingdienst sancties oplegt, zijn de consequenties voor rekening van huurder.
Zekerheidstelling:
Door huurder dient een waarborgsom te worden verstrekt ter grootte van een kwartaalverplichting, als waarborg voor het nakomen van haar verplichtingen.
Opleveringsniveau:
Het gehuurde wordt opgeleverd in die staat waarin het gehuurde zich per de ingangsdatum van het huurcontract bevindt. Verhuurd wordt uitsluitend indien hier niet expliciet van is afgeweken het casco.
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.