Omschrijving
ALGEMEEN
Aan de rand van Rijnsweerd, aan de oostkant van Utrecht, ligt het kantorenpark Dalton Office Park. Een representatief kantorenpark bestaande uit zes zelfstandige kantoorgebouwen, gecentreerd rond een waterpartij. Dalton Office Park is gelegen daar waar de assen die Utrecht met het hele land verbinden bijeenkomen.
De kantoorgebouwen zijn elk ontworpen door gerenommeerde Nederlandse architectenbureaus met een eigen signatuur: Frank Roodbeen, Cees Dam, Moshé Zwarts, Abe Bonnema, Fred Temme en Peter Trimp. De architect van Daltonlaan 500, dat elf verdiepingen telt, is Frank Roodbeen.
Dalton Office Park heeft een totaal oppervlak van circa 31.193 m² met circa 785 parkeerplaatsen.
In het kantoorgebouw aan de Daltonlaan 500 komen de begane grond tot en met de 8e verdieping alsmede de 10e verdieping beschikbaar. De verdiepingen zijn deels ingericht met een open office ruimte en deels met kantoorkamers. Deelverhuur behoort tot de mogelijkheden.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Vanwege de unieke ligging in de kom van het knooppunt Rijnsweerd (A27/A28) is de bereikbaarheid uitstekend. Via de N222, de Pythagoraslaan en de Archimedeslaan is men binnen enkele minuten op de locatie. Ontsluiting vanaf de snelweg in 5 minuten.
Openbaar vervoer:
Ook met het openbaar vervoer is de locatie uitstekend bereikbaar, met een bushalte op 4 minuten loopafstand. Buslijn 28, van en naar Utrecht CS via de HOV-baan, rijdt om de 6 minuten. Reistijd van en naar het Utrecht CS 16 minuten.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal circa 6.288,5 m2 v.v.o. kantoorruimte, verdeeld als volgt:
Verdieping | metrage
Begane grond | circa 331,4 m2 v.v.o.
1e verdieping | circa 656,4 m2 v.v.o.
2e verdieping | circa 748,1 m2 v.v.o.
3e verdieping | circa 748,1 m2 v.v.o.
4e verdieping | circa 677,2 m2 v.v.o.
5e verdieping | circa 677,2 m2 v.v.o.
6e verdieping | circa 743,2 m2 v.v.o.
7e verdieping | circa 743,2 m2 v.v.o.
8e verdieping | circa 743,2 m2 v.v.o.
10e verdieping | circa 220,5 m2 v.v.o.
Genoemde metrages inclusief een aandeel in de algemene ruimte van het kantoorgebouw en gemeten conform NEN 2580.
Deelverhuur is bespreekbaar.
PARKEERGELEGENHEID
Er zijn voldoende parkeerplaatsen beschikbaar op het eigen terrein.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat met de volgende voorzieningen:
Algemeen
• representatieve ruime entree met (onbemande) receptie en zithoek;
• 2 liften;
• medegebruik mindervaliden toilet op de begane grond;
• meervoudige mechanische ventilatie met topkoeling;
• centrale verwarming door middel van radiatoren (stadsverwarming);
• per verdieping twee gescheiden dubbele toiletgroepen (m.u.v. de 9e verdieping);
• per 3.60 m één te openen raam;
• ready-to-go ICT infrastructuur in het gebouw aanwezig;
• sunscreens aan zonbeschenen zijden.
Kantoorruimte
• huidig systeemplafond voorzien van LED-verlichtingsarmaturen *;
• huidige scheidingswanden, deels met glas, voorzien van deuren *;
• wandkabelgoten ten behoeve van elektra- en data-aansluiting;
• huidige vloerbedekking *;
• huidige pantry *.
De met * van een vorige huurder overgenomen zaken behoren niet tot het gehuurde. Alle onderhoud, reparaties en/of vervanging daarvan zijn voor rekening en risico van Huurder. Verhuurder is niet aansprakelijk voor gebreken aan door Huurder aangebrachte veranderingen en toevoegingen in/aan het gehuurde en/of door Huurder van zijn voorganger overgenomen zaken.
De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.
ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A+.
GLASVEZEL
Verhuurder heeft samen met Uniscape geïnvesteerd in de aanleg van een hoogwaardig transparante glasvezel infrastructuur in het gebouw waarvan het gehuurde deel uitmaakt, zodat huurders van ruimte in het gebouw snel internet en/of netwerkdiensten kunnen afnemen. Als gevolg daarvan is het huurder niet mogelijk zelf lijnen in het gehuurde of het gebouw waarvan het gehuurde deel uitmaakt aan te brengen.
Het voorgaande staat een huurder niet in de weg om zelf internet-, telefonie- en/of netwerkdiensten bij een derde te betrekken.
AANVAARDING
In overleg, per medio juli 2026.
HUURPRIJS
Kantoorruimte: € 125,00 per m² per jaar.
Parkeerplaatsen: € 650,00 per parkeerplaats per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is btw-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde btw-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, met een nader te bepalen percentage verhoogd zodat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
€ 50,00 per m² per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
Nutsvoorzieningen
• levering stadsverwarming;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijk ruimten, alsmede van de gehuurde ruimte indien geen rechtstreekse aansluiting met het energiebedrijf is gerealiseerd;
• watergebruik inclusief vastrecht.
Onderhoud E en W
• onderhoud en periodieke controle van:
- verwarmings-, koelings-en/of luchtbehandelingsinstallaties;
- verdeelinrichting elektra;
- liftinstallatie;
- drinkwaterleidinginstallatie;
- vuilwaterpompinstallatie;
- automatische deurbediening;
- brandmelder- en storingsmelderinstallatie(s).
Keuringen
• NEN-3140;
• liftinstallatie;
• noodverlichting;
• gebouwgebonden blusmiddelen.
Schoonmaak- en onderhoud/inspectie van:
• zonwering;
• dakbedekking en -onderhoud;
• groenvoorziening terrein.
Schoonmaakkosten van de:
• glasbewassing buiten;
• glasbewassing binnen (algemene ruimten);
• terrassen;
• goten;
• parkeerterrein.
Veiligheid
• telefoon noodlijn(en) lift;
• telefoonlijn modern gebouwbeheersysteem (GBS);
• doormelding/alarmopvolging;
Verzekeringen
• assurantiepremie buitenbeglazing.
Overig
• gemeentelijke belastingen en heffingen;
• vuilafvoer indien meerdere huurders in het pand huren;
• administratiekosten ad 5% over de hierboven aangegeven leveringen en diensten.
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, vermeerderd met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken op 30 januari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Aan de rand van Rijnsweerd, aan de oostkant van Utrecht, ligt het kantorenpark Dalton Office Park. Een representatief kantorenpark bestaande uit zes zelfstandige kantoorgebouwen, gecentreerd rond een waterpartij. Dalton Office Park is gelegen daar waar de assen die Utrecht met het hele land verbinden bijeenkomen.
De kantoorgebouwen zijn elk ontworpen door gerenommeerde Nederlandse architectenbureaus met een eigen signatuur: Frank Roodbeen, Cees Dam, Moshé Zwarts, Abe Bonnema, Fred Temme en Peter Trimp. De architect van Daltonlaan 500, dat elf verdiepingen telt, is Frank Roodbeen.
Dalton Office Park heeft een totaal oppervlak van circa 31.193 m² met circa 785 parkeerplaatsen.
In het kantoorgebouw aan de Daltonlaan 500 komen de begane grond tot en met de 8e verdieping alsmede de 10e verdieping beschikbaar. De verdiepingen zijn deels ingericht met een open office ruimte en deels met kantoorkamers. Deelverhuur behoort tot de mogelijkheden.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Vanwege de unieke ligging in de kom van het knooppunt Rijnsweerd (A27/A28) is de bereikbaarheid uitstekend. Via de N222, de Pythagoraslaan en de Archimedeslaan is men binnen enkele minuten op de locatie. Ontsluiting vanaf de snelweg in 5 minuten.
Openbaar vervoer:
Ook met het openbaar vervoer is de locatie uitstekend bereikbaar, met een bushalte op 4 minuten loopafstand. Buslijn 28, van en naar Utrecht CS via de HOV-baan, rijdt om de 6 minuten. Reistijd van en naar het Utrecht CS 16 minuten.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal circa 6.288,5 m2 v.v.o. kantoorruimte, verdeeld als volgt:
Verdieping | metrage
Begane grond | circa 331,4 m2 v.v.o.
1e verdieping | circa 656,4 m2 v.v.o.
2e verdieping | circa 748,1 m2 v.v.o.
3e verdieping | circa 748,1 m2 v.v.o.
4e verdieping | circa 677,2 m2 v.v.o.
5e verdieping | circa 677,2 m2 v.v.o.
6e verdieping | circa 743,2 m2 v.v.o.
7e verdieping | circa 743,2 m2 v.v.o.
8e verdieping | circa 743,2 m2 v.v.o.
10e verdieping | circa 220,5 m2 v.v.o.
Genoemde metrages inclusief een aandeel in de algemene ruimte van het kantoorgebouw en gemeten conform NEN 2580.
Deelverhuur is bespreekbaar.
PARKEERGELEGENHEID
Er zijn voldoende parkeerplaatsen beschikbaar op het eigen terrein.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat met de volgende voorzieningen:
Algemeen
• representatieve ruime entree met (onbemande) receptie en zithoek;
• 2 liften;
• medegebruik mindervaliden toilet op de begane grond;
• meervoudige mechanische ventilatie met topkoeling;
• centrale verwarming door middel van radiatoren (stadsverwarming);
• per verdieping twee gescheiden dubbele toiletgroepen (m.u.v. de 9e verdieping);
• per 3.60 m één te openen raam;
• ready-to-go ICT infrastructuur in het gebouw aanwezig;
• sunscreens aan zonbeschenen zijden.
Kantoorruimte
• huidig systeemplafond voorzien van LED-verlichtingsarmaturen *;
• huidige scheidingswanden, deels met glas, voorzien van deuren *;
• wandkabelgoten ten behoeve van elektra- en data-aansluiting;
• huidige vloerbedekking *;
• huidige pantry *.
De met * van een vorige huurder overgenomen zaken behoren niet tot het gehuurde. Alle onderhoud, reparaties en/of vervanging daarvan zijn voor rekening en risico van Huurder. Verhuurder is niet aansprakelijk voor gebreken aan door Huurder aangebrachte veranderingen en toevoegingen in/aan het gehuurde en/of door Huurder van zijn voorganger overgenomen zaken.
De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.
ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A+.
GLASVEZEL
Verhuurder heeft samen met Uniscape geïnvesteerd in de aanleg van een hoogwaardig transparante glasvezel infrastructuur in het gebouw waarvan het gehuurde deel uitmaakt, zodat huurders van ruimte in het gebouw snel internet en/of netwerkdiensten kunnen afnemen. Als gevolg daarvan is het huurder niet mogelijk zelf lijnen in het gehuurde of het gebouw waarvan het gehuurde deel uitmaakt aan te brengen.
Het voorgaande staat een huurder niet in de weg om zelf internet-, telefonie- en/of netwerkdiensten bij een derde te betrekken.
AANVAARDING
In overleg, per medio juli 2026.
HUURPRIJS
Kantoorruimte: € 125,00 per m² per jaar.
Parkeerplaatsen: € 650,00 per parkeerplaats per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is btw-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde btw-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, met een nader te bepalen percentage verhoogd zodat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
€ 50,00 per m² per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
Nutsvoorzieningen
• levering stadsverwarming;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijk ruimten, alsmede van de gehuurde ruimte indien geen rechtstreekse aansluiting met het energiebedrijf is gerealiseerd;
• watergebruik inclusief vastrecht.
Onderhoud E en W
• onderhoud en periodieke controle van:
- verwarmings-, koelings-en/of luchtbehandelingsinstallaties;
- verdeelinrichting elektra;
- liftinstallatie;
- drinkwaterleidinginstallatie;
- vuilwaterpompinstallatie;
- automatische deurbediening;
- brandmelder- en storingsmelderinstallatie(s).
Keuringen
• NEN-3140;
• liftinstallatie;
• noodverlichting;
• gebouwgebonden blusmiddelen.
Schoonmaak- en onderhoud/inspectie van:
• zonwering;
• dakbedekking en -onderhoud;
• groenvoorziening terrein.
Schoonmaakkosten van de:
• glasbewassing buiten;
• glasbewassing binnen (algemene ruimten);
• terrassen;
• goten;
• parkeerterrein.
Veiligheid
• telefoon noodlijn(en) lift;
• telefoonlijn modern gebouwbeheersysteem (GBS);
• doormelding/alarmopvolging;
Verzekeringen
• assurantiepremie buitenbeglazing.
Overig
• gemeentelijke belastingen en heffingen;
• vuilafvoer indien meerdere huurders in het pand huren;
• administratiekosten ad 5% over de hierboven aangegeven leveringen en diensten.
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, vermeerderd met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken op 30 januari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.