Omschrijving
Werken, ontmoeten en verbinden zijn de kernwaarden die ten grondslag hebben gelegen aan de uitvoering van het renovatieplan van het architectenbureau Coare uit Amsterdam met het vernieuwen van de kantoorinrichting. Het moderne kantoorgebouw is vergaand verduurzaamd, door onder meer de toepassing van zonne-energie in combinatie met energiezuinige installatietechniek.
Om het klimaat in het gebouw (nog) verder te optimaliseren is besloten om begin 2026 de gevelpuien te vernieuwen en deze te voorzien van triple glas (HR+++).
Het kantoor is gelegen in Hilversum-Zuid, bijna direct nabij afrit 33 van de Rijksweg A27 (Utrecht – Almere) en het treinstation ‘Hilversum Sportpark’. Ook het monumentale stadspark ‘Laapersveld’ en het Amrâth Hotel ‘Lapershoek’ zijn direct nabij gelegen.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur komen de navolgende vloeren beschikbaar met een verhuurbaar vloeroppervlak van totaal circa 1.783 m² (inclusief aandeel in de algemene ruimte):
- begane grond totaal circa 840 m²
- tweede verdieping totaal circa 943 m² (te splitsen in 380 m² en 563 m²).
Deelverhuur is mogelijk vanaf 380 m².
BEREIKBAARHEID
Het kantoorgebouw is gelegen aan het Laaperveld een parallelweg van één van de hoofdtoegangswegen van en naar Hilversum, met onder meer een directe aansluiting op de Rijksweg A27 (Utrecht – Almere), ter hoogte van het knooppunt met de Rijksweg A1 (Amsterdam – Amersfoort). Per openbaar vervoer is het kantoor eveneens zeer goed bereikbaar met op slecht minuten loopafstand gelegen het NS station ‘Hilversum Sportpark’ alsmede de bushalten ‘Hilversum, Utrechtseweg’. Ook de Hilversumse binnenstad ligt op enkele minuten reisafstand.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorvloeren worden als gerenoveerd ‘casco-plus’ opgeleverd en daarmee inclusief onder meer:
- toiletgroep (medegebruik);
- klimaatinstallatie voorzien van ‘airsocks’;
- plafondelementen voorzien van verlichtingsarmaturen (LED*);
- kabelgoten in combinatie met vloerpotten, voorzien van elektra met data-outlets (UTP cat. 5E);
- cv-installatie (HR++ verwarmingsketels);
- personenlift.
Overname van het aanwezige 'inbouwpakket', onder meer betreffende de aanwezige scheidingswanden, wand- en vloerafwerking en/of het kantoormeubilair is bespreekbaar, alsmede het 'turn-key' huren van de ruimte.
ADDITIONELE FACILITEITEN EN DIENSTEN
Verhuurder biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van:
- receptionele diensten;
- vergader-/conferentieruimte(n);
- het werkcafé / bedrijfsrestaurant.
De hierboven genoemde additioneel te verzorgen faciliteiten en diensten worden naar rato van de kostprijs aangeboden.
PARKEREN
Naast aanwezige bezoekersplaatsen, kunnen totaal circa 19 (negentien) gereserveerde parkeerplaatsen worden aangeboden voor exclusief gebruik. Van deze plaatsen zijn er 13 (dertien) gesitueerd in de parkeerkelder en 6 (zes) op het parkeerterrein.
Uitbreiden van het aantal parkeerplaatsen is eventueel mogelijk op het naastgelegen terrein.
BESTEMMING
Het ter plaatse geldende bestemmingsplan “Utrechtseweg” kent aan het gebouw de bestemming ‘Kantoor’ toe. Voor uitgebreide informatie kunt u de website voor ruimtelijkbeleid raadplegen (
De aanvangshuurprijs voor de kantoren bedraagt EUR 145,- per m² op jaarbasis.
De aanvangshuurprijs voor het parkeren bedraagt EUR 985,- op jaarbasis per parkeerplaats in de parkeerkelder en EUR 725,- op jaarbasis per parkeerplaats op het parkeerterrein.
HUURBETALING
De huurbetalingsverplichting dient per 3 (drie) maanden vooruit te worden voldoen.
BTW-clausule
Omdat de eigenaar/verhuurder (als financieel dienstverlener), geen BTW kan verrekenen, behoeft geen gebruik worden gemaakt van het optieverzoek voor een met BTW belaste huurprijs in de zin van Artikel 11, lid 1 letter b, sub 5, Wet op de omzetbelasting 1968.
SERVICEKOSTEN
Door of vanwege de door verhuurder te verzorgen bijkomende leveringen en diensten, wordt een voorschotbedrag aan servicekosten berekend van indicatief EUR 50,00 exclusief BTW per m² op jaarbasis.
In de servicekosten zijn begrepen:
- onderhoud gas cv-installatie;
- onderhoud tuin(en) en buitenterrein, inclusief straatwerk;
- glasbewassing buitenzijde;
- bijdrage totale afvalverwerkingskosten;
- schoonmaakkosten algemene ruimten;
- de levering van gas, water en elektra en het bijbehorende vastrecht ter zake van de individuele ruime, alsmede een pro rata aandeel in de algemene ruimte;
- de kosten van (regulier) onderhoud en gebruik van de gebouw gebonden installaties en voorzieningen, waaronder begrepen, maar daartoe niet beperkt: de elektrische installatie (inclusief de zwakstroominstallatie), de liftinstallatie, de toegangshekken; de luchtbehandelingsinstallatie, brandmeldinstallatie.
- 6% administratiekosten.
HUURPERIODE
De huurovereenkomst kan worden afgesloten voor de duur van 5 (vijf) jaar te verlengen met aansluitende perioden van telkens 5 (vijf) jaar.
OPZEGGING
Beëindiging van de huurovereenkomst geschiedt door opzegging tegen het einde van een huurtermijn, met in achtneming van een opzegtermijn van ten minste 12 (twaalf) maanden.
AANVAARDING
In overleg.
ZEKERHEIDSTELLING
Bij ondertekening van de huurovereenkomst wordt een bankgarantie of waarborgsom verlangd ter grootte van drie maanden huurbetalingsverplichting, vermeerderd met de kosten voor parkeren, de servicekosten en de (eventueel) verschuldigde BTW over dit bedrag.
HUURPRIJSINDEXERING
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na de huuringangsdatum, wordt de laatst geldende huurprijs verhoogd op basis van het maandprijsindexcijfer voor de gezinsconsumptie CPI Alle Huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De huurprijs zal géén daling ondergaan.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) met de bijbehorende algemene bepalingen.
OVER- / ONDERMAAT
Van het gebouw is een NEN 2580 meetrapport beschikbaar. De genoemde oppervlakten zijn hiervan herleid.
ENERGIEPRESTATIE
Van het gebouw is het navolgende energielabel geregistreerd:
- Labelklasse: A
- Registratiedatum: 29-04-2020 (geldig tot 07-04-2030)
GUNNING
De verhuurder / eigenaar behoudt zich het recht van gunning voor.
DISCLAIMER
De informatie uit deze brochure is met zorg vervaardigd. Hieraan kunnen echter geen rechten worden ontleend.
Om het klimaat in het gebouw (nog) verder te optimaliseren is besloten om begin 2026 de gevelpuien te vernieuwen en deze te voorzien van triple glas (HR+++).
Het kantoor is gelegen in Hilversum-Zuid, bijna direct nabij afrit 33 van de Rijksweg A27 (Utrecht – Almere) en het treinstation ‘Hilversum Sportpark’. Ook het monumentale stadspark ‘Laapersveld’ en het Amrâth Hotel ‘Lapershoek’ zijn direct nabij gelegen.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur komen de navolgende vloeren beschikbaar met een verhuurbaar vloeroppervlak van totaal circa 1.783 m² (inclusief aandeel in de algemene ruimte):
- begane grond totaal circa 840 m²
- tweede verdieping totaal circa 943 m² (te splitsen in 380 m² en 563 m²).
Deelverhuur is mogelijk vanaf 380 m².
BEREIKBAARHEID
Het kantoorgebouw is gelegen aan het Laaperveld een parallelweg van één van de hoofdtoegangswegen van en naar Hilversum, met onder meer een directe aansluiting op de Rijksweg A27 (Utrecht – Almere), ter hoogte van het knooppunt met de Rijksweg A1 (Amsterdam – Amersfoort). Per openbaar vervoer is het kantoor eveneens zeer goed bereikbaar met op slecht minuten loopafstand gelegen het NS station ‘Hilversum Sportpark’ alsmede de bushalten ‘Hilversum, Utrechtseweg’. Ook de Hilversumse binnenstad ligt op enkele minuten reisafstand.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorvloeren worden als gerenoveerd ‘casco-plus’ opgeleverd en daarmee inclusief onder meer:
- toiletgroep (medegebruik);
- klimaatinstallatie voorzien van ‘airsocks’;
- plafondelementen voorzien van verlichtingsarmaturen (LED*);
- kabelgoten in combinatie met vloerpotten, voorzien van elektra met data-outlets (UTP cat. 5E);
- cv-installatie (HR++ verwarmingsketels);
- personenlift.
Overname van het aanwezige 'inbouwpakket', onder meer betreffende de aanwezige scheidingswanden, wand- en vloerafwerking en/of het kantoormeubilair is bespreekbaar, alsmede het 'turn-key' huren van de ruimte.
ADDITIONELE FACILITEITEN EN DIENSTEN
Verhuurder biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van:
- receptionele diensten;
- vergader-/conferentieruimte(n);
- het werkcafé / bedrijfsrestaurant.
De hierboven genoemde additioneel te verzorgen faciliteiten en diensten worden naar rato van de kostprijs aangeboden.
PARKEREN
Naast aanwezige bezoekersplaatsen, kunnen totaal circa 19 (negentien) gereserveerde parkeerplaatsen worden aangeboden voor exclusief gebruik. Van deze plaatsen zijn er 13 (dertien) gesitueerd in de parkeerkelder en 6 (zes) op het parkeerterrein.
Uitbreiden van het aantal parkeerplaatsen is eventueel mogelijk op het naastgelegen terrein.
BESTEMMING
Het ter plaatse geldende bestemmingsplan “Utrechtseweg” kent aan het gebouw de bestemming ‘Kantoor’ toe. Voor uitgebreide informatie kunt u de website voor ruimtelijkbeleid raadplegen (
De aanvangshuurprijs voor de kantoren bedraagt EUR 145,- per m² op jaarbasis.
De aanvangshuurprijs voor het parkeren bedraagt EUR 985,- op jaarbasis per parkeerplaats in de parkeerkelder en EUR 725,- op jaarbasis per parkeerplaats op het parkeerterrein.
HUURBETALING
De huurbetalingsverplichting dient per 3 (drie) maanden vooruit te worden voldoen.
BTW-clausule
Omdat de eigenaar/verhuurder (als financieel dienstverlener), geen BTW kan verrekenen, behoeft geen gebruik worden gemaakt van het optieverzoek voor een met BTW belaste huurprijs in de zin van Artikel 11, lid 1 letter b, sub 5, Wet op de omzetbelasting 1968.
SERVICEKOSTEN
Door of vanwege de door verhuurder te verzorgen bijkomende leveringen en diensten, wordt een voorschotbedrag aan servicekosten berekend van indicatief EUR 50,00 exclusief BTW per m² op jaarbasis.
In de servicekosten zijn begrepen:
- onderhoud gas cv-installatie;
- onderhoud tuin(en) en buitenterrein, inclusief straatwerk;
- glasbewassing buitenzijde;
- bijdrage totale afvalverwerkingskosten;
- schoonmaakkosten algemene ruimten;
- de levering van gas, water en elektra en het bijbehorende vastrecht ter zake van de individuele ruime, alsmede een pro rata aandeel in de algemene ruimte;
- de kosten van (regulier) onderhoud en gebruik van de gebouw gebonden installaties en voorzieningen, waaronder begrepen, maar daartoe niet beperkt: de elektrische installatie (inclusief de zwakstroominstallatie), de liftinstallatie, de toegangshekken; de luchtbehandelingsinstallatie, brandmeldinstallatie.
- 6% administratiekosten.
HUURPERIODE
De huurovereenkomst kan worden afgesloten voor de duur van 5 (vijf) jaar te verlengen met aansluitende perioden van telkens 5 (vijf) jaar.
OPZEGGING
Beëindiging van de huurovereenkomst geschiedt door opzegging tegen het einde van een huurtermijn, met in achtneming van een opzegtermijn van ten minste 12 (twaalf) maanden.
AANVAARDING
In overleg.
ZEKERHEIDSTELLING
Bij ondertekening van de huurovereenkomst wordt een bankgarantie of waarborgsom verlangd ter grootte van drie maanden huurbetalingsverplichting, vermeerderd met de kosten voor parkeren, de servicekosten en de (eventueel) verschuldigde BTW over dit bedrag.
HUURPRIJSINDEXERING
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na de huuringangsdatum, wordt de laatst geldende huurprijs verhoogd op basis van het maandprijsindexcijfer voor de gezinsconsumptie CPI Alle Huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De huurprijs zal géén daling ondergaan.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) met de bijbehorende algemene bepalingen.
OVER- / ONDERMAAT
Van het gebouw is een NEN 2580 meetrapport beschikbaar. De genoemde oppervlakten zijn hiervan herleid.
ENERGIEPRESTATIE
Van het gebouw is het navolgende energielabel geregistreerd:
- Labelklasse: A
- Registratiedatum: 29-04-2020 (geldig tot 07-04-2030)
GUNNING
De verhuurder / eigenaar behoudt zich het recht van gunning voor.
DISCLAIMER
De informatie uit deze brochure is met zorg vervaardigd. Hieraan kunnen echter geen rechten worden ontleend.
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.