Houttuinlaan 16 3447 GM Woerden

Huurprijs op aanvraag

Omschrijving

TE HUUR
Kantoorruimte
Houttuinlaan 16
3447 GM WOERDEN

Op het bedrijventerrein Nieuw-Middelland gelegen zelfstandig kantoorgebouw in 3 bouwlagen met gezamenlijke faciliteiten en op loopafstand vanaf het station Woerden. Er is ruime parkeergelegenheid op eigen terrein.

Het gebouw ligt in de spoorzone van Nieuw-Middelland. Nieuw-Middelland is een gebied van ca. 50 hectare, ligt direct ten zuiden van de spoorlijn en is een belangrijke schakel tussen de binnenstad van Woerden en de Rijksweg A12. Nieuw-Middelland wordt ontwikkeld tot een nieuw gemengd stedelijk woon-/ werkgebied met een mix van kantoorpanden en woningen.

De bereikbaarheid met eigen vervoer is goed te noemen. Vanaf de Rijksweg A12 is het gebouw binnen enkele autominuten te bereiken. De bereikbaarheid met het openbaar vervoer is uitstekend, door ligging van het kantoorgebouw op loopafstand vanaf het station Woerden. Vanaf het station worden rechtstreekse verbindingen naar o.a. Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Utrecht onderhouden.

Op het bedrijventerrein is een diversiteit aan nationale en internationale ondernemingen aanwezig zoals, het Zuwe Hofpoort Ziekenhuis, het gemeentehuis van Woerden, de Kamer van Koophandel, de MBO raad en Koninklijke Nederlandse Klim- en Bergsport Vereniging.
In de direct omgeving zijn lokale en regionale ondernemingen zoals o.a. Pro4All, Mondzorg Junior, Ortho Oudenrijn, Trigion Beveiliging en Dokter Bosman gehuisvest.

Op basis van NEN2580 is totaal ca. 1.400 m2 verhuurbare vloeroppervlakte beschikbaar voor de verhuur, als volgt te verdelen:
• circa 318 m² kantoorruimte op de begane grond
• circa 136 m² opslag-/productieruimte op de begane grond
• circa 292 m² kantoorruimte op de eerste verdieping
• circa 363 m² kantoorruimte op de tweede verdieping

Deelverhuur is mogelijk vanaf ca. 100 m2 kantoorruimte. De metrages zullen worden vermeerderd met een toedeling voor de algemene en gezamenlijke ruimten. Dit resulteert in een toeslag van 0,26 m2 per m2 kantoor-, opslag- of productieruimte.

Omschrijving kantoorruimte

Het kantoorgebouw heeft een no nonsense uitstraling. Op de begane grond is de gezamenlijke representatieve hoofdentree met voorportaal v.v. intercom aanwezig. Via de personenlift of trap, centraal in het object, zijn de verdiepingen te bereiken. De overlopen hebben een open karakter door de aanwezigheid van de raampartijen en de vides.

In de kantoorruimten bedraagt de vrije hoogte tot het systeemplafond ca. 2,6 meter. De vensters in de kantoorruimte zijn te openen middels draai-/kiepramen. Op de begane grond zijn de vensters v.v. privacyglas. De kantoorruimten zijn vrij indeelbaar middels (de aanwezige) (glazen-)systeem-scheidingswanden.

Op de eerste verdieping is een ruime gezamenlijke kantine van ca. 117 m2 met luxe keuken aanwezig. Deze ruimte kan eveneens worden aangewend voor incidentele vergaderingen of bijeenkomsten. Op de eerste en tweede verdieping is een dakterras van ca. 45 m2 aanwezig. Per bouwlaag zijn drie toiletten gesitueerd. Op de tweede verdieping is een extra pantry gesitueerd.

Voorzieningen
• systeemplafonds met inbouw verlichtingsarmaturen- en spots
• huidige (glazen-)scheidingswanden, vloerbedekking en raambekleding
• radiatoren v.v. thermostaatventielen
• kabelgoten v.v. elektra- en databekabeling
• individueel bedienbare luchtbehandelingsinstallatie met koeling van Mitsubishi
• te openen ramen en buiten zonwering
• personenlift
• pantry op de tweede verdieping
• drie toiletten met ieder een eigen voorportaal per bouwlaag
• mindervalidetoilet met douche op de begane grond
• gezamenlijke kantine/vergaderruimte op eerste verdieping voorzien van luxe keuken met
inbouwapparatuur
• opslag-/prodcutieruimte v.v. overheaddeur (ca. 3x3m) en opslaande laad-/losdeur
• brandmeldinstallatie, brandslanghaspels en -blussers

Algemene informatie object

Parkeren
35 parkeerplaatsen op eigen terrein. De parkeerplaatsen worden uitgegeven met een parkeernorm van 1:40 (1 parkeerplaats per 40 m2 kantoorruimte incl. toedeling algemene en gezamenlijke ruimten)
Bij de entree worden 5 bezoekersparkeerplaatsen gereserveerd.

Bestemming
Conform het ontwerp bestemmingsplan “Bedrijventerreinen Middelland en Honthorst” heeft de locatie de bestemming “Gemengd”. Daarmee zijn de gronden bestemd voor vrijwel alle activiteiten, te weten: kantoren, bedrijven, productiegebonden detailhandel, overheids-, medische, onderwijs, sociaal-culturele, levensbeschouwelijke en vergelijkbare maatschappelijke voorzieningen, kinderdagverblijven, kinderopvang, sport en recreatie, cultuur en ontspanning.

Voorwaarden en condities

Huurprijs
Begane grond: € 75,- per m2 per jaar
Eerste en tweede verdieping: € 85,- per m2 per jaar

De bedragen zijn inclusief parkeren en te vermeerderen met BTW.
Huren vrij van BTW is mogelijk.
?
Servicekosten
De servicekosten bedragen € 27,50 per m² per jaar en betreffen een voorschot op onderstaande, door of vanwege verhuurder te verzorgen, bijkomende leveringen en diensten:
• verbruik gas, water en elektra inclusief vastrecht;
• onderhoud buitenterrein en groenvoorziening;
• onderhoud en controle van de diverse gebouw gebonden installaties;
• onderhoud brandslanghaspels- en blussers;
• administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.

Verrekening vindt jaarlijks achteraf plaats op basis van werkelijke kosten naar rato van de gehuurde vloeroppervlakte.

Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de CPI (consumentenprijsindex) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek).

Huurtermijn
1 jaar met aansluitende perioden van telkens 1 jaar.

Betalingen
Huur, servicekosten en BTW per kwartaal vooruit.

Zekerheidstelling
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van drie maanden huur inclusief servicekosten en BTW.

Overige condities
Huurovereenkomst op basis van het standaardmodel "kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW" van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ), versie februari 2015.

Aanvaarding
Per 1 april 2021

Kenmerken

Overdracht

Huurprijs
Huurprijs op aanvraag
Servicekosten
€ 28 per maand
Aangeboden sinds
2 weken
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
Per direct beschikbaar

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwperiode
1981-1990

Oppervlakten

Oppervlakte
1.400 m² (in units vanaf 100 m²)

Indeling

Aantal bouwlagen
3 bouwlagen
Voorzieningen
Airconditioning, mechanische ventilatie, inbouwarmaturen, liften, te openen ramen, kabelgoten, systeemplafond, toilet, pantry, verwarming en kamerindeling

Energie

Energielabel
E 1,56

Omgeving

Ligging
Bedrijventerrein, kantorenpark en stationslocatie
Bereikbaarheid
Bushalte op minder dan 500 m, NS Intercitystation op 500 m tot 1000 m en snelwegafrit op 1500 m tot 2000 m

Parkeergelegenheid

Parkeerplaatsen
35 niet-overdekte parkeerplaatsen

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.

Houttuinlaan 16

Huurprijs op aanvraag