Zoomstede 2 -20 3431 HL Nieuwegein

€ 100 /m²/jaar

Omschrijving

TE HUUR REPRESENTATIEVE KANTOORRUIMTE TE NIEUWEGEIN MET ENERGIELABEL B!

ADRES
Zoomstede 2-20 te Nieuwegein.

ALGEMEEN
Aan de rand van het compleet vernieuwde stadscentrum van Nieuwegein en langs de doorgaande weg staat het unieke en representatieve kantoorgebouw “Zoomstede”. Deze locatie beschikt over multifunctionele kantoorvleugels welke naar eigen smaak en ideeën kunnen worden ingericht. Door de gunstige ligging en de zeer goede bereikbaarheid biedt deze kantoorlocatie kansen voor diverse doelgroepen.

Het totale kantoorgebouw bestaat uit 3.750,10 m² verdeeld over 5 verdiepingen, hiervan is momenteel 1.298,46 m² beschikbaar voor de verhuur.

In het kantoorgebouw zijn onder andere gevestigd: Even Werkt!, Psymens, ADHD Centraal en Gevaert makelaars.
In de directe omgeving zijn ondermeer gevestigd: Rabobank, NVM en Gemeente Nieuwegein.

LIGGING
Nieuwegein is centraal gelegen ten zuiden van Utrecht.
De Zoomstede is gelegen aan de rand van het vernieuwde stadscentrum Cityplaza met een grote diversiteit aan winkels, horeca en overige voorzieningen.

BEREIKBAARHEID
Nieuwegein is zowel via de rijkswegen A2, A12 en A27 optimaal bereikbaar.
Het busstation van Nieuwegein ligt op enkele minuten loopafstand, vanwaar ook de sneltram Utrecht - Nieuwegein Zuid/ IJsselstein om de 7 minuten vertrekt. Met de streekbuslijnen 74 en 77 is de locatie goed bereikbaar vanuit Utrecht en diverse delen van Nieuwegein. Streekbus 46 rijdt 4 keer in het uur vanuit Vianen naar Nieuwegein. Vanuit Houten is Nieuwegein 2 maal per uur te bereiken met streekbus 48 (4x per uur in de spits).

VLOEROPPERVLAK
Het totale verhuurbare vloeroppervlak bedraagt 1.298,46 m² als volgt verdeeld:

365,93 m² kantoorruimte op de eerste verdieping, links;
490,28 m² kantoorruimte op de derde verdieping, rechts;
442,25 m² kantoorruimte op de vierde verdieping, links.

Deelverhuur is mogelijk vanaf circa 365,93 m².

OPLEVERINGSNIVEAU EN VOORZIENINGEN

De kantoorruimte wordt in gerenoveerde staat opgeleverd met onder andere de volgende voorzieningen:
- gezamenlijke entree;
- 2 personenliften;
- huidige vloerbedekking;
- nieuwe systeemplafonds v.v. LED-verlichting;
- individueel regelbare airco-installatie;
- pantry per verdieping;
- sanitaire voorzieningen per verdieping;
- buitenzonwering, individueel regelbaar;
- mechanische ventilatie.

PARKEREN
Er zijn enkele eigen parkeerplaatsen onder het kantoorgebouw beschikbaar en betaald parkeren langs de openbare weg.

Via Parkeerservice Nieuwegein is het tevens mogelijk om (flexibele) zakelijke parkeervergunningen aan te vragen voor de nabij gelegen parkeergarages in het centrum. Daarnaast kunt u uw bezoekers tegen een gereduceerd tarief op straat laten parkeren door het aanvragen van zakelijke bezoekerspassen.

GEBRUIKSMOGELIJKHEDEN
Kantoorruimte.

HUURPRIJS
EUR 100,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW.

HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijs-indexcijfer, volgens de consumentenprijsindex “alle huishoudens” (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

HUURTERMIJN
5 jaren met aansluitende perioden van telkens 5 jaar.
Kortere huurperioden zijn bespreekbaar.

BETALINGEN
Huur, servicekosten en BTW per maand vooruit.

BTW
Indien huurder niet aan het “90% criterium” voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrij- gestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.

VERREKENBAAR VOORSCHOT SERVICEKOSTEN
EUR 38,- per m² per jaar, als verrekenbaar voorschot op de navolgende bijkomende leveringen en diensten:
- gasverbruik inclusief vastrecht;
- pro rata elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gehuurde ruimten;
- pro rata elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke ruimten;
- waterverbruik inclusief vastrecht;
- onderhoud en periodieke controle van verwarming en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
- idem van brandmelder-, gebouwbewaking-, storingsmelder- en stroominstallatie(s);
- pro rata schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing buitenzijde alsmede zonwering, beglazing gemeenschappelijke ruimten en terrein;
- verzorging huisvuil, containerhuur e.d.;
- onderhoud en storingen liftinstallatie;
- onderhoud en storingen zonwering;
- groenvoorziening;
- interieurbeplanting van de gemeenschappelijke ruimten;
- algemeen klein dagelijks onderhoud;
- administratiekosten ad 5% over genoemde levering en diensten.

ZEKERHEIDSTELLING
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van drie maanden huur, inclusief servicekosten en BTW.

AANVAARDING
In overleg, per direct beschikbaar.

OVERIGE CONDITIES
Huurovereenkomst op basis van het standaardmodel van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ).

VOOR NADERE INLICHTINGEN EN/OF BEZICHTIGING
STATEMENT real estate
Maliebaan 50
3581 CS Utrecht
Tel. 030 - 267 06 02

Kenmerken

Overdracht

Huurprijs
€ 100 per vierkante meter per jaar
Servicekosten
€ 38 per vierkante meter per jaar (21% BTW van toepassing)
Aangeboden sinds
6+ maanden
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
In overleg
Eigendomssituatie
Volle eigendom

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
1987

Oppervlakten

Oppervlakte
1.298 m² (in units vanaf 366 m²)
Perceel
1.080 m²

Indeling

Aantal bouwlagen
3 bouwlagen
Voorzieningen
Mechanische ventilatie, inbouwarmaturen, liften, toilet en pantry

Energie

Energielabel
B

Omgeving

Ligging
Stadscentrum/dorpskern
Bereikbaarheid
Bushalte op minder dan 500 m, snelwegafrit op 1500 m tot 2000 m en Tramhalte op minder dan 500 m

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.