Omschrijving
Het kantorencomplex is gelegen naast het Vredespaleis in de Internationale Zone van Den Haag en huisvest een diverse mix van organisaties waarvan NIBC en Octrooibureau V.O. de grootste zijn.
De beschikbare ruimte bevindt zicht in het monumentale gedeelte van het complex aan de Burgemeester van Karnebeeklaan, wat onderdeel uit maakt van het kantorencomplex "The Zone". De beschikbare ruimtes zijn opgedeeld in diverse aaneengesloten kamers gelegen op de tweede verdieping. De kantoorruimte is voorzien van een eigen opgang, pantry en toilet.
Naast het Vredespaleis zijn in de directe omgeving diverse gerenommeerde organisaties gehuisvest, waaronder het hoofdbureau van de Politie Haaglanden, Octrooibureau V.O., Burson Marsteller, NIBC en verschillende ambassades.
ADRES
Burgemeester van Karnebeeklaan 6-8 (2585 BB) Den Haag.
OPPERVLAKTE
Voor de verhuur is circa 280 m² VVO kantoorruimte beschikbaar gelegen op de 2e verdieping.
Onder verhuurbaar vloeroppervlak (VVO) wordt verstaan:
het bruto vloeroppervlak (gemeten van glaslijn tot glaslijn en aan de binnenzijden van de buitenmuren), exclusief stijgpunten en technische ruimten, doch inclusief gangen, toiletten en dergelijke.
PARKEREN
De parkeernorm is 1:100, in de ondergelegen parkeergarage. De parkeerplaatsen betreffen zwerfplekken.
KADASTRALE GEGEVENS
Gemeente: ’s-Gravenhage
Sectie: P
Nummer: 10467
HUURPRIJS
De huurprijs voor de kantoorruimte en voor de parkeerplaatsen is als volgt:
Kantoorruimte
Huurprijs op aanvraag.
Parkeerplaatsen
€ 1.500,- per plaats per jaar.
Bovengenoemde bedragen dienen te worden vermeerderd met de verschuldigde BTW.
BTW-STATUS
Verhuurder wenst te opteren voor een BTW belaste verhuur.
Huurder dient voor tenminste 90% met omzetbelasting belaste prestaties te verrichten. Indien huurder niet aan dit criterium voldoet, zal van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur.
In dit geval wordt de overeengekomen kale huurprijs, zonder de omzetbelasting, dusdanig verhoogd dat het voor de verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
SERVICEKOSTEN
De servicekosten zijn als voorschot bij vooruitbetaling verschuldigd, op basis van jaarlijkse nacalculatie.
De servicekosten bedragen € 50,00 per m² per jaar, te vermeerderen met BTW.
LEVERING EN DIENSTEN
In de servicekosten zijn onder andere de volgende leveringen en diensten inbegrepen:
- Gasverbruik inclusief vastrecht;
- Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
- Waterverbruik inclusief vastrecht;
- Onderhoud buitenterrein en groenvoorziening;
- Onderhoud en periodieke controle van brandblusapparatuur;
- Onderhoud en periodieke controle van noodverlichtingsinstallatie;
- Onderhoud en periodieke controle van verwarmings-, koel- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
- Onderhoud en periodieke controle van drukverhogingsinstallatie;
- Onderhoud en periodieke controle van de glazenwasinstallatie;
- Onderhoud van de gemeenschappelijke verlichting;
- Onderhoud en periodieke controle van liftinstallatie(s);
- Schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing buitenzijde alsmede
binnenzijde gemeenschappelijke ruimten;
- Onderhoud en periodieke controle van de automatische deurbediening;
- Onderhoud van de gevel (inclusief reiniging);
- Onderhoud van het dak;
- Gebruikersheffingen;
- Assurantiepremie binnen- en buitenbeglazing;
- Ongediertebestrijding;
- 5 % administratiekosten over bovenstaande zaken.
BIJZONDERHEDEN
De begane grond van ‘The Zone’ is momenteel ingericht als dynamische ontvangstruimte met diverse voorzieningen als een coffeecorner, evenementenruimte en vergaderruimten (welke per dagdeel worden verhuurd).
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maand-prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-alle huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
HUURPRIJSBETALING
Per kwartaal vooruit.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met verlengingsperioden van 5 (vijf) jaar.
OPLEVERING
Het object is onder meer voorzien van de navolgende faciliteiten:
- Fraaie monumentale gevel;
- Representatieve centrale entree;
- Sanitaire voorziening;
- Pantry;
- Deels dubbele beglazing;
- Topkoeling;
- Te openen ramen;
- (LED)verlichting;
- Verwarming middels radiatoren;
- Databekabeling;
- Vloerbedekking;
- Diverse brandwerende voorzieningen;
- Royale binnentuin;
- Fietsenstalling in de parkeergarage;
- Coffeecorner op de begane grond met lunchvoorzieningen en koffiemeubel;
- Eventueel gebruik van de bedrijfskantine van NIBC tegen marktconforme prijzen.
AANVAARDING
In overleg.
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie, ter grootte van 3 (drie) kalendermaanden huur en servicekosten, beiden te vermeerderen met BTW.
HUUROVEREENKOMST
Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7: 230a BW conform het model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) zoals op 3 juni 2025 gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te Den Haag en aldaar ingeschreven onder nummer 11/2025, alsmede de daarbij behorende algemene bepalingen.
LOCATIE & BEREIKBAARHEID
Het object is gelegen aan de Burgemeester van Karnebeeklaan in de Internationale Zone, tussen het oude centrum van Den Haag en Scheveningen. Op loopafstand is de Bankastraat gelegen met diverse faciliteiten zoals een supermarkt, bakker, slager, kapper, stomerij en diverse lunchrooms.
Het object is met eigen vervoer goed te bereiken. Het Hubertusviaduct en de Raamweg, welke op enkele minuten zijn gelegen, dragen bij aan een optimale aansluiting op het rijkswegennet (A44/A4 Amsterdam-Rotterdam en A12 Den Haag-Utrecht).
Tramhalte Vredespaleis is op 2 minuten loopafstand gelegen en geeft via lijn 1 onder andere een directe aansluiting op de NS station Den Haag Hollands Spoor. Bus 24 ligt op 5 minuten loopafstand en geeft een directe aansluiting op NS station Den Haag Centraal Station.
ENERGIELABEL
De kantoorruimte beschikt over Energielabel A.
COURTAGE
Mocht door bemiddeling van NDRP Real Estate een transactie tot stand komen, dan zult u ons hiervoor geen courtage verschuldigd zijn.
De beschikbare ruimte bevindt zicht in het monumentale gedeelte van het complex aan de Burgemeester van Karnebeeklaan, wat onderdeel uit maakt van het kantorencomplex "The Zone". De beschikbare ruimtes zijn opgedeeld in diverse aaneengesloten kamers gelegen op de tweede verdieping. De kantoorruimte is voorzien van een eigen opgang, pantry en toilet.
Naast het Vredespaleis zijn in de directe omgeving diverse gerenommeerde organisaties gehuisvest, waaronder het hoofdbureau van de Politie Haaglanden, Octrooibureau V.O., Burson Marsteller, NIBC en verschillende ambassades.
ADRES
Burgemeester van Karnebeeklaan 6-8 (2585 BB) Den Haag.
OPPERVLAKTE
Voor de verhuur is circa 280 m² VVO kantoorruimte beschikbaar gelegen op de 2e verdieping.
Onder verhuurbaar vloeroppervlak (VVO) wordt verstaan:
het bruto vloeroppervlak (gemeten van glaslijn tot glaslijn en aan de binnenzijden van de buitenmuren), exclusief stijgpunten en technische ruimten, doch inclusief gangen, toiletten en dergelijke.
PARKEREN
De parkeernorm is 1:100, in de ondergelegen parkeergarage. De parkeerplaatsen betreffen zwerfplekken.
KADASTRALE GEGEVENS
Gemeente: ’s-Gravenhage
Sectie: P
Nummer: 10467
HUURPRIJS
De huurprijs voor de kantoorruimte en voor de parkeerplaatsen is als volgt:
Kantoorruimte
Huurprijs op aanvraag.
Parkeerplaatsen
€ 1.500,- per plaats per jaar.
Bovengenoemde bedragen dienen te worden vermeerderd met de verschuldigde BTW.
BTW-STATUS
Verhuurder wenst te opteren voor een BTW belaste verhuur.
Huurder dient voor tenminste 90% met omzetbelasting belaste prestaties te verrichten. Indien huurder niet aan dit criterium voldoet, zal van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur.
In dit geval wordt de overeengekomen kale huurprijs, zonder de omzetbelasting, dusdanig verhoogd dat het voor de verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
SERVICEKOSTEN
De servicekosten zijn als voorschot bij vooruitbetaling verschuldigd, op basis van jaarlijkse nacalculatie.
De servicekosten bedragen € 50,00 per m² per jaar, te vermeerderen met BTW.
LEVERING EN DIENSTEN
In de servicekosten zijn onder andere de volgende leveringen en diensten inbegrepen:
- Gasverbruik inclusief vastrecht;
- Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
- Waterverbruik inclusief vastrecht;
- Onderhoud buitenterrein en groenvoorziening;
- Onderhoud en periodieke controle van brandblusapparatuur;
- Onderhoud en periodieke controle van noodverlichtingsinstallatie;
- Onderhoud en periodieke controle van verwarmings-, koel- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
- Onderhoud en periodieke controle van drukverhogingsinstallatie;
- Onderhoud en periodieke controle van de glazenwasinstallatie;
- Onderhoud van de gemeenschappelijke verlichting;
- Onderhoud en periodieke controle van liftinstallatie(s);
- Schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing buitenzijde alsmede
binnenzijde gemeenschappelijke ruimten;
- Onderhoud en periodieke controle van de automatische deurbediening;
- Onderhoud van de gevel (inclusief reiniging);
- Onderhoud van het dak;
- Gebruikersheffingen;
- Assurantiepremie binnen- en buitenbeglazing;
- Ongediertebestrijding;
- 5 % administratiekosten over bovenstaande zaken.
BIJZONDERHEDEN
De begane grond van ‘The Zone’ is momenteel ingericht als dynamische ontvangstruimte met diverse voorzieningen als een coffeecorner, evenementenruimte en vergaderruimten (welke per dagdeel worden verhuurd).
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maand-prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-alle huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
HUURPRIJSBETALING
Per kwartaal vooruit.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met verlengingsperioden van 5 (vijf) jaar.
OPLEVERING
Het object is onder meer voorzien van de navolgende faciliteiten:
- Fraaie monumentale gevel;
- Representatieve centrale entree;
- Sanitaire voorziening;
- Pantry;
- Deels dubbele beglazing;
- Topkoeling;
- Te openen ramen;
- (LED)verlichting;
- Verwarming middels radiatoren;
- Databekabeling;
- Vloerbedekking;
- Diverse brandwerende voorzieningen;
- Royale binnentuin;
- Fietsenstalling in de parkeergarage;
- Coffeecorner op de begane grond met lunchvoorzieningen en koffiemeubel;
- Eventueel gebruik van de bedrijfskantine van NIBC tegen marktconforme prijzen.
AANVAARDING
In overleg.
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie, ter grootte van 3 (drie) kalendermaanden huur en servicekosten, beiden te vermeerderen met BTW.
HUUROVEREENKOMST
Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7: 230a BW conform het model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) zoals op 3 juni 2025 gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te Den Haag en aldaar ingeschreven onder nummer 11/2025, alsmede de daarbij behorende algemene bepalingen.
LOCATIE & BEREIKBAARHEID
Het object is gelegen aan de Burgemeester van Karnebeeklaan in de Internationale Zone, tussen het oude centrum van Den Haag en Scheveningen. Op loopafstand is de Bankastraat gelegen met diverse faciliteiten zoals een supermarkt, bakker, slager, kapper, stomerij en diverse lunchrooms.
Het object is met eigen vervoer goed te bereiken. Het Hubertusviaduct en de Raamweg, welke op enkele minuten zijn gelegen, dragen bij aan een optimale aansluiting op het rijkswegennet (A44/A4 Amsterdam-Rotterdam en A12 Den Haag-Utrecht).
Tramhalte Vredespaleis is op 2 minuten loopafstand gelegen en geeft via lijn 1 onder andere een directe aansluiting op de NS station Den Haag Hollands Spoor. Bus 24 ligt op 5 minuten loopafstand en geeft een directe aansluiting op NS station Den Haag Centraal Station.
ENERGIELABEL
De kantoorruimte beschikt over Energielabel A.
COURTAGE
Mocht door bemiddeling van NDRP Real Estate een transactie tot stand komen, dan zult u ons hiervoor geen courtage verschuldigd zijn.
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.