Omschrijving
Johan de Wittlaan 3-7 te 's-Gravenhage
OMGEVINGSFACTOREN
Het kantorencomplex is gelegen in het World Forum-gebied, de internationale zone van Den Haag. Direct omringd door instellingen als Europol, OPCW en ambassades, en culturele iconen zoals het Kunstmuseum Den Haag, Museon en Omniversum. De omgeving combineert zakelijke allure met levendige horeca in de Frederik Hendriklaan en hoogwaardige hotels (Marriott, Novotel). Het gebied ondergaat een groene transformatie met duinlandschapsinspiratie en fietsvriendelijke routes.
METRAGE
Het kantorencomplex bestaat uit totaal circa 14.000 m² v.v.o., verdeeld over 3 gebouwen:
Gebouw A, Johan de Wittlaan 3:
1e verdieping ca. 864 m² v.v.o. kantoorruimte;
3e verdieping ca. 925 m² v.v.o. kantoorruimte;
4e verdieping ca. 925 m² v.v.o. kantoorruimte;
5e verdieping ca. 250 m² v.v.o. kantoorruimte;
6e verdieping ca. 553 m² v.v.o. kantoorruimte.
Gebouw B, Johan de Wittlaan 5:
Begane grond ca. 633 m² v.v.o. kantoorruimte;
1e verdieping ca. 689 m² v.v.o. kantoorruimte;
2e verdieping ca. 733 m² v.v.o. kantoorruimte.
Gebouw C, Johan de Wittlaan 7:
Begane grond ca. 679 m² v.v.o. kantoorruimte - vanaf 1 oktober 2026 beschikbaar;
1e verdieping ca. 743 m² v.v.o. kantoorruimte - vanaf 1 oktober 2026 beschikbaar;
5e verdieping ca. 410 m² v.v.o. kantoorruimte.
Deelverhuur is mogelijk.
Onder verhuurbaar vloeroppervlak (VVO) wordt verstaan:
het bruto vloeroppervlak (gemeten van glaslijn tot glaslijn en aan de binnenzijden van de buitenmuren), exclusief stijgpunten en technische ruimten, doch inclusief gangen, toiletten en dergelijke.
OPLEVERINGSNIVEAU
- Representatieve entree voorzien van een balie;
- Diverse personenliften;
- Dubbele toiletgroep per verdieping + mindervalide toilet op begane grond;
- Pantrymogelijkheid per verdieping;
- Bedrijfsrestaurant;
- Laad- en losruimte voor goederen op begane grond + overheaddeur;
- Mechanische ventilatie voorzien van mechanische koeling;
- Systeemplafonds met energie zuinige en beeldschermvriendelijke HF verlichtingsarmaturen voorzien van aanwezigheidsdetectie;
- Centrale verwarmingsinstallatie bestaande uit HR ketel en ventilatie convectoren in gevelomkasting;
- Te openen ramen;
- Wandcontactdozen, gemonteerd in vloerpotten. Per wandcontactdoos is uitgegaan van 220 volt. Door het gehele gebouw aanwezige verhoogde vloeren;
- Per verdieping beschikt het gebouw over een overwerkregeling welke bedienbaar is vanuit de balie;
- Een bliksem beveiligingsinstallatie;
- Het gebouw is toegankelijk voor mindervaliden en voldoet aan de eisen conform het Handboek van
- Geboden toegang;
- Ontruimingsinstallatie die bij brandmelding een akoestisch signaal geeft van voldoende geluidssterkte;
- Onder het gebouw gelegen beveiligde dubbellaagse parkeergarage.
Verhuurder kan ‘op maat’ indelingswensen van huurder laten intekenen. Huurder kan ook zelf door middel van beschikbare cd-rom indelingsvarianten maken.
BESTEMMINGSPLAN
‘Zorgvliet en World Forum’ vastgesteld d.d. 29-09-2016
Het object valt onder bestemmingscategorie 'Kantoor'
Voor het volledige bestemmingsplan kunt u terecht op: omgevingswet.overheid.nl
ENERGIELABEL
Het object beschikt over energielabel A.
BEREIKBAARHEID
Auto: Rijkswegen A4, A12 en A13 binnen 5 minuten via Johan de Wittlaan.
Openbaar vervoer:
Tram 10 en buslijnen 4/65/88 verbinden direct met Den Haag Centraal en Hollands Spoor.
PARKEREN
261 beveiligde parkeerplaatsen (1 per 57 m²) in een dubbellaagse garage onder het complex.
HUURPRIJS
€ 130,- per m² per jaar te vermeerderen met BTW.
HUURPRIJS PARKEERPLAATS
€ 1.200,- per parkeerplaats jaar te vermeerderen met BTW.
SERVICEKOSTEN
De servicekosten bedragen op voorschotbasis € 45,- per m² per jaar, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting. De bestanddelen zijn als volgt:
- Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
- Waterverbruik inclusief vastrecht;
- Gasverbruik;
- Telefoonkosten;
- Onderhoud en periodieke controle van installaties algemeen;
- Idem van liftinstallaties;
- Idem van gevelreinigingsinstallatie;
- Het schoonhouden van alle gemeenschappelijk ruimten, waaronder worden gerekend de trappenhuizen, de gemeenschappelijke kelderruimten, de keldergangen, de liften etc.;
- Glasbewassing algemeen;
- Groenvoorziening buiten;
- Verzorging huisvuil, containerhuur e.d.;
- Plaagdierenbestrijding;
- Dakinspectie;
- 5% administratiekosten.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaren.
OPZEGTERMIJN
12 (twaalf) maanden.
AANVAARDING
In overleg.
HUURBETALING
Per maand vooruit.
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, voor het eerst 1 jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de Consumentenprijsindex (CPI), Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
BTW
Verhuurder wenst te opteren voor BTW belaste verhuur. Indien huurder niet voldoet aan de criteria, zal er een nader overeen te komen percentage ter compensatie van de gederfde BTW worden vastgesteld.
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie/waarborgsom ter grootte van een bruto betalingsverplichting van minimaal 3 (drie) maanden (huur, servicekosten en BTW), afhankelijk van de financiële gegoedheid van de huurder.
HUUROVEREENKOMST
De huurovereenkomst zal worden opgesteld conform de door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2015 vastgestelde ROZ model Huurovereenkomst KANTOORRUIMTE en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW met aanvullende bepalingen verhuurder met aanvullende bepalingen van verhuurder met aanvullende bepalingen verhuurder.
+++
Bovenstaande objectinformatie is met zorg samengesteld. Voor de juistheid ervan kan door ons geen aansprakelijkheid worden aanvaard, noch aan de vermelde gegevens enig recht worden ontleend. Vermelding van vloer- en overige oppervlakten zijn slechts indicatief en kunnen in werkelijkheid afwijken. Nadrukkelijk is vermeld dat deze informatieverstrekking niet als aanbieding of offerte mag worden beschouwd.
OMGEVINGSFACTOREN
Het kantorencomplex is gelegen in het World Forum-gebied, de internationale zone van Den Haag. Direct omringd door instellingen als Europol, OPCW en ambassades, en culturele iconen zoals het Kunstmuseum Den Haag, Museon en Omniversum. De omgeving combineert zakelijke allure met levendige horeca in de Frederik Hendriklaan en hoogwaardige hotels (Marriott, Novotel). Het gebied ondergaat een groene transformatie met duinlandschapsinspiratie en fietsvriendelijke routes.
METRAGE
Het kantorencomplex bestaat uit totaal circa 14.000 m² v.v.o., verdeeld over 3 gebouwen:
Gebouw A, Johan de Wittlaan 3:
1e verdieping ca. 864 m² v.v.o. kantoorruimte;
3e verdieping ca. 925 m² v.v.o. kantoorruimte;
4e verdieping ca. 925 m² v.v.o. kantoorruimte;
5e verdieping ca. 250 m² v.v.o. kantoorruimte;
6e verdieping ca. 553 m² v.v.o. kantoorruimte.
Gebouw B, Johan de Wittlaan 5:
Begane grond ca. 633 m² v.v.o. kantoorruimte;
1e verdieping ca. 689 m² v.v.o. kantoorruimte;
2e verdieping ca. 733 m² v.v.o. kantoorruimte.
Gebouw C, Johan de Wittlaan 7:
Begane grond ca. 679 m² v.v.o. kantoorruimte - vanaf 1 oktober 2026 beschikbaar;
1e verdieping ca. 743 m² v.v.o. kantoorruimte - vanaf 1 oktober 2026 beschikbaar;
5e verdieping ca. 410 m² v.v.o. kantoorruimte.
Deelverhuur is mogelijk.
Onder verhuurbaar vloeroppervlak (VVO) wordt verstaan:
het bruto vloeroppervlak (gemeten van glaslijn tot glaslijn en aan de binnenzijden van de buitenmuren), exclusief stijgpunten en technische ruimten, doch inclusief gangen, toiletten en dergelijke.
OPLEVERINGSNIVEAU
- Representatieve entree voorzien van een balie;
- Diverse personenliften;
- Dubbele toiletgroep per verdieping + mindervalide toilet op begane grond;
- Pantrymogelijkheid per verdieping;
- Bedrijfsrestaurant;
- Laad- en losruimte voor goederen op begane grond + overheaddeur;
- Mechanische ventilatie voorzien van mechanische koeling;
- Systeemplafonds met energie zuinige en beeldschermvriendelijke HF verlichtingsarmaturen voorzien van aanwezigheidsdetectie;
- Centrale verwarmingsinstallatie bestaande uit HR ketel en ventilatie convectoren in gevelomkasting;
- Te openen ramen;
- Wandcontactdozen, gemonteerd in vloerpotten. Per wandcontactdoos is uitgegaan van 220 volt. Door het gehele gebouw aanwezige verhoogde vloeren;
- Per verdieping beschikt het gebouw over een overwerkregeling welke bedienbaar is vanuit de balie;
- Een bliksem beveiligingsinstallatie;
- Het gebouw is toegankelijk voor mindervaliden en voldoet aan de eisen conform het Handboek van
- Geboden toegang;
- Ontruimingsinstallatie die bij brandmelding een akoestisch signaal geeft van voldoende geluidssterkte;
- Onder het gebouw gelegen beveiligde dubbellaagse parkeergarage.
Verhuurder kan ‘op maat’ indelingswensen van huurder laten intekenen. Huurder kan ook zelf door middel van beschikbare cd-rom indelingsvarianten maken.
BESTEMMINGSPLAN
‘Zorgvliet en World Forum’ vastgesteld d.d. 29-09-2016
Het object valt onder bestemmingscategorie 'Kantoor'
Voor het volledige bestemmingsplan kunt u terecht op: omgevingswet.overheid.nl
ENERGIELABEL
Het object beschikt over energielabel A.
BEREIKBAARHEID
Auto: Rijkswegen A4, A12 en A13 binnen 5 minuten via Johan de Wittlaan.
Openbaar vervoer:
Tram 10 en buslijnen 4/65/88 verbinden direct met Den Haag Centraal en Hollands Spoor.
PARKEREN
261 beveiligde parkeerplaatsen (1 per 57 m²) in een dubbellaagse garage onder het complex.
HUURPRIJS
€ 130,- per m² per jaar te vermeerderen met BTW.
HUURPRIJS PARKEERPLAATS
€ 1.200,- per parkeerplaats jaar te vermeerderen met BTW.
SERVICEKOSTEN
De servicekosten bedragen op voorschotbasis € 45,- per m² per jaar, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting. De bestanddelen zijn als volgt:
- Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
- Waterverbruik inclusief vastrecht;
- Gasverbruik;
- Telefoonkosten;
- Onderhoud en periodieke controle van installaties algemeen;
- Idem van liftinstallaties;
- Idem van gevelreinigingsinstallatie;
- Het schoonhouden van alle gemeenschappelijk ruimten, waaronder worden gerekend de trappenhuizen, de gemeenschappelijke kelderruimten, de keldergangen, de liften etc.;
- Glasbewassing algemeen;
- Groenvoorziening buiten;
- Verzorging huisvuil, containerhuur e.d.;
- Plaagdierenbestrijding;
- Dakinspectie;
- 5% administratiekosten.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaren.
OPZEGTERMIJN
12 (twaalf) maanden.
AANVAARDING
In overleg.
HUURBETALING
Per maand vooruit.
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, voor het eerst 1 jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de Consumentenprijsindex (CPI), Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
BTW
Verhuurder wenst te opteren voor BTW belaste verhuur. Indien huurder niet voldoet aan de criteria, zal er een nader overeen te komen percentage ter compensatie van de gederfde BTW worden vastgesteld.
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie/waarborgsom ter grootte van een bruto betalingsverplichting van minimaal 3 (drie) maanden (huur, servicekosten en BTW), afhankelijk van de financiële gegoedheid van de huurder.
HUUROVEREENKOMST
De huurovereenkomst zal worden opgesteld conform de door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2015 vastgestelde ROZ model Huurovereenkomst KANTOORRUIMTE en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW met aanvullende bepalingen verhuurder met aanvullende bepalingen van verhuurder met aanvullende bepalingen verhuurder.
+++
Bovenstaande objectinformatie is met zorg samengesteld. Voor de juistheid ervan kan door ons geen aansprakelijkheid worden aanvaard, noch aan de vermelde gegevens enig recht worden ontleend. Vermelding van vloer- en overige oppervlakten zijn slechts indicatief en kunnen in werkelijkheid afwijken. Nadrukkelijk is vermeld dat deze informatieverstrekking niet als aanbieding of offerte mag worden beschouwd.
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.